Turbo?? och trimm

Zonox
11 maj 2005 · 161 Inlägg

är det någon som har en aning om hur man sätter i en turbo i en golf 2:a som inte tidigare haft det?


jag har ynka 110 hk och vill bara ha mer tips och råd önskas..


let tha rubber burn!

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
crillelundh
11 maj 2005 · 100 Inlägg

köp en turbomotor å släng i den, skulle tro att det är billigare och defenitivt smidigast

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
RAVEN_80
11 maj 2005 · 140 Inlägg

Ja det är ju knappast bara att sätta i en turbo. Det finns flera trådat om detta, billigast är som crillelundh säger. Köp en turbokonverterad motor isåfall

Better to burn out than fadeaway!
bech
12 maj 2005 · 10 Inlägg

Köp en ny bil skulle jag vilja säga..

Kirre
12 maj 2005 · 2 122 Inlägg

Det är skit enkelt. Visst sitter de en "luftmängds mätare" på golf 2orna? Luftmängds mätaren måste få mäta luften innan du skickar den till turbon annars går motorn inge bra.sen kopplar du från luftburken till turbon och sen till insuget. Sen från grenröret till turbon och ut i down pipen till avgasröret. Sen måste du ju koppla in så att turbon får olja från motorn. Jag vet inte riktigt var på golf men olje returen sätter du nånstans på olje tråget. Då behövs ingen intercooler men man får inte ut lika många hästar. Du kanske får 150-160hästar i din golf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
RAVEN_80
12 maj 2005 · 140 Inlägg

Kirre öh okej så du menar alltså att det är så lätt att konvertera en bil till turbo. . okej men sen måste väl bilen veta hur mycket den ska ladda och när den ska ladda. Vilket tryck den ska ha på respektive växlar. Vilket varvtal den ska ha när den börjar. Det är knappast bara att fläka dit en turbo. . .

Better to burn out than fadeaway!
Gud.mp3
17 maj 2005 · 13 Inlägg

att konvertera bilen är ett problem, sen ska du besikta bilen oxå, svårt att få igenom... köp en turbo bil istället

Behind every great man, there is a great BMW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang