kabelbrand SAAB 900

jonas_motorsport rallyförare
19 augusti 2006 · 48 Inlägg

tjen har en kompis som har en saab 900 turbo av -97 års modell ... igår så var vi ute och körde... när vi tände helljuset så började det lukta bränt. så vi försökte stänga av det .. när inte detta gick  så stängde vi av bilen  i hopp om att det skulle slockna då.. inte ens detta gjorde susen .. inte heller när man hade tagit av nyckeln slutade det att lysa...... vi öppnade säkringshållaren och kände på säkringarna  ... där var EN som har skollhet  så det tog vi ut  och helljuset och acc:n slutade funka ... när vi sedan stoppade in säkringen igen så gickk acc:n igång men helljuset var heldött och är det även nu ... vi får inte liv i det på något sätt.någon som har någon fundering på vad det kan vara för fel???

mycket svängar och hårnålar åt folket
Slammis IT-Tekniker
19 augusti 2006 · 161 Inlägg

Tja, kabelbrand är ju en bra diagnos..

Det är bara att börja leta efter brända kablar, följ kabelstammarna och titta noga !

Sedan får man byte dom skadade kablarna man hittar..

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Phaetoon
19 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Hur ser det ut vid reläet till helljuset?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
jonas_motorsport rallyförare
20 augusti 2006 · 48 Inlägg

Phaetoon skrev:
Hur ser det ut vid reläet till helljuset?

reläewt är helt ... testade med halvljusreäet igår... dom är EXAKT lika dana till både hel och halvljus.. så det är det inte tyvärr.. bverkar bli en dyrare hiostoria än ett reläsad

mycket svängar och hårnålar åt folket
jonas_motorsport rallyförare
20 augusti 2006 · 48 Inlägg

Slammis skrev:
Tja, kabelbrand är ju en bra diagnos..

Det är bara att börja leta efter brända kablar, följ kabelstammarna och titta noga !

Sedan får man byte dom skadade kablarna man hittar..

jo det lär man väl få kika på men i och med att det inte är i mina tävlingsbilatr så lär det ta lite extra tid... där  lite mer att riva ut i en standardbil.. och min kompis är inte så intresserad av bilelektronik( inte jag heller för den delen) men endåwink

mycket svängar och hårnålar åt folket
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang