Är det orginalgrejer du installerat så skulle jag misstänka att du får åka till Volvo,för att lägga in programvaran för extraljus. Annars förstår inte bilens dator att extraljus och knapp har installerats. Men kontakta din Volvohandlare och fråga dem. Vet iallafall att när jag satte in nivåsensor till larmet på min förra bil (850-94) ,så räckte det med en skarvkabel.Men på min nuvarande bil (S60) så fick jag åka till Volvo för att lägga in programvaran för nivåsensorn innan den fungerade.
Problemet löst, var faktiskt inget handhavande fel av mig utan ett fabrikationsfel:) De hade satt jorden & styrströmen på fel "koppling" till relät. Bara skifta plats så funkade allt!
OBS, på min behövdes de ingen programering av volvo, bilen kände knappen direkt och orginalkablaget från volvo fungerade kanon:)
Problemet löst, var faktiskt inget handhavande fel av mig utan ett fabrikationsfel:) De hade satt jorden & styrströmen på fel "koppling" till relät. Bara skifta plats så funkade allt!
OBS, på min behövdes de ingen programering av volvo, bilen kände knappen direkt och orginalkablaget från volvo fungerade kanon:)
Tack ändå för svaren:)
Kul att det var ett sådant "enkelt" problem iallafall,och med dagens databox-styrda bilar får man väl vara glad för varje sak men kan montera utan att behöva tala om för bilens dator att man gjort det
Tack ändå för svaren:)
Kul att det var ett sådant "enkelt" problem iallafall,och med dagens databox-styrda bilar får man väl vara glad för varje sak men kan montera utan att behöva tala om för bilens dator att man gjort det
Haha ja man får vara glad för det lilla Nu skall de nog bara kopplas in lite glödare så är jag nöjd