Bytta från Audi concert original högtalare till bang olufsen!!! Audi a5

Amir
1 september 2011 · 131 Inlägg

Hejsan!

Jag tänkte bytta mina original concert högtalare till bang olufsen. Går detta eller måste man bytta förstärkare och stereo oxå. All svar tackas.

WiiWer VAG Tekniker
1 september 2011 · 101 Inlägg

Om jag nu tror rätt, (ska dock inte svära på det stämmer) så kan du säkert byta enbart högtalarna från original till Bang & Olufsen högtalarna.

Om det inte går så kommer du behöva hela Bang & Olufsen systemet, vilket innebär att du behöver högtalare, förstärkare, stereo samt tillhörande el-styrdon därifrån. SAMT att detta måste kodas om genom en VAG verkstad.

dbakuten TEAM dBAkuten
2 september 2011 · 865 Inlägg

Mitt tipps är att skippa Audi Original högtalare då det är väldigt simpla saker.

Lägg ca 3000-> på framsystemet som passar på original platsen så får du garanterat 10 gånger bättre ljud.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Simon76
2 september 2011 · 376 Inlägg

Får man fråga vad högtalarna kostar?
Jag håller nog med föregående talare. Du borde kunna få bättre ljud om du väljer något annat.

WiiWer VAG Tekniker
2 september 2011 · 101 Inlägg

Jag håller med Björn där. För dom pengarna du lägger på B&O system kan du lika gärna lägga på ett eftermarknads kit till bilen istället.
Mer ljud för mindre pengar helt enkelt.

För och dra det enkelt. Köper du en ny Audi får du ge ca 12.000kr för B&O systemet.
Jag kan då tänka mig vad det kostar att köpa varje separat högtalare löst i efterhand.

För dom pengarna kan man lika gärna låta en Bilstereo ÅF bygga upp ljudet i bilen och få ett ruskigt mycket bättre ljud än B&O's.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang