3994
Sök

film redigerings program?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Tjabba jag har jämt använt movie maker till att redigera filmer men då blir som känt kvaliteten 70% sämre direkt men iaf .. igår satt jag och titta på en en grej på datrorn så skulle jag visa för en polare en viss scen i den "grejen" så tänkte jag att jag öppnar "grejen" i movie maker och klipper ut scenen.. men nää den filen ville inte movie maker öppna. fick nått fel medelande och den ville inte ladda ner codec av sig själv som den ska göra så jag satt mig på google i 3timmar utan nån bätte lycka.. så fick jag iden "jag skiter i det ***** *** *** **** movie maker och kör med nått annat program men nu till problemet jag vet inga andra program därför vill jag ha eran söta hjälp wink

Bmw osv..

Miklen
22 augusti 2006
Adobe premiere finns ju alltid d e extremt kraftfullt å krångligt om man inte kan d eller e van vid adobes program.. Själv så kör ja me Sony Vegas..har gjort samtliga träff filmer i d å ingen har klagat..d e väldigt simpelt men det finns ändå många bra effekter funktioner å det är stabilt ..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
Adobe premiere finns ju alltid d e extremt kraftfullt å krångligt om man inte kan d eller e van vid adobes program.. Själv så kör ja me Sony Vegas..har gjort samtliga träff filmer i d å ingen har klagat..d e väldigt simpelt men det finns ändå många bra effekter funktioner å det är stabilt ..

jag hörde av en kompis precis att sony vegas ska va rätt komplicerat men de kanske det inte är ? jag kan varken säga att jag är tillräckligt smart eller har tillräckligt med tålamod för über komplicerade program ;P

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Gick inte att öppna filen me sony vegas heller .. står att jag saknar codec sad

Bmw osv..

Miklen
22 augusti 2006
meh.. vafan e d för fil ! ? hör av dig på msn miklen_design@hotmail.com lr icq 95739565

1 414 Inlägg
22 augusti 2006
Final Cut Pro, accept nothing less!!! smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
22 augusti 2006
adobe premiere pro!! vill du göra avancerade grejer så finns det nog möjlighet att göra vad som helst...men för att bara göra grundläggande redigering behövs inge vidare kunskaper. jag provade mig fram och det fungerade kanon. behärskar man photoshop också så finns det stor potential! kostade runt 10 000kr förut men det är ju gratis att ladda ner wink

Alla kan köra fort rakt fram...

12 086 Inlägg
22 augusti 2006
Vegas

lundwall
22 augusti 2006
Som andra skrivit, Adobe Premiere Pro... fast ett lite mer lättförståeligt och minst lika kompetent program är Pinnacle Studio Plus. Riktigt lättanvänt.

Sök