Iggge skrev:
Tokken skrev:
Iggge skrev:
Så? Intressenter ploppar upp for Saab än en gång. Youngman vill köpa lös Saab samt Turkiet. Detta är bara sjukt. Hur många liv och chanser får Saab egentligen? Visserligen tycker jag det är bra men
SAAB har redan kursat.. Så det handlar inte om någon nystart utan nu tar gamarna över och försöker nu köpa
loss det dom kan ur bolaget.
Kan LOVA att det inte finns en enda plan på att ens försöka bygga fler bilar i Sverige.
Att Svensson inte fattat att en konkurs är precis vad kineserna väntat på, nu kan man lägga skambud på
resterna och man får det man ville ha från början.
SAAB har stoppat näsan i vädret, lagt sig för den eviga vilan, blivit blomjord.
DET har ni väl fattat vid det här laget hoppas jag, eller tror ni fortfarande att det kommer en "räddning" för ett
bolag som redan gått i konkurs.
Youngman:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.265738 … ortfarandeTurkiet:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.265711 … automobileSvensk lag är ganska unik. Efter ett bolag gått i Konkurs kan andra bolag hoppa och och köpa delar av bolaget eller hela och forsätta, Dock så tror jag inte Saab kommer pryda bilarna av flera orsaker. Men det som Saab ännu kan erbjuda verkar ju utvecklas till något även om vi inte vet vad ännu-
Tror du på fullaste allvar att kineserna tänker att "joo såklart vi bygger bilar i Sverige, där det går EN svensk på
TIO kineser"
Bolaget kommer strippas ner till bara skelettet och det som kineserna är intresserade av tas med hem till kina
och resten slängs på skrothögen.
Det samma gäller Turkiet.
Varför tror du kineserna hällde in pengar en skvätt i taget, och varför tror du sista utbetalningen uteblev?
Jo för kineserna VISSTE att en konkurs var på gång, något varje normal svensk också vetat senaste 2 åren.
Nu kan man lägga bud på konkursboet i lugn och ro.
Youngman är intresserad av SAAB ja.. Men inte för SAAB som bilproducent.
Kan garantera att dom skiter fullständigt i SAAB som bilproducent.
SAAB kommer inte att bli en SAAB igen, enda saken jag är rätt säker på.
MEN tekniken kommer säkert leva vidare under huven på andra bilmärken.