3024
Sök

Elfel bränslepump 740 (pumpen i tanken)

416 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
En kompis har ett el fel på sin pump. Hans bil dog, och den fick ingen sopp, säkringen var hel m.m. han köpte en ny pump (den i tanken), vi bytte den och så visade sig att den gamla var hel, men det kommer ingen ström från säkringen (nr 11), kommer ingen ström varken framför säkringen eller bak den. Någon som vet vad det kan vara, eller vet på ett ungefär vart kabeln från säkringsdosan och framåt går (den känslan jag får är att den bör gå mot typ tändningen eller något)?

Går den först från tändning, till relä, till säkring och sen till pump??

Jag vet inte om han bytt relät.. så det skulle ju kunna vara det..

21 761 Inlägg
13 september 2011
Vilken årsmodell?
B230F eller B230E?

På 240 med B230F får båda pumparna spänning från relät och via säkringsdosan enligt elschemat i Haynes, då kan det nog vara likadant på 740 tror jag. Mät om det kommer ut spänning på pumpreläts utgångar. smile

416 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vilken årsmodell?
B230F eller B230E?

På 240 med B230F får båda pumparna spänning från relät och via säkringsdosan enligt elschemat i Haynes, då kan det nog vara likadant på 740 tror jag. Mät om det kommer ut spänning på pumpreläts utgångar. smile

jag får göra detta.. vi drog ju nu en egen kabel direkt från batteriet med en strömbrytare nu bara så han kan flytta på bilen i nödfall...

Sök