Mrpalmers Saab 900 Talladega Coupé.. Update, 5/9 2011 LJUD GREJER!!

mrpalmer
5 september 2011 · 796 Inlägg

lingua skrev:

mrpalmer skrev:
Update! big_smile

Upp med bilder i tråden också ffs!big_smile
ser riktigt bra ut! får lite nostalgitripp från när man höll på med lillebrors förra Tallaga.smile

Menar du i ett inlägg? Alltså så att de blir bilder/text på i hela tråden och inte redigera första inlägget? Haha, vad kul att höra! big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
lingua
5 september 2011 · 2 271 Inlägg

mrpalmer skrev:

lingua skrev:

mrpalmer skrev:
Update! big_smile

Upp med bilder i tråden också ffs!big_smile
ser riktigt bra ut! får lite nostalgitripp från när man höll på med lillebrors förra Tallaga.smile

Menar du i ett inlägg? Alltså så att de blir bilder/text på i hela tråden och inte redigera första inlägget? Haha, vad kul att höra! big_smile

precis!smile Så att man ser utvecklingen ju längre man läser i tråden.
Lätt att missa annars då man hoppar till slutet för att se vad som hänt.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
mrpalmer
5 september 2011 · 796 Inlägg

lingua skrev:

mrpalmer skrev:

lingua skrev:

Upp med bilder i tråden också ffs!big_smile
ser riktigt bra ut! får lite nostalgitripp från när man höll på med lillebrors förra Tallaga.smile

Menar du i ett inlägg? Alltså så att de blir bilder/text på i hela tråden och inte redigera första inlägget? Haha, vad kul att höra! big_smile

precis!smile Så att man ser utvecklingen ju längre man läser i tråden.
Lätt att missa annars då man hoppar till slutet för att se vad som hänt.smile

Ah, då är jag med! smile Får göra de nästa gång då! big_smile eller tkr du jag ska ta bort de i första inlägget och uppdatera i tråden ist? Btw, riktigt fin din 9-3ss är! smile

Hemma bra, garaget BÄST!
lingua
5 september 2011 · 2 271 Inlägg

mrpalmer skrev:

lingua skrev:

mrpalmer skrev:

Menar du i ett inlägg? Alltså så att de blir bilder/text på i hela tråden och inte redigera första inlägget? Haha, vad kul att höra! big_smile

precis!smile Så att man ser utvecklingen ju längre man läser i tråden.
Lätt att missa annars då man hoppar till slutet för att se vad som hänt.smile

Ah, då är jag med! smile Får göra de nästa gång då! big_smile eller tkr du jag ska ta bort de i första inlägget och uppdatera i tråden ist? Btw, riktigt fin din 9-3ss är! smile

Nej nej, kör vidare på näste update istället!smile
Tack så mycket! Börjar bli riktigt nöjd, men som vanligt ska det göras mycket mer under vintern.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
mrpalmer
5 september 2011 · 796 Inlägg

lingua skrev:

mrpalmer skrev:

lingua skrev:

precis!smile Så att man ser utvecklingen ju längre man läser i tråden.
Lätt att missa annars då man hoppar till slutet för att se vad som hänt.smile

Ah, då är jag med! smile Får göra de nästa gång då! big_smile eller tkr du jag ska ta bort de i första inlägget och uppdatera i tråden ist? Btw, riktigt fin din 9-3ss är! smile

Nej nej, kör vidare på näste update istället!smile
Tack så mycket! Börjar bli riktigt nöjd, men som vanligt ska det göras mycket mer under vintern.smile

Jag gör så! wink Ingen fara, jo de brukar bli så.. Nästa steg för mig blir nog sänk fjädrar och us-blinkers smile

Hemma bra, garaget BÄST!
mrpalmer
5 september 2011 · 796 Inlägg

Sorry för dubbel! Glömde skriva att jag bytt fälgar! big_smile Kan visa bilder på de imorgon om intresse finns..

Hemma bra, garaget BÄST!
_Fredrik
5 september 2011 · 2 788 Inlägg

Ser riktigt bra ut, satsa på ett komplett JT 3" så slipper du den fula slutburken du har nu wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
ETTH
5 september 2011 · 397 Inlägg

Ser onekligen trevligt ut tongue

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
5 september 2011 · 1 132 Inlägg

Ser fint ut! big_smile väntar också på högtalare, Mutant 6x9 big_smile


Släng upp bild på dom nya fälgarna också söt :*

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
mrpalmer
6 september 2011 · 796 Inlägg

_Fredrik skrev:
Ser riktigt bra ut, satsa på ett komplett JT 3" så slipper du den fula slutburken du har nu wink

Mja, de vore galet najs, men då detta är lite "budget-projekt" så kommer vi bygga eget, 2,5" med ett ovalt slutrör! smile  Jag förlorar ju ingen effekt på de egentligen då jag bara har steg 3.

ETTH: Känns skönt att höra nått sådant ifrån dig som har en UNDERBART fin 9-3! smile

Roxxor: Tack! Najs, in i golfen eller? Slänger upp bilder på de i eftermiddag. Dock är de inga "värstingar" utan aero 3-spoke fälgar. smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Tagg3N Konsult
6 september 2011 · 1 247 Inlägg

mrpalmer skrev:

_Fredrik skrev:
Ser riktigt bra ut, satsa på ett komplett JT 3" så slipper du den fula slutburken du har nu wink

Mja, de vore galet najs, men då detta är lite "budget-projekt" så kommer vi bygga eget, 2,5" med ett ovalt slutrör! smile  Jag förlorar ju ingen effekt på de egentligen då jag bara har steg 3.

...då kanske du skulle passat på att dragit ut ett rör på andra sidan också? wink

Kul att du köpte dig en Talladega, det börjar bli lite åtgång på dem. Talar om direkt att jag kommer följa dig men inte kommentera aktivt smile

/Kim

Senast redigerat av Tagg3N (6 september 2011)

FjonkeeN93 Volkswagen <3
6 september 2011 · 1 132 Inlägg

Självklart ska 6x9'orna in i golfen, måste ju ha lite musik smile

längtar tills att se dina nya fälgar wink

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Tagg3N Konsult
6 september 2011 · 1 247 Inlägg

mrpalmer skrev:
Tänkte att vi kör lite bilder på bilen med de "nya " Fälgarna smile Kommentera gärna!


http://img819.imageshack.us/img819/7681/p9064108.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/4577/p9064111.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/5897/p9064113.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/6973/p9064118.jpg

Over and out.

En sänkning och lite nytt avgas och det blir spot on! smile

mrpalmer
6 september 2011 · 796 Inlägg

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:

_Fredrik skrev:
Ser riktigt bra ut, satsa på ett komplett JT 3" så slipper du den fula slutburken du har nu wink

Mja, de vore galet najs, men då detta är lite "budget-projekt" så kommer vi bygga eget, 2,5" med ett ovalt slutrör! smile  Jag förlorar ju ingen effekt på de egentligen då jag bara har steg 3.

...då kanske du skulle passat på att dragit ut ett rör på andra sidan också? wink

Kul att du köpte dig en Talladega, det börjar bli lite åtgång på dem. Talar om direkt att jag kommer följa dig men inte kommentera aktivt smile

/Kim

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Hemma bra, garaget BÄST!
Tagg3N Konsult
6 september 2011 · 1 247 Inlägg

mrpalmer skrev:

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:
Mja, de vore galet najs, men då detta är lite "budget-projekt" så kommer vi bygga eget, 2,5" med ett ovalt slutrör! smile  Jag förlorar ju ingen effekt på de egentligen då jag bara har steg 3.

...då kanske du skulle passat på att dragit ut ett rör på andra sidan också? wink

Kul att du köpte dig en Talladega, det börjar bli lite åtgång på dem. Talar om direkt att jag kommer följa dig men inte kommentera aktivt smile

/Kim

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Inte lätt alla gånger wink Det du skulle kunna göra är att sätta en 9-3 stötfångare bak, dvs en från en SE och inte Aero/Viggen. Om fallet blir så tycker jag du ska spara original så det går att återställa bilen smile Du kan ju skrika till om du vill att jag knäpper nåt kort på mitt, så du ser dragningen

Ang. sänkning så har jag rätt dålig koll på hur mycket man kan släppa ner 900/9-3 med orginal 17", du får helt enkelt fråga någon som genomfört det smile

/Kim

Senast redigerat av Tagg3N (6 september 2011)

mrpalmer
6 september 2011 · 796 Inlägg

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:

Tagg3N skrev:

...då kanske du skulle passat på att dragit ut ett rör på andra sidan också? wink

Kul att du köpte dig en Talladega, det börjar bli lite åtgång på dem. Talar om direkt att jag kommer följa dig men inte kommentera aktivt smile

/Kim

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Inte lätt alla gånger wink Det du skulle kunna göra är att sätta en 9-3 stötfångare bak, dvs en från en SE och inte Aero/Viggen. Om fallet blir så tycker jag du ska spara original så det går att återställa bilen smile Du kan ju skrika till om du vill att jag knäpper nåt kort på mitt, så du ser dragningen

Ang. sänkning så har jag rätt dålig koll på hur mycket man kan släppa ner 900/9-3 med orginal 17", du får helt enkelt fråga någon som genomfört det smile

/Kim

Vet inte riktigt om jag orkar de, då måste den lackas osv- dyrt! sad Självklart skulle jag göra så isånnafall. Du skulle gärna få ta lite kort på hur ditt är draget, om du har möjlighet dvs. Har du byggt ditt själv?

// Daniel

Hemma bra, garaget BÄST!
Funkiee Saab älskare!
6 september 2011 · 4 597 Inlägg

snart får du åka ner hit eller ngt! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
lindell90
6 september 2011 · 876 Inlägg

Blev riktigt snyggt big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang