Xenonkonverterat bilen, funkade i en dag

daniel_audi92
1 september 2011 · 186 Inlägg

Beställde ett xenonkit från Hova som jag hämtade ut i tisdags och installerade det samma dag och allt fungerade utmärkt, igår på kvällen när jag satte på tändningen så märkte jag att det vänstra lyset inte lös. Trodde att det var dålig jord så jag drog en ny jordkabel från chassiet men utan resultat. Testade då att byta ballast från andra sidan och då funkade det.

Är det ballasten som redan har gett upp? Funkade utmärkt igår på dagen när jag körde.

matte_dj
1 september 2011 · 258 Inlägg

jag konvertera min de gikc as bra big_smile

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
daniel_audi92
1 september 2011 · 186 Inlägg

matte_dj skrev:
jag konvertera min de gikc as bra big_smile

Haha skönt, för mig har det bara gått åt helvete mad

matte_dj
1 september 2011 · 258 Inlägg

men ring dom å säg att deras skit å sämst!! XD

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
daniel_audi92
1 september 2011 · 186 Inlägg

Nu har jag hållt på och skifta ballasterna, lampor, bättre jord, ja det mesta men får det fan inte och funka. Den tände till en gång när jag knackade lite löst på ballasten men sen när ja stängde av och sen satte på lysena så slutade det och fungera. Trodde det skulle hålla längre än en dag hmm Har mailat dom nu iaf så får se vad dom skriver, annars ringer jag.

daniel_audi92
1 september 2011 · 186 Inlägg

Felplacerad skrev:

daniel_audi92 skrev:
Nu har jag hållt på och skifta ballasterna, lampor, bättre jord, ja det mesta men får det fan inte och funka. Den tände till en gång när jag knackade lite löst på ballasten men sen när ja stängde av och sen satte på lysena så slutade det och fungera. Trodde det skulle hålla längre än en dag hmm Har mailat dom nu iaf så får se vad dom skriver, annars ringer jag.

Det löser sig nog, beställde strålkastare därifrån som en diod slocknade på(devil eyes). Fick en ny på bara några dagar, behövde inte lägga en krona. Väldigt smidigt.

Riktigt bra service faktiskt! Fick tillochmed svar på mailen samma dag big_smile De kommer skicka mig en ny så det löste sig tillslut iallafall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang