Få ut stereo på saab 9-3

Lillfalken
3 september 2011 · 21 Inlägg

Jag har försökt få ut min saab orginalstereo, Jag har fått ut den halvvägs, men sen tar det stopp, som om det är en spärr som sitter någonstans. Och jag fattar inte hur jag får ut den. Hur gör jag?

Ps, det är en SAAB 9-3 från 2000, ds

BMW 328 E36 M-pkt "daytonaviolett-M" (1995)
Sarge
3 september 2011 · 2 337 Inlägg

Det finns ju ett speciellt verktyg for att dra ur stereon, det ska in i de tva halen som finns pa vardera sida. Men den sparren borde iofs ha slappt om du dragit ut den halvvags. Min satt fast for att monteringsramen var lite trasig, det var bara att dra for kung och fosterland sa hoppade den ur.

mrfjonsson DäckSprängarLigan
10 september 2011 · 449 Inlägg

Försök att pilla ut ac-enheten och färddatorn och se om du kan komma åt om det är någon kabel eller skit som har fuckat sig. Dom är de bara att dra rakt ut.
De lättaste är nog att dra ut facket underst först, sen sticka in handen och trycka på ac-n på baksidan.

Du kan också ta ner sidostyckena, dock måste du ta ner handskfacket och så för att få bort de.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
tannee
11 september 2011 · 17 Inlägg

Verktyget finns på biltema med har jag för mig tongue

BMW 335i "Smurfen" (2007)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 september 2011 · 6 170 Inlägg

mrfjonsson skrev:
Försök att pilla ut ac-enheten och färddatorn och se om du kan komma åt om det är någon kabel eller skit som har fuckat sig. Dom är de bara att dra rakt ut.
De lättaste är nog att dra ut facket underst först, sen sticka in handen och trycka på ac-n på baksidan.

Du kan också ta ner sidostyckena, dock måste du ta ner handskfacket och så för att få bort de.

Är det ISO-kontakter i 9-3 -00 så är det inte bara att dra rakt ut för då kommer något att gå sönder...

Men antenn- och DIN-kabel är bara att dra ut.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mrfjonsson DäckSprängarLigan
11 september 2011 · 449 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

mrfjonsson skrev:
Försök att pilla ut ac-enheten och färddatorn och se om du kan komma åt om det är någon kabel eller skit som har fuckat sig. Dom är de bara att dra rakt ut.
De lättaste är nog att dra ut facket underst först, sen sticka in handen och trycka på ac-n på baksidan.

Du kan också ta ner sidostyckena, dock måste du ta ner handskfacket och så för att få bort de.

Är det ISO-kontakter i 9-3 -00 så är det inte bara att dra rakt ut för då kommer något att gå sönder...

Men antenn- och DIN-kabel är bara att dra ut.

Oj de blev lite fel. Ac-n och färddatorn är bara att dra rakt ut ska de va.
ISO-kablaget ska vara långt nog så man kan ta ut stereon utan problem.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
mrfjonsson DäckSprängarLigan
11 september 2011 · 449 Inlägg

tannee skrev:
Verktyget finns på biltema med har jag för mig tongue

Du har för dig rätt, dock funkar de lika bra med två små in-6 eller torx nycklar.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
Lillfalken
11 september 2011 · 21 Inlägg

När jag väl fick ut den så var det någon "spärrhake" av nått slag efter jag fick ut den halvvägs. som jag lyckades pilla upp. så det gick tillslut. Nu gäller det att hitta en DIN2 stereo som ser bra ut också tongue

BMW 328 E36 M-pkt "daytonaviolett-M" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang