Porsche 911 "lite ombyggnad"

_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

Hallå !
det är nog dags att presentera min bil som man försöker förbättra lite då och då när budgeten tillåter. Jag har inte skrivit tidigare för att jag trodde inte min bil skulle vara något intressant eftersom det inte är någon värsting... men det bästa med rejsa är att det finns så mycket om så många olika bilar, så jag får helt enkelt göra mitt och bli en liten del av detta
Lite om bilen nu då:
En gammal porsche 911t från -69 som inte alls har sitt originalutseende kvar, jag gjorde inte saken bättre heller så jag fortsatte att ändra/förnya bilen efter min smak... På andra sidor som handlar endast om porsche så hade dom nästan hängt mig ifall jag skapade en tråd där... så här på GARAGET känner man sig lite mer hemma.
Motorn är en liten 2,2 liter från en 911 -71 med 155hk och 191nm.
Fast förgasarna fick lämna sin plats i bilen och nu har den insprutning istället "Megasquirt"
Växellådan är en 901 "dogleg" som jag tycker sådär om, väldigt stora och långa rörelse för att få i växlarna
Bromsarna är inte mycket att komma med redigt men det håller jag på att förbättra just nu... Man fick hoppa på med båda fötter på bromsen för att det skulle hända nåt. Så bromsade bilen väldigt mycket höger fram. Som sagt så håller jag på att fixa detta nu och det kommer bli skönt att ha bättre bromsar och jämna bromsar.
Nu får jag se om jag lyckas få upp lite bilder.

Bilen nån dag efter köpet:
http://i54.tinypic.com/27ytt08.jpg

Så köpte jag en excenterslip och skulle testa lite på bilen:      (där hade den hunnit få sin tredje uppsättning fälgar)
http://i53.tinypic.com/r8dlrr.jpg

så tyckte man det var skoj och fortsatte tongue där kunde man inte ångra sig längre tongue
http://i54.tinypic.com/155mgjk.jpg

Senast redigerat av _Sandell_ (23 augusti 2011)

Markus-Persson
23 augusti 2011 · 92 Inlägg

Fortsätt jobba big_smile

_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

Markus-Persson skrev:
Fortsätt jobba big_smile

Jadå smile den är ju lackad egentligen nu redan men jag får skriva lite om det lilla projektet så småningom smile

Joel82
23 augusti 2011 · 93 Inlägg

På andra sidor som handlar endast om porsche så hade dom nästan hängt mig ifall jag skapade en tråd där... så här på rejsa känner man sig lite mer hemma.
Motorn är en liten 2,2 liter från en 911 -71 med 155hk och 191nm.



fast nu är du ju inte på "Rejsa" utan på "Garaget.org" cool


Edit nr2: Lycka till med projektet! skoj å se nån som inte är så rädd för å modda efter eget huvud!

Senast redigerat av Joel82 (23 augusti 2011)

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!
Chevrolet Camaro "Humlan" (2010)
_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

Joel82 skrev:
På andra sidor som handlar endast om porsche så hade dom nästan hängt mig ifall jag skapade en tråd där... så här på rejsa känner man sig lite mer hemma.
Motorn är en liten 2,2 liter från en 911 -71 med 155hk och 191nm.



fast nu är du ju inte på "Rejsa" utan på "Garaget.org" cool

Förstår inte vad du menar wink hehe nej jag skojar bara, man är lite trött efter jobbet, tack tack smile

_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

Joel82 skrev:
Edit nr2: Lycka till med projektet! skoj å se nån som inte är så rädd för å modda efter eget huvud!

Tackar igen smile ja det gäller att få bilen precis som jag vill och inte hur andra tycker att en bil "måste" vara tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
23 augusti 2011 · 7 218 Inlägg

bli nog bra smile ska följa detta , men förstör nu inte bilen då det är en riktig klassiker !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

CHEEVA skrev:
bli nog bra smile ska följa detta , men förstör nu inte bilen då det är en riktig klassiker !

hehe bilen är mer eller mindre klar redan tongue nja ska inte förstöra mer än att bygga starkare motor och se till så den funkar på bana med tongue Det är ju där den trivs som bäst smile

SportPilot Ubåtsingenjör
23 augusti 2011 · 7 218 Inlägg

_Sandell_ skrev:

CHEEVA skrev:
bli nog bra smile ska följa detta , men förstör nu inte bilen då det är en riktig klassiker !

hehe bilen är mer eller mindre klar redan tongue nja ska inte förstöra mer än att bygga starkare motor och se till så den funkar på bana med tongue Det är ju där den trivs som bäst smile

DET gillar jag big_smile var rädd att de skulle bli något styling bygge hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
_Sandell_
23 augusti 2011 · 119 Inlägg

CHEEVA skrev:

_Sandell_ skrev:

CHEEVA skrev:
bli nog bra smile ska följa detta , men förstör nu inte bilen då det är en riktig klassiker !

hehe bilen är mer eller mindre klar redan tongue nja ska inte förstöra mer än att bygga starkare motor och se till så den funkar på bana med tongue Det är ju där den trivs som bäst smile

DET gillar jag big_smile var rädd att de skulle bli något styling bygge hehe

Nejdå tongue Den kommer att se ut mer som en banbil nästan smile

_Sandell_
24 augusti 2011 · 119 Inlägg

Imorgon hämtar jag min nya huvudbromscylinder och en fälg hos fälgfixarna i helsinborg smile

robininfOCUS Med lem
24 augusti 2011 · 768 Inlägg

Kul!

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
SaljSupranOchBliMan Pensionerad Bilbyggare
25 augusti 2011 · 112 Inlägg

Ey Sandell du har en hel del update att göra!
Saknar massa bilder och info på hur bilen ser ut idag och hur den blev så!
Du vet inte om det än men du har lovat mig en provkörning smile

Addicted To Adrenaline
Ford Focus 1.6 TDCi "Tbx till Byhåla" (2009)
BMW 523 TI "Brukisen" (1998)
_Sandell_
25 augusti 2011 · 119 Inlägg

SaljSupranOchBliMan skrev:
Ey Sandell du har en hel del update att göra!
Saknar massa bilder och info på hur bilen ser ut idag och hur den blev så!
Du vet inte om det än men du har lovat mig en provkörning smile

Hehe ja det kommer massa info när man har lite tid över att sitta vid datorn med bilder osv ;P
Haha en provkörning var det värsta ;P provåkning löser vi alltid smile haha men inte så kul med trötta 155hk ju tongue det kommer lite överladdning tills nästa säsong big_smile

SaljSupranOchBliMan Pensionerad Bilbyggare
25 augusti 2011 · 112 Inlägg

Då håller vi provkörningen tills dess wink
Men jag vill kika och hänga lite på den !

Addicted To Adrenaline
BMW 523 TI "Brukisen" (1998)
Ford Focus 1.6 TDCi "Tbx till Byhåla" (2009)
Knubbe
25 augusti 2011 · 16 Inlägg

Ser ut att bli ett fint bygge!

_Sandell_
25 augusti 2011 · 119 Inlägg

SaljSupranOchBliMan skrev:
Då håller vi provkörningen tills dess wink
Men jag vill kika och hänga lite på den !

Hehe vi får se om man vågar låta nån annan sätta sig bakom ratten tongue jadå snart kan vi ta en titt på den som sagt smile står på pallbockar nu ju.  tongue

_Sandell_
12 november 2011 · 119 Inlägg

en bild på när man hade kommit en bit på vägen smile
http://rejsa.nu/im/_2011/20809_2011-08-21-dsc00279.jpg

_Sandell_
12 november 2011 · 119 Inlägg

Den är "färdig" som ni ser på bilden och den har varit ute på vägarna en sväng med tongue
http://rejsa.nu/im/user/20809/2011-10-25_dsc00435.jpg

_Sandell_
17 november 2011 · 119 Inlägg

Nu har man ett par tvillingar hemma, får se om jag är galen nog att slänga dit båda smile

http://i41.tinypic.com/r0o9ro.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang