3589
Sök

Stulen vit saab 9000 regnr ARK 336 i Mölnlycke *ÅTERFUNNEN*

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Är det någon som sett vår vita saab 9000 som stulits inatt på betalparkeringen utanför Ekgården i Mölnlycke?

Den har plåtfälgar med navkapslar på alla hjul utom höger bak där den saknas. Den har också silvertape på skärmkanterna fram. REGNR: ARK 336

Om du sett eller hört något ring till Peter på 0730286914

TACK FÖR ER HJÄLP /// Peter
Senast redigerat av Peter_Eriksson (29 augusti 2011)

998 Inlägg
28 augusti 2011
Ska hålla koll runt frölunda och mölndal.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
LordLife skrev:

Kanon, tackar. Bor själv i Frölunda o kommer ju kika runt lite.. Men saken är att man har ju ingen aning om vilket håll de åkt.. fanns ca 15-20l soppa i den.. tankar de så syns de på kameror.. oftast blir väl såna här bilar dumpade när det tar slut, sen står de några dagar tills de slaktas eller eldas upp..

Vi åkte o kikade i företagsparken i mölnlycke, lite kring partille och kåsjön utan resultat igår kväll.

998 Inlägg
28 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
LordLife skrev:

Kanon, tackar. Bor själv i Frölunda o kommer ju kika runt lite.. Men saken är att man har ju ingen aning om vilket håll de åkt.. fanns ca 15-20l soppa i den.. tankar de så syns de på kameror.. oftast blir väl såna här bilar dumpade när det tar slut, sen står de några dagar tills de slaktas eller eldas upp..

Vi åkte o kikade i företagsparken i mölnlycke, lite kring partille och kåsjön utan resultat igår kväll.

Hamnar den här ute så är väl ungj*vlarna ute för att bränna den.
Brukar hamna många stulna fordon här ute. Har själv hittat 4st bara runt opaltorget. Alltid lika kul och ringa ägaren och säga jag har hittar din bil.
Ja man vet ju aldrig vart dom har kört. Men säkert inte så långt, brukar ofta bara vara så att dom vill ha en bil för att komma hem orkar inte ta bussen så då tar man en bil.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
LordLife skrev:
Hamnar den här ute så är väl ungj*vlarna ute för att bränna den.
Brukar hamna många stulna fordon här ute. Har själv hittat 4st bara runt opaltorget. Alltid lika kul och ringa ägaren och säga jag har hittar din bil.
Ja man vet ju aldrig vart dom har kört. Men säkert inte så långt, brukar ofta bara vara så att dom vill ha en bil för att komma hem orkar inte ta bussen så då tar man en bil.

Jo precis.. en polare som gick hem tidigare från kräftskivan hade ju sett två pers på parkeringen från håll, som gått in mot skogen när han kom närmare.. Så det känns som att de var dem.. men han hade druckit och tänkte inte mkt på hur de såg ut. Tyvärr så tror man ju inte att någon gör något mot ens egen bil.. dum som man är.. det är lika bra att räkna kallt med att allt man har och äger kommer att bli stulet eller förstört.

Kan tänka mig att det dyker upp en och annan stulen bil där ute.. Mölnlycke känns ju lite lurigt också.. finns några ställen där som är populära att dumpa stulna bilar på. Partille ligger inte långt ifrån tex.

Tror inte de kört så långt heller då det bara fanns 15-20l soppa i den och de är väl inte så dumma att de kör in på en mack för att tanka (hoppas kan man ju). Men chansen att få tillbaka den hel är ju minimal.. bara att bryta upp dörr, tändningslås och rattlås gör ju att man gärna kör den till skroten ändå sen om den inte brinner upp.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Har fortfarande inte hört nåt om bilen.. varken från polisen eller någon som sett nåt.. Bilen har inget större värde för mig, det var en riktig skitbil.. men det var fortfarande min bil, en som tog mig dit jag ville och hem igen.. förbannat surt att behöva lägga energi på att få tillbaka den, eventuellt (förmodligen) skrota den och hitta en annan billig bruksbil... suck suck..

Ser du den så hör av dig! /// Peter

90 Inlägg
29 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Har fortfarande inte hört nåt om bilen.. varken från polisen eller någon som sett nåt.. Bilen har inget större värde för mig, det var en riktig skitbil.. men det var fortfarande min bil, en som tog mig dit jag ville och hem igen.. förbannat surt att behöva lägga energi på att få tillbaka den, eventuellt (förmodligen) skrota den och hitta en annan billig bruksbil... suck suck..

Ser du den så hör av dig! /// Peter

Även fast de kanske är en riktig skitbil man har så blir man riktigt irriterad över att nån stjäl den! Det är ju trots allt DIN bil, folk måste lära sig förstå sånt ... Jag håller koll här i norrköping, även fast jag inte tror den kommer dyka upp här heller smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 augusti 2011
Åk o kolla runt Biskopsgården/länsmansgården. Folk dumpar bilar där hej villt i parkeringarna

C H E V R O L E T <3

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Bicce skrev:
Även fast de kanske är en riktig skitbil man har så blir man riktigt irriterad över att nån stjäl den! Det är ju trots allt DIN bil, folk måste lära sig förstå sånt ... Jag håller koll här i norrköping, även fast jag inte tror den kommer dyka upp här heller smile

Exakt.. Det stör mig att nån annan åker runt och har glädje av något som är mitt. Jag vill inte ens ha bilen om jag får tillbaka den. Den kommer att åka raka vägen till skroten, den är smutsig.. besudlad av äckliga tjuvar.. med stor sannolikhet pundare.. fyfan.. det får mig att tänka på när jag var på skroten för att kolla efter delar till en peugeot 405 jag hade.. öppnade dörren för att plocka knappar från instrumentpanelen och det ligger 3-4 blodiga kanyler mellan sätena.. yuck..

Nej, sannolikheten att den dyker upp i Norrköping är nog ganska liten.. men tack ändå smile

Children-of-Bodom skrev:
Åk o kolla runt Biskopsgården/länsmansgården. Folk dumpar bilar där hej villt i parkeringarna

Ja, det är väl inte helt omöjligt att den hamnat där.. fast den stals i Mölnlycke.. så Partille eller där i krokarna känns mer troligt.. De kan ju ha åkt precis var som helst, men inte längre än 15-20mil beroende på hur de kör samt om de stannat för att tanka bilen. Jobbar i Biskopsgården så kommer ju hålla ögonen öppna.

Rent teoretiskt kan det ju ta hur lång tid som helst innan den hittas. Störst sannolikhet att den kommer fram snabbt är om den används till att begå nya brott, vandaliseras, eldas upp eller parkeras i vägen för annan trafik.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Bilen återfunnen!

Fick ett samtal från polisen vid 02:30 om att de hittat min bil. Jag ska ringa och fråga om rapporten imorgon. Men tydligen så hade den påträffats vid gasklockan i Mölnlycke med en person i, så denne är gripen. Gött att den skyldige blev tagen på bar gärning!

Det såg ut som fan i bilen.. Vi hade en del prylar sen vi varit på loppis o krängt lite prylar, men inte orkat tömma. Grejerna låg osynliga i bagaget men var nu utspridda i hela bilen..

Det typiska är att det enda som vi såg direkt saknades var min precis inköpta momentnyckel 19-110nm samt en stavmixer. De hade inte ens tagit stereon! Jävla idioter som inte kan låta bli andras saker..

De hade slagit sönder den lilla rutan bak. Efter en liten titt på bilen har jag nu förstått hur enkelt det är att tjuvstarta en saab 9000, vilket jag självklart inte kommer skriva ut här, men helvete vilken brist i konstruktionen!

Bilen kommer att åka raka vägen till skroten då jag inte vill ha den, eller anser den vara värd att fixa. De hade även kört in i nåt då ena bakskärmen var intryckt.

Well well.. Tråden kan finnas kvar för vidare diskussioner, annars kan mod. låsa den.

90 Inlägg
29 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Bilen återfunnen!

Fick ett samtal från polisen vid 02:30 om att de hittat min bil. Jag ska ringa och fråga om rapporten imorgon. Men tydligen så hade den påträffats vid gasklockan i Mölnlycke med en person i, så denne är gripen. Gött att den skyldige blev tagen på bar gärning!

Det såg ut som fan i bilen.. Vi hade en del prylar sen vi varit på loppis o krängt lite prylar, men inte orkat tömma. Grejerna låg osynliga i bagaget men var nu utspridda i hela bilen..

Det typiska är att det enda som vi såg direkt saknades var min precis inköpta momentnyckel 19-110nm samt en stavmixer. De hade inte ens tagit stereon! Jävla idioter som inte kan låta bli andras saker..

De hade slagit sönder den lilla rutan bak. Efter en liten titt på bilen har jag nu förstått hur enkelt det är att tjuvstarta en saab 9000, vilket jag självklart inte kommer skriva ut här, men helvete vilken brist i konstruktionen!

Bilen kommer att åka raka vägen till skroten då jag inte vill ha den, eller anser den vara värd att fixa. De hade även kört in i nåt då ena bakskärmen var intryckt.

Well well.. Tråden kan finnas kvar för vidare diskussioner, annars kan mod. låsa den.

Skönt att dom tog honom på bar gärning iallafall, får hoppas han får nåt straff åtminstonde! kanske känns lite bättre för dig då iallafall smile lycka till med skrotningen iallafall !

Sök