EFtersnack: Friday Night Meet 19/8

TLO
20 augusti 2011 · 1 062 Inlägg

Har till 99% lagt ner detta med att besöka de mindre träffarna i Stockholm jag med. Trist, Andro o gänget gjorde ett kanonförsök att få till något bra, men vårträffen som ballade ur var droppen för mig....

Tänk att bra saker aldrig varar längre, pga all "attityd" folk skall ha hela tiden...

/Mvh TLO

"You Go, we go!"
PlOgEn
21 augusti 2011 · 21 Inlägg

Visst det är tråkigt att få stenskott på lacken men om det hade hänt på motorvägen då?
den bilen som sjuter det behöver inte bry sig, eller ska ni jaga och stänga in honnom oxå?
en bil är väll till för att användas? stenskott får alla visst är det väll tråkigt att det ska hända såhära.

alla har sina åsikter men om ni e så himmla rädda för ett stenskott lämna bilen hemma då för då kan ni juh inte ens köra den på vägen

nästan alla träffar jag har vart på är det någon som burnar men aldrig någon som jagar dom?

som jag även har hört från flera källor är att den där wadde inte ens är med i teamet och är någon wannabe vet att folk från teamet sa till på ett trevligt sätt men det var försent för då hadde redan någon dunkat till i plåten på pickisen, jag hadde agerat lika dant och lagt en riktig rykare när jag åkte därifrån om någon hadde haft den tonen å slagit i min bil.

hoppas annars att alla hadde en trevlig kväll jag kommer komma tillbaka fler gånger men inte om det fortsätts med sådana svinerier som att jaga folk och vara aggresiv mot folk när man kan be snällt

MeepMeep Finraggare
21 augusti 2011 · 2 381 Inlägg

Drar jag ett stenskott vill jag iallafall vara ansvarig för det själv - inte att någon annan löser det åt mig.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

PlOgEn skrev:
som jag även har hört från flera källor är att den där wadde inte ens är med i teamet och är någon wannabe vet att folk från teamet sa till på ett trevligt sätt men det var försent för då hadde redan någon dunkat till i plåten på pickisen, jag hadde agerat lika dant och lagt en riktig rykare när jag åkte därifrån om någon hadde haft den tonen å slagit i min bil.

Helt rätt, jag trodde det var tydligt i inledningen av tråden att jag inte är med ? Jag behöver inte vara medlem i nått team för att våga säga åt folk att sköta sig.
Titta på min bil förfan, är det nån penisförlängare ? Nje, mera en körmaskin som jag har för mitt eget nöje. Försöker inte vara nått.

Ett bra sätt att få mig att åka efter för att fråga va i helsike man håller på med är att göra som i fredags, bränna tre gånger trotts tillsägning. Kan skriva under på att ja, jag blir tokig på folk som ska hålla på och hålla på trotts att det stått i varje inför-tråd att man inte ska bränna mitt i. Gång på gång.
Men ta det inte som automatik att jag är nån våldsam jäkel, gangstrarna får sköta sånt.

Ni säger att stenskott inte är så farligt osv.. Hur farligt är då en hand i plåten ?

Lite konstigt att det är många från bålstahållet som tycker att man får burna bland andra bilar. konstigt.
Men vad vet jag som wannabe.

Tjafs på nätet ? Ja, mäniskorna i pickisen ville ju ABSOLUT inte tala med mig så... vad är allternativet?

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

wadde skrev:

PlOgEn skrev:
som jag även har hört från flera källor är att den där wadde inte ens är med i teamet och är någon wannabe vet att folk från teamet sa till på ett trevligt sätt men det var försent för då hadde redan någon dunkat till i plåten på pickisen, jag hadde agerat lika dant och lagt en riktig rykare när jag åkte därifrån om någon hadde haft den tonen å slagit i min bil.

Helt rätt, jag trodde det var tydligt i inledningen av tråden att jag inte är med ? Jag behöver inte vara medlem i nått team för att våga säga åt folk att sköta sig.
Titta på min bil förfan, är det nån penisförlängare ? Nje, mera en körmaskin som jag har för mitt eget nöje. Försöker inte vara nått.

Ett bra sätt att få mig att åka efter för att fråga va i helsike man håller på med är att göra som i fredags, bränna tre gånger trotts tillsägning. Kan skriva under på att ja, jag blir tokig på folk som ska hålla på och hålla på trotts att det stått i varje inför-tråd att man inte ska bränna mitt i. Gång på gång.
Men ta det inte som automatik att jag är nån våldsam jäkel, gangstrarna får sköta sånt.

Ni säger att stenskott inte är så farligt osv.. Hur farligt är då en hand i plåten ?

Lite konstigt att det är många från bålstahållet som tycker att man får burna bland andra bilar. konstigt.
Men vad vet jag som wannabe.

Tjafs på nätet ? Ja, mäniskorna i pickisen ville ju ABSOLUT inte tala med mig så... vad är allternativet?

jag hade då inte velat tala med dig med tanke på hur trevlig i tonen du brukar vara när du brusar upp i tidigt skede

wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

Ja men när man verkligen provocerar sådär då, vad ville man uppnå ?

(refererar till börnisen i nedfarten påväg ut)

Senast redigerat av wadde (21 augusti 2011)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

wadde skrev:
Ja men när man verkligen provocerar sådär då, vad ville man uppnå ?

lite show kanske? Dumt bland bilar?- ja
klart man provocerar om det kommer en människa och säger åt en med otrevlig ton. Alla ser det på olika sätt.
Du kan ju testa o vara trevlig nästa gång wadde smile

wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

Samtidigt är det en dum fråga jag ställer. För jag vet att problemet inte alls är att jag verkade otrevlig.
Grundproblemet är att man inte tycker sig behöva bry sig om en tillsägning av vem som helst.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

jossyy skrev:
Du kan ju testa o vara trevlig nästa gång wadde smile

Ja jag utgår alltid ifrån att försöka vara trevlig. Men ja, så många meter däck som lagts och jag sagt till på olika tilställningar.
Men yes, jobbar på charmen om "dom"  som bränner inte bara ska vässa vidare.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
cruel88 CREW FTR
21 augusti 2011 · 435 Inlägg

som en av medlemarna i Teamet.

Jag är glad nu att ja åkte tidigt!

läst igenom tråden nu.

Musik är en sak som inte skadar andra bilar, lika så tutan skadar inte heller andra bilar!
som jag då, jag har lagt ner ett antal kronor på ljud som ja vill visa upp o dela med andra både för o nackdelar men vad ja inte förstår är hur man kan så idiot att burna bland andra bilar oavsett om de är på en parkering eller inte så skvätter de alltid nåt skit.
har man effekt eller råd att slösa gummi så visa de då på tillställningar som är för de finns ett antal sånna varje helg! träffen som vi har i garaget är för att umgås o prata erfarenheter med varandra!
Kanske var fel o åka ifatt dig JA men de var inte rätt av dig o burna heller o inte ens erkänna att du gjorde fel!! och att ens göra de med barn i bilen! vad är du för förälder som gör sånt? barn tar efter tänk på de!
stenskott är inte hela värden kör man bilen så får man de, i detta fall stog man still på en parkering! inte rätt att leka kaxig! säger som så! VÄX UPP.... Ingen är fel fri, alla gör fel men ta kretiken o lär dig av den.. tkr wadde är en skön lirare men håller med att fel beslut att åka ikapp. thats it puss o kram!!

FUCKTARD RACING CREW
jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

wadde skrev:

jossyy skrev:
Du kan ju testa o vara trevlig nästa gång wadde smile

Ja jag utgår alltid ifrån att försöka vara trevlig. Men ja, så många meter däck som lagts och jag sagt till på olika tilställningar.
Men yes, jobbar på charmen om "dom"  som bränner inte bara ska vässa vidare.

Tycker dock att det fortfarande känns dumt att bråka på ett forum.
Låt han bara förklara sig när allt lugnat ner sig irl..lite småomoget sådär på nätet..

Sen behöver du ju inte bli arg och slå till på bilen..det vet du säkert i eftertanke att det va onödigt. Du hade nog reagerat samma om du ville "showa" lite och du visste att det kanske va liiiite fel och sen får en tillsägelse. Vissa kanske skäms och får upp ett provocerade försvar då behöver man inte fortsätta.

Vem vet..han kanske ville göra sin son glad för hans son tycker det är roligt när pappsen bränner lite däck, eller hur?
Hade jag haft barn hade jag fan älskat att göra mitt barn glad utan o tänka på vad jag gör förutom att min son är lyckligaste ungen i världen. eller hur? smile

Jag kommer ihåg när jag va liten och pappa sladdade på vintern med bilen. Jag va fan lyckligast i världen..och får man sladda enligt politzai..icke sa nicke. men han gjorde det ändå för han visste att jag o min bror blev glada. Säg någon bilintresserad pappa o dess barn som inte har varit med om det när man va en liten unge?

Senast redigerat av jossyy (21 augusti 2011)

Simster TNM
21 augusti 2011 · 89 Inlägg

PlOgEn skrev:
Visst det är tråkigt att få stenskott på lacken men om det hade hänt på motorvägen då?
den bilen som sjuter det behöver inte bry sig, eller ska ni jaga och stänga in honnom oxå?

Lilla du, stenskott på motorväg och ett stenskott i ett parkeringsgarage under en bilträff är väl två helt skilda jävla grejer?

får jag kasta grus på din bil? kan ju ändå hända närsomhelst?

förstår du inte skillnaden, så kanske du inte ska ha ett körkort?


Jag förstår inte heller varför det spelar någon roll om Wadde är med i Teamet eller inte? eller om han blir sur för att en person beter sig helt tvärt emot hur man ska? får man inte lägga sig i saker som händer som är fel? kommer nån på en träff burnar och skvätter grus, då SKA denne ta ansvar för detta. och ta konsekvenserna efteråt. om man har nån jävla heder i kroppen kan man ju iaf erkänna att man agerat fel.

wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

Vi kan ju säga såhär då:

För att göra det tydligt att jag inte VILL hålla på att tjafsa så kan jag lätt bjuda pickisgänget på fika nån gång och be om ursäkt för skrämselhicka när jag åkte ifatt dem på motorvägen.
Och förklara att det verkligen inte var något hot menat med det.
Om föraren känner att han kan be om ursäkt för att burna i garaget samt vässa vidare.

Båda sidor kan med lite vilja hänvisa till stundens hetta.

(edit: stavar lite kasst)

Senast redigerat av wadde (21 augusti 2011)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

Simster skrev:

PlOgEn skrev:
Visst det är tråkigt att få stenskott på lacken men om det hade hänt på motorvägen då?
den bilen som sjuter det behöver inte bry sig, eller ska ni jaga och stänga in honnom oxå?

Lilla du, stenskott på motorväg och ett stenskott i ett parkeringsgarage under en bilträff är väl två helt skilda jävla grejer?

får jag kasta grus på din bil? kan ju ändå hända närsomhelst?

förstår du inte skillnaden, så kanske du inte ska ha ett körkort?


Jag förstår inte heller varför det spelar någon roll om Wadde är med i Teamet eller inte? eller om han blir sur för att en person beter sig helt tvärt emot hur man ska? får man inte lägga sig i saker som händer som är fel? kommer nån på en träff burnar och skvätter grus, då SKA denne ta ansvar för detta. och ta konsekvenserna efteråt. om man har nån jävla heder i kroppen kan man ju iaf erkänna att man agerat fel.

HAHA skön du är.
påtal om ingenting som har med tråden o göra..va det du som va ute o gasa nyss?.. neutral

wadde skrev:
Vi kan ju säga såhär då:

För att göra det tydligt att jag inte VILL hålla på att tjafsa så kan jag lätt bjuda pickisgänget på fika nån gång och be om ursäkt för skrämselhicka när jag åkte ifatt dem på motorvägen.
Och förklara att det verkligen inte var något hot menat med det.
Om föraren känner att han kan be om ursäkt för att burna i garaget samt vässa vidare.

Båda sidor kan med lite vilja hänvisa till stundens hetta.



Och Showa, yes det är uppskatat sånt med, men som vi ältat ett par sidor nu, inte bland andra bilar

Duktiga du. Tycker att du ska skicka ett pm om att han ska komma på en fika nästa gång så kan ni ha kafferep på hans flak istället för att slå på det:)

wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

jossyy skrev:
Duktiga du. Tycker att du ska skicka ett pm om att han ska komma på en fika nästa gång så kan ni ha kafferep på hans flak istället för att slå på det:)

Yes, jag är inte längre bort än ett PM.
Kan väll utlova en ordentlig 4x4 börnis på bättre plats om 3åringen/familjen gillar det.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

wadde skrev:

jossyy skrev:
Duktiga du. Tycker att du ska skicka ett pm om att han ska komma på en fika nästa gång så kan ni ha kafferep på hans flak istället för att slå på det:)

Yes, jag är inte längre bort än ett PM.
Kan väll utlova en ordentlig 4x4 börnis på bättre plats om 3åringen/familjen gillar det.

låter ju hur fint som helst. Se så bra det går att lösa saker.. att tjejer måste ha en del i allt..

wadde Tryck och pys-åka
21 augusti 2011 · 884 Inlägg

jossyy skrev:

wadde skrev:

jossyy skrev:
Duktiga du. Tycker att du ska skicka ett pm om att han ska komma på en fika nästa gång så kan ni ha kafferep på hans flak istället för att slå på det:)

Yes, jag är inte längre bort än ett PM.
Kan väll utlova en ordentlig 4x4 börnis på bättre plats om 3åringen/familjen gillar det.

låter ju hur fint som helst. Se så bra det går att lösa saker.. att tjejer måste ha en del i allt..

Haha, hade ingen aning egentligen om kön där tongue

Men andra som tagit medlande rollen och pratat med mig
(vi nämner inga namn för att hålla det enkelt och inte dela upp folk i för och emot)
Jag erkänner att det var dumt att åka ikapp på motorvägen liksom, men som sagt var inte avsikten att trycka nån av vägen eller mosa rutor och dylikt.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Simster TNM
21 augusti 2011 · 89 Inlägg

Jossy: Ja det var jag det, har problem med misständningar pga att det regnat för mkt, fått fukt nånstans i elektroniken.. var tvungen att hålla hårt på gasen för att den inte skulle dö, tror du jag väckte nån granne? :-/

jossyy
21 augusti 2011 · 68 Inlägg

Simster skrev:
Jossy: Ja det var jag det, har problem med misständningar pga att det regnat för mkt, fått fukt nånstans i elektroniken.. var tvungen att hålla hårt på gasen för att den inte skulle dö, tror du jag väckte nån granne? :-/

nä det tror jag inte.men jag gick ut precis för o röka så hör jag HAHA..erkänn det måste varit crx'en annars känner jag inte igen ljudet på min gamla favvobil sad

Simster TNM
21 augusti 2011 · 89 Inlägg

crx´en låter ju knappt nåt... inte evon heller, har originalavgasrör på den nu :-/ men starleten låter sjukt mkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang