JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 207 976 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
JKDesign
27 september 2017 · 4 442 Inlägg

volvoglracing skrev:

JKDesign skrev:

volvoglracing skrev:

Hur redde det sig med förra turbon då?

Fick pengar tillbaka från säljaren och sålde turbon som en 15t självklart. Så det blev rätt bra tillslut ändå wink

Kul att det fixa sig så pass bra, chineserna verkar nog vara mån om att reda upp saker när det fel.

Både ja och nej! Dom är ju inte jättebra på språket och ville inte möta mina första krav. Men blev en win win situation till slut ändå.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
29 september 2017 · 4 442 Inlägg

Update:

Fredag och lite paket big_smile Tunga paket!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-61fad60e8537c349e75298f6026679c7.jpg

GT2870 tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0eda2ef287502e249ab566f821a0ce6f.jpg

Td04hl-15t vs GT2870 en viss skillnad! Och 15t klarar ~320hp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-00e49ffc1ffaa5f1e7783699bfbb6d0d.jpg

Sen kom nissan grenröret också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fb4a174202b85395d87899db1c67d90e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2cd2235d6269ed8fe7c84af5538d569f.jpg

Bara köpa en saab fläns sen passa in och hitta en tig kunnig tongue

Godis bordet börjar ta form...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-27126e65bfce890bacd6108a33ded3f1.jpg

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
29 september 2017 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:
Update:

Fredag och lite paket big_smile Tunga paket!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-61fad60e8537c349e75298f6026679c7.jpg

GT2870 tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0eda2ef287502e249ab566f821a0ce6f.jpg

Td04hl-15t vs GT2870 en viss skillnad! Och 15t klarar ~320hp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-00e49ffc1ffaa5f1e7783699bfbb6d0d.jpg

Sen kom nissan grenröret också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fb4a174202b85395d87899db1c67d90e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2cd2235d6269ed8fe7c84af5538d569f.jpg

Bara köpa en saab fläns sen passa in och hitta en tig kunnig tongue

Godis bordet börjar ta form...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-27126e65bfce890bacd6108a33ded3f1.jpg

Snyggt! Ang turbon... tvivlar på att en 15t klarar 320hk.. eller jo.. klarar väl å peaka en kort stund i mellanregistret för att sen helt dö helt.

Gt28an fixar nog 400 smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
29 september 2017 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:
Update:

Fredag och lite paket big_smile Tunga paket!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-61fad60e8537c349e75298f6026679c7.jpg

GT2870 tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0eda2ef287502e249ab566f821a0ce6f.jpg

Td04hl-15t vs GT2870 en viss skillnad! Och 15t klarar ~320hp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-00e49ffc1ffaa5f1e7783699bfbb6d0d.jpg

Sen kom nissan grenröret också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fb4a174202b85395d87899db1c67d90e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2cd2235d6269ed8fe7c84af5538d569f.jpg

Bara köpa en saab fläns sen passa in och hitta en tig kunnig tongue

Godis bordet börjar ta form...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-27126e65bfce890bacd6108a33ded3f1.jpg

Snyggt! Ang turbon... tvivlar på att en 15t klarar 320hk.. eller jo.. klarar väl å peaka en kort stund i mellanregistret för att sen helt dö helt.

Gt28an fixar nog 400 smile

Ja jag ska göra förutsättningarna för turbon så bra som möjligt wink

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
cevapcici
29 september 2017 · 690 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:
Update:

Fredag och lite paket big_smile Tunga paket!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-61fad60e8537c349e75298f6026679c7.jpg

GT2870 tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0eda2ef287502e249ab566f821a0ce6f.jpg

Td04hl-15t vs GT2870 en viss skillnad! Och 15t klarar ~320hp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-00e49ffc1ffaa5f1e7783699bfbb6d0d.jpg

Sen kom nissan grenröret också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fb4a174202b85395d87899db1c67d90e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2cd2235d6269ed8fe7c84af5538d569f.jpg

Bara köpa en saab fläns sen passa in och hitta en tig kunnig tongue

Godis bordet börjar ta form...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-27126e65bfce890bacd6108a33ded3f1.jpg

Snyggt! Ang turbon... tvivlar på att en 15t klarar 320hk.. eller jo.. klarar väl å peaka en kort stund i mellanregistret för att sen helt dö helt.

Gt28an fixar nog 400 smile

Ja jag ska göra förutsättningarna för turbon så bra som möjligt wink

Youtube klipp sen med acceleration? wink

JKDesign
29 september 2017 · 4 442 Inlägg

cevapcici skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

Snyggt! Ang turbon... tvivlar på att en 15t klarar 320hk.. eller jo.. klarar väl å peaka en kort stund i mellanregistret för att sen helt dö helt.

Gt28an fixar nog 400 smile

Ja jag ska göra förutsättningarna för turbon så bra som möjligt wink

Youtube klipp sen med acceleration? wink

Ja absolut blir det video på allt big_smile

Saknas dock del innan jag är där...

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
29 september 2017 · 4 442 Inlägg

Måste bara lyfta denna igen:

https://m.youtube.com/watch?v=1NHV8R7Hs4A

2,0a td04hl-15t 405hp 616nm smile

Troligtvis något övervarvad turbo men 320hp borde vara okej med rätt förutsättningar.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
29 september 2017 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:
Måste bara lyfta denna igen:

https://m.youtube.com/watch?v=1NHV8R7Hs4A

2,0a td04hl-15t 405hp 616nm smile

Troligtvis något övervarvad turbo men 320hp borde vara okej med rätt förutsättningar.

Robert bänkade en 2.0 t5 till 700hp rätt nyligen. Han är grymt duktig och jag har alltid rekommenderat honom framför alla andra till saab... (med det sagt så ge fan i att tolka som ni vill) men nånstans är jag väldigt tveksam till siffrorna.

700hp utan hjuldpinn på 3an i en og 9-3 och tider på 7.3sek 100-200 går inte ihop.

Bilen borde först å främst ha mycket bättre tid spec utan hjulspinn med dessa hästar.

Jag mätte min bmw grovt till ca 5sek 100-200 med r888r och ändå massa hjulspinn på 3an.

Bara min åsikt smile

För övrigt så bänkades min saab i samma bänk som på videon till 520hk i motorn å 466hk på navet. Bilen gick grymt bra men jag brukar säga 460 i motorn om nån frågar wink

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
30 september 2017 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:
Måste bara lyfta denna igen:

https://m.youtube.com/watch?v=1NHV8R7Hs4A

2,0a td04hl-15t 405hp 616nm smile

Troligtvis något övervarvad turbo men 320hp borde vara okej med rätt förutsättningar.

Robert bänkade en 2.0 t5 till 700hp rätt nyligen. Han är grymt duktig och jag har alltid rekommenderat honom framför alla andra till saab... (med det sagt så ge fan i att tolka som ni vill) men nånstans är jag väldigt tveksam till siffrorna.

700hp utan hjuldpinn på 3an i en og 9-3 och tider på 7.3sek 100-200 går inte ihop.

Bilen borde först å främst ha mycket bättre tid spec utan hjulspinn med dessa hästar.

Jag mätte min bmw grovt till ca 5sek 100-200 med r888r och ändå massa hjulspinn på 3an.

Bara min åsikt smile

För övrigt så bänkades min saab i samma bänk som på videon till 520hk i motorn å 466hk på navet. Bilen gick grymt bra men jag brukar säga 460 i motorn om nån frågar wink

Är helt klart beredd att hålla med dig, kollar man rent generellt tycker jag dom flesta saabarna med 400hp+ spekar rätt duktigt även en bit upp i registret....

Sen är väl mappningen i säg väldigt avgörande...

Hur som helst blir det nog bra med bygget i slutändan wink

Senast redigerat av JKDesign (30 september 2017)

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
jojje81 George
30 september 2017 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:
Måste bara lyfta denna igen:

https://m.youtube.com/watch?v=1NHV8R7Hs4A

2,0a td04hl-15t 405hp 616nm smile

Troligtvis något övervarvad turbo men 320hp borde vara okej med rätt förutsättningar.

Robert bänkade en 2.0 t5 till 700hp rätt nyligen. Han är grymt duktig och jag har alltid rekommenderat honom framför alla andra till saab... (med det sagt så ge fan i att tolka som ni vill) men nånstans är jag väldigt tveksam till siffrorna.

700hp utan hjuldpinn på 3an i en og 9-3 och tider på 7.3sek 100-200 går inte ihop.

Bilen borde först å främst ha mycket bättre tid spec utan hjulspinn med dessa hästar.

Jag mätte min bmw grovt till ca 5sek 100-200 med r888r och ändå massa hjulspinn på 3an.

Bara min åsikt smile

För övrigt så bänkades min saab i samma bänk som på videon till 520hk i motorn å 466hk på navet. Bilen gick grymt bra men jag brukar säga 460 i motorn om nån frågar wink

Är helt klart beredd att hålla med dig, kollar man rent generellt tycker jag dom flesta saabarna med 400hp+ spekar rätt duktigt även en bit upp i registret....

Sen är väl mappningen i säg väldigt avgörande...

Hur som helst blir det nog bra med bygget i slutändan wink

Ja klart det blir bra! Det jag menar är att man inte ska hänga sig fast vid siffror.. huvudsaken är väl ändå att bilen går bra och funkar som den ska smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
wBes
30 september 2017 · 405 Inlägg

Min 9-5a är bänkad till 306hk/466Nm med 15t med maxladd på 1,35Bar~ nu laddar den cirka 1,55-1,6~ efter justering i mappen, och jag personligen tror att den lämnar närmare 330hk. Nu ska man inte glömma att denna maskin har B202 kammar, 2,3L -06 Aero turbon med Kungskobra m.m. Så det hjälper nog lite på traven.

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
JKDesign
30 september 2017 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

Robert bänkade en 2.0 t5 till 700hp rätt nyligen. Han är grymt duktig och jag har alltid rekommenderat honom framför alla andra till saab... (med det sagt så ge fan i att tolka som ni vill) men nånstans är jag väldigt tveksam till siffrorna.

700hp utan hjuldpinn på 3an i en og 9-3 och tider på 7.3sek 100-200 går inte ihop.

Bilen borde först å främst ha mycket bättre tid spec utan hjulspinn med dessa hästar.

Jag mätte min bmw grovt till ca 5sek 100-200 med r888r och ändå massa hjulspinn på 3an.

Bara min åsikt smile

För övrigt så bänkades min saab i samma bänk som på videon till 520hk i motorn å 466hk på navet. Bilen gick grymt bra men jag brukar säga 460 i motorn om nån frågar wink

Är helt klart beredd att hålla med dig, kollar man rent generellt tycker jag dom flesta saabarna med 400hp+ spekar rätt duktigt även en bit upp i registret....

Sen är väl mappningen i säg väldigt avgörande...

Hur som helst blir det nog bra med bygget i slutändan wink

Ja klart det blir bra! Det jag menar är att man inte ska hänga sig fast vid siffror.. huvudsaken är väl ändå att bilen går bra och funkar som den ska smile

Helt riktigt! Blir man frånåkt har man inte tillräckligt med pulver under huven wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
1 oktober 2017 · 4 442 Inlägg

Full rekond av 9-3an är på g..
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2204b0e50d52e9a3553c5a1073d32e65.jpg

Invändigt också...
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-12bcac1649babe80861017cac8e93c85.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-bf773c97d975b6b90fd4727ddcb9261a.jpg

Snart kommer den ut på blocket wink

Pratade med en stor bilfirma angående att byta in bilen mot en jag va intresserad av. Dom skulle ge 20-25k för min 9-3a hahahahah!!!!!!

Stay tuned for more, imorgon blir bilen klar

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
1 oktober 2017 · 4 442 Inlägg

Resultatet blir helt okej wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-740ae1794bd15b5e1d4def9d9caa12dd.jpg

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
wBes
1 oktober 2017 · 405 Inlägg

Din känsla för rekond är sjukt inspirerande, synd att man är så förbannat lat roll

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
JKDesign
1 oktober 2017 · 4 442 Inlägg

wBes skrev:
Din känsla för rekond är sjukt inspirerande, synd att man är så förbannat lat roll

Stort tack för dom orden! Det är därför jag gör detta wink för att motivera alla lata att plocka fram polertrasan!

Är jäkligt skön känsla när det är klart!

Det jobbiga är att nu när bilen är så fin vill man ju ha kvar den haha smile

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
1 oktober 2017 · 4 442 Inlägg

Borde gå att sälja kan man tycka wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-889f806dbc978f523ad2b734eccde3bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-dcab0179b872ca1c02b982b4106760a6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4237f0127fc6a3b56fd0c102f412f392.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-65f3e57dc5afecca4c718b080db642ef.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-938bd75388577e32b863dfd0ed9121ae.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-a334604366bd5e68e78e6730871aba22.jpg

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
kitqeb Kör defensivt, köp en stridsvagn.
1 oktober 2017 · 174 Inlägg

Bilfirmor ger alltid för lite. Trubbelmakare..
Med min hjärna och tankesätt så hade jag lagt upp mot 60-70k för den. Iom fälgar, front, interiör, skick etc.
Får panik när jag ser dessa fina bilar läggs ut på tex Facebook köp/sälj för 30k och folket budar 25k. Idioti.

BioPowered SAAB 9-5
wBes
1 oktober 2017 · 405 Inlägg

Mycket vacker bil! Är på jakt efter en 9-3SC Aero i svart eller vitt, tyvärr en TTiD. Men den där lär du bli av med rätt så omgående!

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
JKDesign
1 oktober 2017 · 4 442 Inlägg

kitqeb skrev:
Bilfirmor ger alltid för lite. Trubbelmakare..
Med min hjärna och tankesätt så hade jag lagt upp mot 60-70k för den. Iom fälgar, front, interiör, skick etc.
Får panik när jag ser dessa fina bilar läggs ut på tex Facebook köp/sälj för 30k och folket budar 25k. Idioti.

Har exakt samma tankar, kommer begära 69k för den. Får jag inte det så behåller ja den ett tag till så det är ingen ko på isen för min del. Ja det finns en del bilar som förstör marknaden. Men att tro att man får samma bil för 25-30 som för 60-80 är riktigt dumt. Men många resonerar ju så.

wBes skrev:
Mycket vacker bil! Är på jakt efter en 9-3SC Aero i svart eller vitt, tyvärr en TTiD. Men den där lär du bli av med rätt så omgående!

TTiD är nice! Vi hade en sån provbil 08 när den kom. Den fick mycket smisk och gick jäkligt bra! Första månaden var den registrerad på 18st full tank big_smile

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang