JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 209 947 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
kitqeb Kör defensivt, köp en stridsvagn.
11 juli 2017 · 174 Inlägg

Plocka bort fästet i mitten eller montera bromsljus? smile

BioPowered SAAB 9-5
limpa97
12 juli 2017 · 411 Inlägg

JKDesign skrev:
Sa till frugan att jag skulle ta bort vingen på bilen, helt plötsligt fick inte jag skruva
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-155c440e3634a11c362e05bf513a3769.jpg

Vinglös! Ser lite coolt ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5ab913c27b77c3db536a2c45caaf287f.jpg

Hatar att vara som andra så jag testar något nytt. Någon som kan gissa vad som händer? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-3c30644958653b5e6b97c7e8eca2e6e7.jpg

Modifiera in bromsljus i vingen? wink

JKDesign
12 juli 2017 · 4 442 Inlägg

kitqeb skrev:
Plocka bort fästet i mitten eller montera bromsljus? smile

limpa97 skrev:

JKDesign skrev:
Sa till frugan att jag skulle ta bort vingen på bilen, helt plötsligt fick inte jag skruva
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-155c440e3634a11c362e05bf513a3769.jpg

Vinglös! Ser lite coolt ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5ab913c27b77c3db536a2c45caaf287f.jpg

Hatar att vara som andra så jag testar något nytt. Någon som kan gissa vad som händer? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-3c30644958653b5e6b97c7e8eca2e6e7.jpg

Modifiera in bromsljus i vingen? wink

Bra gissningar, men ingen har rätt smile

Får se om resultatet kommer upp under dagen, men kan lika gärna bli världens flopp.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
volvoglracing
12 juli 2017 · 531 Inlägg

JKDesign skrev:

kitqeb skrev:
Plocka bort fästet i mitten eller montera bromsljus? smile

limpa97 skrev:

JKDesign skrev:
Sa till frugan att jag skulle ta bort vingen på bilen, helt plötsligt fick inte jag skruva
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-155c440e3634a11c362e05bf513a3769.jpg

Vinglös! Ser lite coolt ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5ab913c27b77c3db536a2c45caaf287f.jpg

Hatar att vara som andra så jag testar något nytt. Någon som kan gissa vad som händer? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-3c30644958653b5e6b97c7e8eca2e6e7.jpg

Modifiera in bromsljus i vingen? wink

Bra gissningar, men ingen har rätt smile

Får se om resultatet kommer upp under dagen, men kan lika gärna bli världens flopp.

Med tanke på vad du sysslade med tidigare under trådens historia så gissar jag att det blir kolfiber och klarlack på vingen. smile

Senast redigerat av volvoglracing (12 juli 2017)

limpa97
12 juli 2017 · 411 Inlägg

volvoglracing skrev:

JKDesign skrev:

kitqeb skrev:
Plocka bort fästet i mitten eller montera bromsljus? smile

limpa97 skrev:

Modifiera in bromsljus i vingen? wink

Bra gissningar, men ingen har rätt smile

Får se om resultatet kommer upp under dagen, men kan lika gärna bli världens flopp.

Med tanke på vad du sysslade med tidigare under trådens historia så gissar jag att det blir kolfiber och klarlack på vingen. smile

Det var min första tanke mrn det har ju många gjort också dock oftast på 9-3 kombi men jag misstänker att det blir nåt ännu mer annorlunda :-P

Montecarlo
12 juli 2017 · 444 Inlägg

spännande! Gissar på att den kommer lägre, sänkt vinge.

Går inte dragkroken att få av? Ser att du alltid har den på smile

JKDesign
12 juli 2017 · 4 442 Inlägg

Montecarlo skrev:
spännande! Gissar på att den kommer lägre, sänkt vinge.

Går inte dragkroken att få av? Ser att du alltid har den på smile

Du är någonting på spåret!

Jo självklart, den är avtagbar. Har bara kört mycket släp det senaste

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e19210584abb4afabb28cd70e6eb1e7f.jpg

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
limpa97
13 juli 2017 · 411 Inlägg

Eller så ska du göra vingen större/högre? big_smile

JKDesign
13 juli 2017 · 4 442 Inlägg

limpa97 skrev:
Eller så ska du göra vingen större/högre? big_smile

wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

Update:

Limpan är ju på rätt spår! Jag testar att höja vingen 15mm med distanser och nya pinnbult. Borde ju bli OEM+ wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-42e4d3b3be343419a47b40fa49cc3f42.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ebec05275f7e81eef1a67827bb8a5f31.jpg

Sen har det ju kommit hem lite grejer inför kopplingsbytet.
Bussningar till länkaget från Nordic
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d4b6592140a798da0750717042dad6ce.jpg
Nya subframebussningar
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e196c6cfa4a3b0981e0584ab4a800b52.jpg
Den första "no name" slaven jag köpte. Skall jämnföras med OEM som kommer snart.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8c19f358bcc17969d87b8ed46371fcd2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-53ecfe46f1f2dadc6df5e10fa4d8c428.jpg
Centreringsverktyg till kopplingen
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6b310d9d378a7cec69eb07d1454cfe68.jpg

Inväntar mer grejer, men blir en nya sachs Aero koppling. Jag resonerade som så att när jag kommer upp i effekten där en sinterlamell behövs lär det även behövas diff till lådan, så jag orkar inte hålla på att shimsa tryckplatta osv.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
amazinjoey
14 juli 2017 · 1 139 Inlägg

JKDesign skrev:
Update:

Limpan är ju på rätt spår! Jag testar att höja vingen 15mm med distanser och nya pinnbult. Borde ju bli OEM+ wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-42e4d3b3be343419a47b40fa49cc3f42.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ebec05275f7e81eef1a67827bb8a5f31.jpg

Sen har det ju kommit hem lite grejer inför kopplingsbytet.
Bussningar till länkaget från Nordic
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d4b6592140a798da0750717042dad6ce.jpg
Nya subframebussningar
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e196c6cfa4a3b0981e0584ab4a800b52.jpg
Den första "no name" slaven jag köpte. Skall jämnföras med OEM som kommer snart.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8c19f358bcc17969d87b8ed46371fcd2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-53ecfe46f1f2dadc6df5e10fa4d8c428.jpg
Centreringsverktyg till kopplingen
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6b310d9d378a7cec69eb07d1454cfe68.jpg

Inväntar mer grejer, men blir en nya sachs Aero koppling. Jag resonerade som så att när jag kommer upp i effekten där en sinterlamell behövs lär det även behövas diff till lådan, så jag orkar inte hålla på att shimsa tryckplatta osv.

Den klarar 450nm ? Har för mig sachs har en som klarar 570nm och ska vara lite svårare som en aerokoppling att hitta draget på dvs knappt märkbart så de blir ju lagom då lådan klarar runt 550nm innan den behövs förstärkas smile

JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

amazinjoey skrev:

JKDesign skrev:
Update:

Limpan är ju på rätt spår! Jag testar att höja vingen 15mm med distanser och nya pinnbult. Borde ju bli OEM+ wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-42e4d3b3be343419a47b40fa49cc3f42.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ebec05275f7e81eef1a67827bb8a5f31.jpg

Sen har det ju kommit hem lite grejer inför kopplingsbytet.
Bussningar till länkaget från Nordic
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d4b6592140a798da0750717042dad6ce.jpg
Nya subframebussningar
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e196c6cfa4a3b0981e0584ab4a800b52.jpg
Den första "no name" slaven jag köpte. Skall jämnföras med OEM som kommer snart.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8c19f358bcc17969d87b8ed46371fcd2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-53ecfe46f1f2dadc6df5e10fa4d8c428.jpg
Centreringsverktyg till kopplingen
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6b310d9d378a7cec69eb07d1454cfe68.jpg

Inväntar mer grejer, men blir en nya sachs Aero koppling. Jag resonerade som så att när jag kommer upp i effekten där en sinterlamell behövs lär det även behövas diff till lådan, så jag orkar inte hålla på att shimsa tryckplatta osv.

Den klarar 450nm ? Har för mig sachs har en som klarar 570nm och ska vara lite svårare som en aerokoppling att hitta draget på dvs knappt märkbart så de blir ju lagom då lådan klarar runt 550nm innan den behövs förstärkas smile

Tror nog en fräsch aero lamell pallar runt 500nm ett tag, gäller bara köra in den ordentligt. Men som sagt så kommer det ta en bra stund innan jag är där wink blir nog fint detta!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
limpa97
14 juli 2017 · 411 Inlägg

Kan nog bli fränt med vingen big_smile Annars får du köpa den som sitter på min svart/röda 9000 ;-)

JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

limpa97 skrev:
Kan nog bli fränt med vingen big_smile Annars får du köpa den som sitter på min svart/röda 9000 ;-)

Haha ja den va ju rejäl iaf big_smile

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

Sen är tanken att ja ska kunna mappa och mixtra lite själv framöver.

Boom!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-f5efd6aa29aace911483df8edaff6d52.jpg

Måste bara sätta mig in i T7 världen och hur allt funkar :p

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
wBes
14 juli 2017 · 405 Inlägg

Rensade 5an förra veckan med min 9-5a (466Nm), så nog fan går dom att döda med mindre vrid än så..

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

wBes skrev:
Rensade 5an förra veckan med min 9-5a (466Nm), så nog fan går dom att döda med mindre vrid än så..

Segdrog du på 5an eller rensa den på höga varv?

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
wBes
14 juli 2017 · 405 Inlägg

JKDesign skrev:

wBes skrev:
Rensade 5an förra veckan med min 9-5a (466Nm), så nog fan går dom att döda med mindre vrid än så..

Segdrog du på 5an eller rensa den på höga varv?

Nånstans mitt i mellan, kastade i 5an runt 155-160km/h och klev på, rassla till och varvmätaren drog i botten. (FM55B05 låda)

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
JKDesign
14 juli 2017 · 4 442 Inlägg

wBes skrev:

JKDesign skrev:

wBes skrev:
Rensade 5an förra veckan med min 9-5a (466Nm), så nog fan går dom att döda med mindre vrid än så..

Segdrog du på 5an eller rensa den på höga varv?

Nånstans mitt i mellan, kastade i 5an runt 155-160km/h och klev på, rassla till och varvmätaren drog i botten. (FM55B05 låda)

Segt, men thats life när man trimmar wink bara uppgradera och komma igen!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
-Norgren-
15 juli 2017 · 95 Inlägg

Hur tänkte du lösa problemet med mellersta subframebussningarna? smile

Tänkte det skiljer väl 2 mm mellan främre/bakre mot mittersta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang