2973
Sök

Ingen el till säkringarna i bilen- mitusbishi galant glsi-93 HB

CNC-Operatör
561 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder, ingen el till säkringarna i bilen, varken i kupén eller motorrummet, vad e det för fel eller vad kan man göra???? tacksam för svar! smile

535 Inlägg
2 september 2011
Fan va trådar du startar! tongue Mät från batteriet/generatorn och framåt och se vart du tappar spänningen.

Motorer utan turbo.....suger!

Motborgare
1 099 Inlägg
2 september 2011
Lemmy_Kilmister skrev:
Fan va trådar du startar! tongue Mät från batteriet/generatorn och framåt och se vart du tappar spänningen.

Och glöm inte jordkabeln till batteriet. Om du mäter från säkringsboxen direkt mot minuspolen på batteriet och då hittar spänning, så är det batterijordningen det är fel på.

-- K

CNC-Operatör
561 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
ja men jag har ju gjort det, vill ju ha tips hur jag kan göra för att få ström dit på enklaste sätt i, allt det där har jag ju gjort

535 Inlägg
3 september 2011
Har du gjort det så ska du antingen ha hittat ett fel, eller så är allt som det ska.

Motorer utan turbo.....suger!

Motborgare
1 099 Inlägg
3 september 2011
Coolingen skrev:
ja men jag har ju gjort det, vill ju ha tips hur jag kan göra för att få ström dit på enklaste sätt i, allt det där har jag ju gjort

En startkabel från pluspolen på batteriet till matningspunkten till säkringsdosan. Sen en annan startkabel från minuspolen och sätt fast i en plåtren del av karossen.

Var det nåt mer?

-- K

CNC-Operatör
561 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
hitta felet grappar!
En råttjävel har nog gnagit sönder en eller flera kablar!

Sök