Saxat från stcs: Dom går på misständning, som kan komma av dåligt utförd softwarekalibrering, fel i bränslesystemet, luftläckor, dåliga stift eller TK.
Med dessa felkoder, P0444 P1300 P1390 P0300
Bytte du spridare, isf till vilka o nya eller beg?
Saxat från stcs: Dom går på misständning, som kan komma av dåligt utförd softwarekalibrering, fel i bränslesystemet, luftläckor, dåliga stift eller TK.
Med dessa felkoder, P0444 P1300 P1390 P0300
Bytte du spridare, isf till vilka o nya eller beg?
Bytte till siemens deka 630cc flödesmatchade, helt nya från maptun.
Har inte helt koll på exakt vad du har gjort såhär långt, men att kolla upp bränsletrycket är nog inte helt fel.
Har bytt dom flesta kända saab felen och lite till, hur kollar man bränsletryck enklast?
En bränsletrycksmätare på railen, går att mäta från den ventilen som man släpper ut trycker ur railen på. Tror biltema har ganska överkomliga mätare och så kan man snida ihop en egen koppling mellan den och railen.
Verkar ju skumt att det skulle vara fel på givare eller tk om allt sådant redan är bytt.
Hade själv problem med misständingar ett tag och bytte också det mesta, men för mig var det att första katten hade rasat ner i den andra och satte stopp. Men det är nog inte fallet för dig när du har byggt om till ny downpipe.
Har inte helt koll på exakt vad du har gjort såhär långt, men att kolla upp bränsletrycket är nog inte helt fel.
Har bytt dom flesta kända saab felen och lite till, hur kollar man bränsletryck enklast?
En bränsletrycksmätare på railen, går att mäta från den ventilen som man släpper ut trycker ur railen på. Tror biltema har ganska överkomliga mätare och så kan man snida ihop en egen koppling mellan den och railen.
Verkar ju skumt att det skulle vara fel på givare eller tk om allt sådant redan är bytt.
Hade själv problem med misständingar ett tag och bytte också det mesta, men för mig var det att första katten hade rasat ner i den andra och satte stopp. Men det är nog inte fallet för dig när du har byggt om till ny downpipe.
Nej katten är nog inte bekymmret i mitt fall, men kan tänka mig att btr'n kanske inte är helt hundra. Den klarar pusha på fullt ladd i typ 2-4 sekunder innan det börjar misstända.
På något forum hade dom börja skriva om spjällhus och limphome mode, men där är jag ju inte riktigt än
Men spjällhuset har ju som sagt inget med misständningar o göra, kolla bränsletryck! kan mycket väl vara soppapumpen som inte orkar hålla tillräckligt med soppa för högre belastning.