4169
Sök

Musikprogram

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Någon som har ett bra program att göra egna låtar i????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Avstängd
121 Inlägg
19 augusti 2006
Nej, men jag skulle också vilja ha ett sådant.

Swedish And Japanesee engineering in da house

8 156 Inlägg
19 augusti 2006
Vad är ni ute efter för program?
Man kan ju antingen leka med ett program med samples (mixa med olika beats och slingor)
eller så kan man koppla gitarr eller keyboard till datorn och spela in musik den vägen.

Cubase är nog ett av dom bättre programmen ifall ni vill hålla på med det senare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Biltokig
345 Inlägg
19 augusti 2006
Jag är också intresserad, men då av den första biten. Lägga till bas, klippa ihop och mixa m.m.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
19 augusti 2006
e-jay..
Finns i massor av versioner med olika samplingar.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Tyvär inte den stilen jag söker. Mer proffesionellt!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
19 augusti 2006
Fruity loops är ett jävligt bra program som jag själv använder, lite svårt att komma igång med men när man lär sig är det värt mödan, går att göra alla musik i detta program, bara fantasin som sätter gränser.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Okej tack! Tankar hem nu

482 Inlägg
22 augusti 2006
Sry att jag tar upp tråden igen, men måste fråga:
På detta "fruity loops" som blev rekommenderat, kan man lägga in färdiga beats och spela in sång, så att det blir en "fullbordad" låt om man säger så?

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Avstängd
50 Inlägg
22 augusti 2006
FL studio 4 .. bästa music programet  det va med den programet basshunter gårde anna låten se klipp
http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
31 augusti 2006
Slovenian skrev:
På detta "fruity loops" som blev rekommenderat, kan man lägga in färdiga beats och spela in sång, så att det blir en "fullbordad" låt om man säger så?

finns färdiga trummljud och grejjer som du lägger in i antingen en pianoroll eller en beatmaskin och fickar en egen sampling som du sedan lägger ut på spelbordet, rätt avancerat men blir skitbra när man lärt sig programmet

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
31 augusti 2006
Beror helt på vad du vill göra. För att bara göra musik / beats / whatever utan någon sång eller liknande så funkar fruity loops som nån nämnde.

För att göra hela produktioner räcker det inte, vad jag vet så är det fortfarande bara en mjukvarusampler + sequencer (om det inte har utvecklats dom sista åren, var ett tag sen jag såg det). Då är det antagligen Cubase, Sonar Cakewalk, ProTools, Logic eller nåt liknande som gäller.

Kör själv Sonar och gillar det verkligen, men alla program jag nänmde är riktigt bra. Mest en smaksak vad man väljer.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
31 augusti 2006
Turbomatte skrev:
Slovenian skrev:

finns färdiga trummljud och grejjer som du lägger in i antingen en pianoroll eller en beatmaskin och fickar en egen sampling som du sedan lägger ut på spelbordet, rätt avancerat men blir skitbra när man lärt sig programmet

Det var ju inte riktigt vad han frågade, han undrade helt enkelt om man kan spela in linjära audiospår med exempelvis sång. Vilket jag inte tror, men jag har som sagt inte koll på Fruity Loops längre.

533 Inlägg
31 augusti 2006
När man bränner skivor med musik från lite artister och producenter så skiljer det ibland otroligt mycket i ljudet. Både i ljudnivå och i ljudbilden.
Finns det nåt program där man på förväg kan ställa in hur ljudbilden skall se ut på den färdiga skivan??

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
31 augusti 2006
pUs skrev:
Turbomatte skrev:
Slovenian skrev:

Det var ju inte riktigt vad han frågade, han undrade helt enkelt om man kan spela in linjära audiospår med exempelvis sång. Vilket jag inte tror, men jag har som sagt inte koll på Fruity Loops längre.

På senaste versionen kan man det dvs version 6

Sök