EFtersnack: Friday Night Meet 19/8

wadde Tryck och pys-åka
20 augusti 2011 · 884 Inlägg

Hehe. Man går in så har det skrivit 45 inlägg med bara tugg.. runt runt runt.


Ankan89 skrev:
Bara för att man har barn i bilen får man inte burna eller vadå?

Nej precis, och inte utan barn i bilen heller. När man är ibland andra bilar. Det unviks effektivt själva andelningen till allt dethär märker jag. Men nu lägger jag ner, tror min poäng gick fram.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Nightmare89
20 augusti 2011 · 939 Inlägg

Allt slutade gott alla fall för mig den där kvällen

Senast redigerat av Nightmare89 (20 augusti 2011)

fluppidupp ...
20 augusti 2011 · 757 Inlägg

hmm i värsta fall om man dyker upp på träffen och någon svarvar så kanske man kan få leka av sig lite med lite 2step på någons dörr smile eller front.

lucather
20 augusti 2011 · 112 Inlägg

Verkar hända grejer nere i parkeringshuset. Man kanske skulle ta och besöka en träff och se vad som händer. Som tur är bor jag på gångavstånd. Jag vågar nog inte ta med mig bilen.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se
Chevrolet C10 "Råttan" (1966)
Chevrolet Caprice Brougham LS "Lille Skutt" (1989)
Volvo TGB13 "Stridsmaskinen" (1975)
keggan MDS Montör
20 augusti 2011 · 112 Inlägg

lucather skrev:
Verkar hända grejer nere i parkeringshuset. Man kanske skulle ta och besöka en träff och se vad som händer. Som tur är bor jag på gångavstånd. Jag vågar nog inte ta med mig bilen.

*tumme upp*

wadde Tryck och pys-åka
20 augusti 2011 · 884 Inlägg

robzter skrev:
hmm i värsta fall om man dyker upp på träffen och någon svarvar så kanske man kan få leka av sig lite med lite 2step på någons dörr smile eller front.

Ja din launch 2-step kan nog göra underverk på motivlack smile

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Manick
20 augusti 2011 · 370 Inlägg

Nu har jag inte läst allt i denna tråd... Jag var inte ens medverkande på denna veckas FNM men asså seriöst... WilliamsMamma: Du tycker att andra inte får RÖRA din bil men du tycker det är okej att riva upp grus på andras bilar som står parkerade i ett parkeringshus där träffen äger rum?

Nä du... För min del får du gärna stanna hemma om du är så egocentrisk och bara bryr dig om ditt, ditt och ditt.

Till ägaren av EVO'n: Du kan med gott samvete polisanmäla detta om du så känner för det. Polisen lär nog hålla med om att däcksvarvning i ett parkeringsgarage som härleder till skador på andra bilar inte är tillåtet... Så får du bilen omlackad utan skador.. Verkar dessutom som att det finns gott om vittnen till händelsen.

Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
steffos_evoIX
20 augusti 2011 · 172 Inlägg

det bästa att kolla med evo killen vad det blev för skada så löser ni problemet civiliserat, inte kul att få lackskada
MVH

ZZZADA T5 beroende
20 augusti 2011 · 345 Inlägg

Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
keggan MDS Montör
20 augusti 2011 · 112 Inlägg

ZZZADA skrev:
Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

självfallet men hur fint tycker du själv det blir?

steffos_evoIX
20 augusti 2011 · 172 Inlägg

ZZZADA skrev:
Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

klart det gör det, personligen såg jag inte hur stor eller liten skadan va men det bästa är att lösa det civilisert inte skriva att man kan köpa lackstift för 80kr.
själv skulle jag ta kontakt med ägaren och kolla vad som hände har jag gjort fel då är det bara lösa det så enkelt är det  smile 
MVH

Super_motard good riddance... fuck you!
20 augusti 2011 · 36 Inlägg

ADiKO skrev:
Tack WilliamsMamma för underhållande kväll, de gillas big_smile

Edit: Brukar inte säga vad jag tycker men nu gör jag de iaf, på något sätt blev stämning helt annorlunda när audi killen drog med sina kompisar. Blev mkt trevligare på nått sätt som de skall vara på en träff tongue

+1

Volvo 360 "Citronen" (1988)
ADiKO MolnbyPerformance
20 augusti 2011 · 365 Inlägg

ZZZADA skrev:
Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

Tummen upp big_smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
RoniisH
20 augusti 2011 · 300 Inlägg

Träffen i sig var trevlig, och som vanligt med trevligt folk.

Däremot är det trist att en enstaka person ska sabba för så många. Jag tror mycket att de eventuellt "hårda" tillsägningarna kan bero på att det faktiskt har hänt förutom, och då orsakat stora skador och lett till många olika komplikationer.
Sägs det till på skarpen från första början betyder det självfallet att det absolut inte, under några som helst omständigheter, får upprepas.

Upprepas beteendet efter tillsägning, ger det självklart konsekvenser.

WilliamsMamma; du är ändå en vuxen människa, trots allt. Att bränna däck i ett garage stänker självfallet stenar åt höger och vänster. Och åt dessa håll står det fina bilar, vars ägare inte vill ha stenskott i lacken. Sätt dig i positionen själv; du vill nog sannolikt inte ha stenskott i din egen lack.

Tänk dig för innan du handlar.

Senast redigerat av RoniisH (20 augusti 2011)

jossyy
20 augusti 2011 · 68 Inlägg

Alltså..jag är ju jag och ingen brukar lyssna på det jag säger och det brukar bara bli massa tjafs när jag öppnar käften (i detta fallet skriver) men ärligt.

Av det jag läst och har hört från olika källor, för det första är wadde ofta galen på folk som åker omkring har tillomed sett det i barkarby (ikea). Sen är det väl lite väl magstarkt att köra efter..låt han bara komma tillbaka till nästa bilträff o ta disskutionen IRL där istället för att sitta som små moppepojkar och tjaffsa på internet. Trodde ärligt att folk va äldre..känns fan som o sitta på moppenet för 3 år sen.
Dowbro avslutade sitt inlägg jävligt bra genom att be honom komma till nästa meet och föra en normal vuxen disskution om det.

Jag blir fan deprimerad av att folk tjaffsar VIA INTERNET!!!!!..........

Sen har jag en till aning om en grej som jag helt ärligt tvivlar starkt på mer än så säger jag inte..

Sen ska ni fan inte följa efter en bil när det för det första finns en unge i bilen, fine, som far kunde föregått med som bra exempel för ungen. Men inte fan ska ni utsätta en människa till som inte har en aning om vad som försiggår i spöregn på vägen! Barn märker mer och skadas enklare än vad man tror..skäms på er!!

Riktigt jävla omoget gjort att förfölja honom sådär och riktiga jävla omoget att börna i p-huset när man vet vad som kan hända...båda gjorde fel från båda håll..ord mot ord.

jag ser det från båda sidorna av det, absolut!! men just nu blir jag bara frustrerad av att läsa era kommentarer båda två.

jag säger bara..lös skiten som vuxna jävla människor öga mot öga, face 2 face och fan inte skärm mot skärm. helvete människor.

EDIT: däremot undrar jag varför det aldrig har varit sådan uppståndelse mot någon annan förut? Finns flera som har gjort ungefär samma sak i p-huset förut..men då jävlar. då blev man inte förföljd. usch. fyfan säger jag bara.

sen en sak till..ett stenskott som hade nu råkade göra..jävligt jävligt tråkigt att det va tvunget o hända på det sättet. Men vilken jävla bil får inte stenskott någongång på något annat sätt..

Senast redigerat av jossyy (20 augusti 2011)

ZZZADA T5 beroende
20 augusti 2011 · 345 Inlägg

steffos_evoIX skrev:

ZZZADA skrev:
Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

klart det gör det, personligen såg jag inte hur stor eller liten skadan va men det bästa är att lösa det civilisert inte skriva att man kan köpa lackstift för 80kr.
själv skulle jag ta kontakt med ägaren och kolla vad som hände har jag gjort fel då är det bara lösa det så enkelt är det  smile 
MVH

Nej men så jävla blästrat blir de inte. Kolla hur bilarna på gatebil ser ut efter en helgs körning...och ingen grinar :p Ser inte motiveringen i att jaga och slå på folks bilar pga burnouts lixom. Hade nån slagit på min bil hade jag slagit den som gjorde det 3 ggr värre, speciellt med tanke på lacken den pickisen har.

Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
20 augusti 2011 · 1 177 Inlägg

ZZZADA skrev:

steffos_evoIX skrev:

ZZZADA skrev:
Finns lackstift för 80 kr på mitsubishi, kan inte blivit så jävligt?

klart det gör det, personligen såg jag inte hur stor eller liten skadan va men det bästa är att lösa det civilisert inte skriva att man kan köpa lackstift för 80kr.
själv skulle jag ta kontakt med ägaren och kolla vad som hände har jag gjort fel då är det bara lösa det så enkelt är det  smile 
MVH

Nej men så jävla blästrat blir de inte. Kolla hur bilarna på gatebil ser ut efter en helgs körning...och ingen grinar :p Ser inte motiveringen i att jaga och slå på folks bilar pga burnouts lixom. Hade nån slagit på min bil hade jag slagit den som gjorde det 3 ggr värre, speciellt med tanke på lacken den pickisen har.

Då tycker du att folk ska köpa sig ett lackstift att ha i bilen, ifall nån idiot tycker att det är okej att burna framför din bil, tänk om lite. Det ser inte fint ut med igenfyllda stenskott, sen hur du tar hand om dina bilar eller hur pedant du är är en annan sak.

Folk som kör på gatebil BRYR sig INTE om dem får skott eller inte, dem tänker mer på körningen än stenskott. Jag t.ex skiter i motor, sålänge bilfan glänser mer än kaklet i ditt badrum är jag nöjd, och att finish som ett Colgate-smile. Hur tror du JAG tänker om du pepprar min bil med sten.

Kamma till dig lite kompis.. rekondare emellan wink

Senast redigerat av Galic_Andro (20 augusti 2011)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
discokapten Kapten på disco!
20 augusti 2011 · 1 729 Inlägg

Eftersom allmänheten bereds tillgång till parkeringshuset så är det väl att betrakta som allmän plats, vilka är ni att sätta upp regler och på vilket sätt kan ni dela ut "straff" (uteslutning ifrån träffar, jaga efter de på motorvägen osv) och hur kan ni hindra folk ifrån att "burna"?

(Missförstå mig inte, jag tycker att det är en självklarhet att alla har så stor *** att de kan åka iväg en bit för att "visa upp sig" utan att dels ställa till egendomsskada eller för den delen personskada, vilket jag har bevittnat på andra träffar.
Och hade det hänt mig eller min bil någonting så hade det inte räckt med en handflata på sidan.)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
20 augusti 2011 · 1 177 Inlägg

discokapten skrev:
Eftersom allmänheten bereds tillgång till parkeringshuset så är det väl att betrakta som allmän plats, vilka är ni att sätta upp regler och på vilket sätt kan ni dela ut "straff" (uteslutning ifrån träffar, jaga efter de på motorvägen osv) och hur kan ni hindra folk ifrån att "burna"?

(Missförstå mig inte, jag tycker att det är en självklarhet att alla har så stor *** att de kan åka iväg en bit för att "visa upp sig" utan att dels ställa till egendomsskada eller för den delen personskada, vilket jag har bevittnat på andra träffar.
Och hade det hänt mig eller min bil någonting så hade det inte räckt med en handflata på sidan.)

Du svarar lite på din egen fråga i det där inlägget, det är inte direkta REGLER, detta är sånt beteende vi väntar oss av vuxna människor, rent säkerhetstänk, den som inte håller det och stör sig av det kommer givetvis att gå fram till personen i fråga, inkl besökare och arrangörer.

Du har helt rätt det är en allmän plats, innebär detta då att man på en allmän plats ska blästra sönder folks EGENDOM, medans ägarna står där och ser sin bil bli skadad.

Skriver inte mer i den här tråden, i give up, trodde på riktigt att det fanns vettigare människor som bryr sig om sina bilar och inte försvarar personen i fråga, men men. Alla har ju olika bilar och tar hand om dem hur fan dem vill. Jag håller med dig att hade detta hänt mig hade det gått väldigt långt (inte fysisk våld mot bil eller ägare) via försäkringar, ersättningar osv osv

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
ZZZADA T5 beroende
20 augusti 2011 · 345 Inlägg

Galic_Andro skrev:

ZZZADA skrev:

steffos_evoIX skrev:
klart det gör det, personligen såg jag inte hur stor eller liten skadan va men det bästa är att lösa det civilisert inte skriva att man kan köpa lackstift för 80kr.
själv skulle jag ta kontakt med ägaren och kolla vad som hände har jag gjort fel då är det bara lösa det så enkelt är det  smile 
MVH

Nej men så jävla blästrat blir de inte. Kolla hur bilarna på gatebil ser ut efter en helgs körning...och ingen grinar :p Ser inte motiveringen i att jaga och slå på folks bilar pga burnouts lixom. Hade nån slagit på min bil hade jag slagit den som gjorde det 3 ggr värre, speciellt med tanke på lacken den pickisen har.

Då tycker du att folk ska köpa sig ett lackstift att ha i bilen, ifall nån idiot tycker att det är okej att burna framför din bil, tänk om lite. Det ser inte fint ut med igenfyllda stenskott, sen hur du tar hand om dina bilar eller hur pedant du är är en annan sak.

Folk som kör på gatebil BRYR sig INTE om dem får skott eller inte, dem tänker mer på körningen än stenskott. Jag t.ex skiter i motor, sålänge bilfan glänser mer än kaklet i ditt badrum är jag nöjd, och att finish som ett Colgate-smile. Hur tror du JAG tänker om du pepprar min bil med sten.

Kamma till dig lite kompis.. rekondare emellan wink

Nej inte så jag menar, det jag menar är att det är sånt man får räkna med. Och på era träffar är den ofta folk börnar och har sig. Därför åker jag till jakan garaget längre.

Självklart hade jag inte blivit glad om något gjorde det på min bil men jag hade inte betett mig på det sättet som folk uppenbarligen gjorde mot han i pickisen. Jag bryr mig om min bil, men om de blir ett stenskott så går jag inte i graven smile

edit: jag har vilka åsikter jag vill om detta

Senast redigerat av ZZZADA (20 augusti 2011)

Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang