Eftersnack: Modball Rally Europe 2011

JW91
14 september 2011 · 59 Inlägg

Här kan ni ställa frågor om rallyt, för den andra tråden är låst smile

edit: här är den gamla tråden http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196978

Senast redigerat av JW91 (14 september 2011)

Audi S3 8L (2002)
zputnic
14 september 2011 ·

Hej

Jag fortsätter väl här;

Tack för alla svar!
Verkar ju som alla var sjukt nöjda med sin tur iaf!

Det där med soppa förbrukning vet jag inte om det blir så farligt även med corren, känns som man ligger strax över litern om man åker låångt över 110km/h så det borde gå bra smile

Känns som det nästan blir en mini semester på väg hem från Ibiza, är ju en bit till Swe därifrån.
Nån som har koll på om det ingick färja tillbaka till fastlandet, stod ju lite otydligt på sidan "return trip TO Ibiza". smile


Tacksam för svar som vanligt smile


/Micke

JW91
14 september 2011 · 59 Inlägg

Nästan så man kan stanna där en vecka efter rallyt tongue

Det där med färjan har jag ingen aning om, skriv till dom på facebook så får du svar rätt fort smile

Audi S3 8L (2002)
zputnic
14 september 2011 ·

Yes, mailade nu så får vi se!

Då ska man bara försöka få hem lite kolfiber läppar och vingar och fälgar till våren så man platsar utseendemässigt smile

JW91
14 september 2011 · 59 Inlägg

Härligt smile

Är riktigt sugen på att köra nästa år, så får se om man kan skrapa ihop några som vill hänga på smile

Audi S3 8L (2002)
Tony_Rene Y not
15 september 2011 · 221 Inlägg

gött! jag har skrapat ihop lite polare nu så. vi ska boka plats i rallyt på onsdag nästa vecka, då vi vet säkert vilken bil vi ska ta:)

några som har nån smart plan på vilken rutt man kna ta ned til london?

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
JW91
15 september 2011 · 59 Inlägg

Låter fint Tony!

Vi körde till esbjerg och tog färjan över till Harwich, gick sjukt smidigt! och man fick en god natts sömn innan launch partyt wink

Audi S3 8L (2002)
Tony_Rene Y not
16 september 2011 · 221 Inlägg

Fan va Nice!!
Jw 91 vet du estimerat ca hur mycket pengar som gick åt på resan? Polarna å jag satt å räkna kom fram til ca 30-40 tusen per pers inklusive avgiften för att delta, bensin samt mat.. Sen ska man ju festa med !

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
zputnic
16 september 2011 ·

Kolla den andra tråden, tror de flesta kom undan mycket billigare smile

JW91
16 september 2011 · 59 Inlägg

tror vi gav 20-25 per person, så det beror på lite vad man kör för bil och hur stor kung man vill vara i baren wink

Audi S3 8L (2002)
zputnic
25 september 2011 ·

Då var man anmäld till 2012 år upplaga big_smile

Severance Galen
26 september 2011 · 9 Inlägg

Funderar på att åka modball 2012. Är det många svenskar som ska med tror ni?

JW91
26 september 2011 · 59 Inlägg

zputnic skrev:
Då var man anmäld till 2012 år upplaga big_smile

Härligt! Du kommer inte bli besviken! smile

Moedare: Svårt att säga, men detta året var vi 4 bilar från Sverige och då hade alla blivit informerade genom tråden här på garaget, men finns ju de som hittar på annat sätt också smile

Audi S3 8L (2002)
Marko_king
6 oktober 2011 · 48 Inlägg

Då skall man anmäla sig nu till helgen, JW91 jag undrar om man chekar in på hotellet dagen innan rallyt börjar  så att man kan vara på launch partyt och dagen efter starta rallyt. och var striipar man bilen ? skickas klistermärkena hem eller setts dom på i london ? Hur var även festerna under rallyveckan ?

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
JW91
6 oktober 2011 · 59 Inlägg

Marko_king skrev:
Då skall man anmäla sig nu till helgen, JW91 jag undrar om man chekar in på hotellet dagen innan rallyt börjar  så att man kan vara på launch partyt och dagen efter starta rallyt. och var striipar man bilen ? skickas klistermärkena hem eller setts dom på i london ? Hur var även festerna under rallyveckan ?

Härligt! Vi bokade en natt på ett hotell i london nära starten, så checkade in när vi kom dit, gick på launch partyt på kvällen, fick 2 välbehövliga timmars sömn sen åkte vi till starten smile dekalerna skickas hem till dig ungefär 1 månad innan rallyt, jag föreslår att du hittar någon här hemma som kan sätta på dekalerna om du vill att det ska se bra ut, vi fick hjälp att sätta på våra vid starten och trodde det skulle se bra ut.. men det såg ut som om en treåring hade klabbat dit det.. Festerna under veckan var galna, riktigt bra stämning hela tiden och sinnessjukt kul smile Se till att köpa sprit på båten över till frankrike, efterfester på hotellrummen blir det gott om! smile

Audi S3 8L (2002)
Marko_king
7 oktober 2011 · 48 Inlägg

Okej då har jag ett hum om hur det kommer att ligga till,, tack för ditt svar.. vad jag har sett och hört så kommer 2012 modball vara sjukt,, de e redan 70 bilar bokade, vi ska boka imorgon, hoppas att det kommer att bli mer svenska som skall med, det vi inte vet är om vi kommer ta färjan till england eller om vi kör dit, ser fram emot verkligen att delta i detta och förväntar mig något man sent kommer att glömma.

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
TEAMPONYDRIFT
8 oktober 2011 · 76 Inlägg

Tjena boyzzz

Alla som vill veta mer om rallyt eller anmäla sig kan även göra det via oss. TEAM PONY DRIFT kommer att vara MODBALL ambassadörer i Scandinavien.

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
Marko_king
8 oktober 2011 · 48 Inlägg

Okej... om vi nu har anmält oss att vi är 2 personer i en bil, kan man då senare innan man skall betala resten lägga till flera personer ?

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
TEAMPONYDRIFT
9 oktober 2011 · 76 Inlägg

Yep, det kan man....

I'll return with the exact info on last dates for such adds..

Regards
Michel

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
Marko_king
9 oktober 2011 · 48 Inlägg

Okej tack så mycket...

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang