4762
Sök

Bakhjulet har låst sig

259 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
Idag när ja kom ut och skulle starta min bil så hade ett utav bakhjulen låst sig, har försökt med backa å köra framåt men det släpper inte, någon som har tips på vad ja kan göra, eller vad det kan vara för fel?

Bilen är en Volvo 850glt 92:a

Typiskt att de just hände idag när man skulle på street race ikväll, som man har gått å längtat efter hela veckan sad

177 Inlägg
18 augusti 2006
testa o skruva loss däcken och slå lite på bromsoket,funkade för mig,samma sak hände med min förra volvo smile
funkar inte d så vet jag inte..

Colaberoende
1 219 Inlägg
18 augusti 2006
Det kan inte vara handbromsvajern som har hängt sig?
Det går ju att lätta lite på den om man sträcker sig under bakdäcket och pillar lite.

/Ena

Gorgilus addictus
4 772 Inlägg
18 augusti 2006
vaalle skrev:
testa o skruva loss däcken och slå lite på bromsoket,funkade för mig,samma sak hände med min förra volvo smile
funkar inte d så vet jag inte..

Ja de hände med vår oxå..och då hjälpte detta^^

Allt för den där jävla hatten!

259 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
Har testat å skruvat loss däcket och knackat på bromsoket med det hjälpte inte sad

Någon annan som har något förslag?

Gorgilus addictus
4 772 Inlägg
18 augusti 2006
Försök ta väck oket och smörj upp de?

Allt för den där jävla hatten!

124 Inlägg
18 augusti 2006
smörj upp oket ådenkligt så låter du det ligga en stund annars om de inte funkar köp en ny volvo

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 augusti 2006
Det kan lika gärna vara handbromsbacken som har gett sig/lossnat eller nått. Det gjorde den på min och bakhjulet/hjulen låste sig. Gick iof att backa, men det var bara en tanke. Känns som att bromsrenovering där bak är att rekommendera.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SmartRepair.se
130 Inlägg
18 augusti 2006
Hjullagret som har nypt...?

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

911 Inlägg
18 augusti 2006
hade likadant problem förut , Det var bara att banka med en hammare tills den gav sig smile
Handbromsen hade klistrats fast efter att ha stått i typ 2 månader utan användning när jag var på semester smile No handbreak nästa gång jag reser bort haha smile

pic up the phone, wazzzaaa

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 augusti 2006
kan vara så att handbromsvajern har hängt sig.. eller så kan det vara så att du har skeva bromsskivor... har det kommit nått konstigt ljud från hjulen när du kört?

Team Insane Racing

Sök