5687
Sök

Ställa upp laddtrycket Garett t3 d24tic

68 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
hej har satt i en garett t3 turbo i min d24 motor. undrar hur man ökar laddtrycket på denna turbo för det finns inget Westgate stag eller så. utan är 2st slangar mellan westgate klockan och turbon

68 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
jadu, ingen bild på den nu. men tyckte det stog t3 på den iallalfall. är ett audi och WV märke på den också och står Garrett på framsidan på kompressor sidan

2 266 Inlägg
10 september 2011
jaha är den räfflad typ kylflänsar direkt på avgashuset? får väl göra hål i slangen och pysa upp laddet

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
10 september 2011
http://www.clubegolfpt.com/forum/viewto … mp;t=29055 ser typ ut så för annars är t3 modellen samma som sitter original på d24tic

svetsdiff !!!

68 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
ja precis så ser den ut. fast westgaten ser inte riktigt lika dan ut. för jag har 2st gummislangar istället från den inte i metall.

2 266 Inlägg
10 september 2011
ja hur mycke siktar du på i ladd?
va laddar den nu? går den inte att skruva bort från avgashuset och shimsa den annars är de bara rycka slangen, turbon laddar inte mer än de finns bränsle att bränna

svetsdiff !!!

68 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
laddar ungefär 0,65 bar nu. vill upp i 1bar. bränsle finns det gått om att förbränna kan jag säga smile men går det inte köpa en justerbar pysventil och sätta den på en av gummi slangarna från westgaten så man justera in den exakt? eller är den pysventilerna till för någoting annat?

2 266 Inlägg
10 september 2011
de är två slangar förklarar du. då får pröva rycka en ut och kolla vad den laddar sen vice versa med den andra slangen en av slangar kommer höja laddet den andra är väl till för mot trycket för att få stabilt ladd, gör de ett litet hål i slangen så är de samma sak som att använda pysventil

svetsdiff !!!

68 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
okej ja det ska jag testa tack för hjälpen smile är det en bra turbo annars eller?

2 266 Inlägg
10 september 2011
ingen aning är den större än originalet? när får du ladd då?

svetsdiff !!!

Sök