Fågel kliver runt på bilens tak och lämnar fotavtryck och ibland även "presenter" iform utav mat och träck.

VWSmurfen Smurfen
11 september 2011 · 103 Inlägg

Var glad att det bara är fåglar. Här har jag spår av katter. Det känns värre. Hur löser jag det..

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
Marticus Meldem
11 september 2011 · 917 Inlägg

VWSmurfen skrev:
Var glad att det bara är fåglar. Här har jag spår av katter. Det känns värre. Hur löser jag det..

Finns en aslång (låst och urspårad) tråd om det, finns en del förslag där, vissa mer humana och lagliga än andra. happy hunting

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Mattsson_91 Självlärd
11 september 2011 · 3 083 Inlägg

Evildan skrev:

DuelBall skrev:
En uppstoppad rovfågel (Rimligtvis en hök) väl synlig i bilen kan nog göra susen.
Låter löjligt, men det är nog vad jag skulle prova i första hand.
Fåglarna har förmodligen ingen uppfattning om den lever eller ej.

där har vi en fullt genomförbar ide som inte innebär en massa plock var gång jag skall nyttja passaten, jkl smart.
ska söka på blocket direkt.
tack.

Såna hittade jag ett helt gäng av på jobbet i gamla biologisalen. Ska jag skicka en wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Roboo
13 september 2011 ·

Evildan skrev:

DuelBall skrev:
En uppstoppad rovfågel (Rimligtvis en hök) väl synlig i bilen kan nog göra susen.
Låter löjligt, men det är nog vad jag skulle prova i första hand.
Fåglarna har förmodligen ingen uppfattning om den lever eller ej.

där har vi en fullt genomförbar ide som inte innebär en massa plock var gång jag skall nyttja passaten, jkl smart.
ska söka på blocket direkt.
tack.

haha, ja det låter som en bra idé men ska du ha med dig fågeln när du åker omkring?tongue

Du får tänka på att rovfåglar är rätt stora. En duvhök blir väl över en halvmeter? Så det kanske finns något mindre alternativ.

Återkom gärna med hur det blev.

Lycka till!

Evildan
13 september 2011 ·

Var ner i förrådet och hämtade julpynt, en dansande och sjungande tomte som aktiveras av rörelse (som den där otäcka fisken som sjunger "don´t worry be happy". ska låta den stå i hatthyllan bak ngr nätter och se om den räcker för att skrämma fåglar, mig skrämmer den iaf wink
tack för alla tips och ideer. /Danne

Evildan
24 september 2011 ·

efter en viss tids provande med den skrämmande tomten kan jag nu konstatera att den faktiskt fungerar att jaga bort fåglarna med och inga kattspår har heller siktats på bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang