Batteriproblem volvo 945

Parne
23 augusti 2011 · 40 Inlägg

har en volvo 945a som gått skit bra o alltid startat sen ja köpte den. men nu suger den ström ur varenda battteri ja har satt i. ibland kan de gå nån dag eller 2. men nu drog den ur allt inatt i ett batteri som inte är alls gammalt. börjar tröttna då ja har bilen o pendlar med och den måste starta hela tiden. hmm. pendlar ju en bra bit om dagen. o ändå va den död vid 4 när ja skulle hem. och ja ställde bilen kl 8 imorse.

Drönirettab
23 augusti 2011 · 21 761 Inlägg

Sitter det någon extra utrustning?
Har du satt dit något eller skruvat i bilen nyligen?
Har du mätt laddspänningen för säkerhets skull?

Parne
23 augusti 2011 · 40 Inlägg

har bara satt dit dimljus men de va många månader sen. annars har ja inte gjort nått. o dom är kopplade på dimljusknappen o original dimljusen. får ta o kolla laddspänningen.

Drönirettab
23 augusti 2011 · 21 761 Inlägg

Om laddspänningen verkar okej så får du göra en tjuvströmsmätning. Innan du mäter laddspänningen bör du kolla att batterilampan lyser med tändningen påslagen. smile

Senast redigerat av Drönirettab (23 augusti 2011)

west_evul
23 augusti 2011 · 48 Inlägg

jag hade samma problem med min 740. kolla kolen i generatorn och kolla så remmen är riktigt spänd. för min rem slirade fast det inte hördes.

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!
Parne
24 augusti 2011 · 40 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om laddspänningen verkar okej så får du göra en tjuvströmsmätning. Innan du mäter laddspänningen bör du kolla att batterilampan lyser med tändningen påslagen. smile

Har kollat lite på de nu. o den drar inte tjuvström iaf smile får kolla generatorn smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang