2323
Sök

Kan man få volvos RTI att fungera utan orginalstereon?

Frisk
90 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Jag har inte orginalstereon i min V70 längre, vilket har medfört att RTIn (GPS:en) inte fungerar, eftersom den går via stereon...
Därför undrar jag, finns det någon lösning för att få den att fungera normalt även utan orginalstereon?

Tacksam för svar.

6 Inlägg
25 augusti 2011
Funkar inte den modellanpassade som du köpte till?

mvh

Frisk
90 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Jag har inte fått GPS:en att fungera i den..blev lovad hjälp utav bluepower att få allt att fungera, men än har inget hänt. Men skulle vara fränt att ha RTI:n fungerandes ändå.

6 Inlägg
28 augusti 2011
Tänkte mer på skärmen som du installerat.. Den funkar inte med den eller den vanliga ?

Frisk
90 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
RTI:n fungerar inte med den modellanpassade stereon. I orginalstereon finns det en kontakt, som RTI:n kopplas in i, så den kan fungera, men den kontakten saknas i den nya stereon, vilket innebär att RTI:n är helt död. Den modellanpassade stereon har ju en inbyggd gps, men den har jag inte heller fått att fungera i nuläget =/

533 Inlägg
29 augusti 2011
Läste någonstans, vet inte om det var på garaget eller jagrullar...
Men där var det en kille som tog ur själva cd-delen ur originalstereon och kopplade in rti-kabeln i uttaget på den och lyckades klämma in cd-delen bakom eftermarknads-stereon som han hade köpt. På så vis gick rti:n till originalstereon som låg gömd bakom.

Det hela resulterade då i att rti:n funkade samtidigt som han hade en fungerande eftermarknads-stereo.

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
26 oktober 2011
Hej! Fått någon klarhet i vad som kan göras så navigationen fungerar? håller på med samma i min nu, inte haft den fungerande iår men måste fixa det nu när man ändå har det i bilen.

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
16 september 2012
något svar ??? behöver hjälp med min sterio så min gps fungerar

Sök