Update:
Efter hemkomst i Tisdags har mitt skruvande behov varit en aning mättat

Well, hemfärden på 37mil gick smärtfritt förrutom gamla synder som fortfarande hänger i.
Om man trampar plattan i mattan så går laddtrycket upp till 1,5-1,6bar för att sedan dippa ner till 1,2, men det är långt ifrån stabilt. Så felsökning fortsätter, för att få slut på detta elende som tar bort körglädjen.
För att uppdatera nytillkommna följare så har jag testat:
* Ny tändkassett 3.7
* Nya stift
* Ny lmm
* Ny magnetventil för dumpventilen
* Lmm på originalplats med originaldump
* Trycksatt lmm med "hks" dump
* Olika programvaror, en som gjorde det mycket värre.
När jag körde hem nu så fick jag den klassiska felkoden p1300, som har med misständning att göra och en misständning kan ju orsakas av ett gäng parametrar.
Vid motorrenoveringen bytte jag även ut vakuumslangar till biltemas svarta, den skall kastas åt helvete...
Fick felkod p1110 som tyder på vakuumslang / dumpventil.
Nu har jag läst lite i ämnet och det jag inte testat är att rycka r-slangen på magnetventilen.
Först ska jag testa r-slangen och hjälper inte det rycker jag c-slangen för att koppla ur hela tryckregleringen en kortare stund.
Känns som det borde ha med mv att göra då bilen går klockrent förrutom vid fulllast.