2494
Sök

_DamnIt´s garage. Bilen bytt, hojarna på g!

HU: Kenwood BT61u, A-stolpar: Amega Qcox 350, dörrar: Amega DRVRQ6 2 par, Bas: Gladen SQX12, Steg fram: SLP Dynamics ICE 150.4, Bas; SPL Dynamics ICE 1500.1, Processor: Mosconi Gladen 4to6

R1 driver!
192 111 Visningar
Uppdaterades senast 10 juni 2014
R1 driver!
5 128 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Nu måste du lacka om folkvagnsloggan med! Trevligt att det går frammåt smile

Emblemet fram ska bli samma vita som bilen sen istället, och den där bak ska läggas igen helt! smile

TooS skrev:
Duktigt pojke big_smile Fan ett par ryck till sen erru färdig smile

Tjoff tjoff så är det klart! wink Nej, men ska göra ett jävla ryck till helgen. Framsystemet ska va spelande innan Måndag hoppas jag. smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:
Nu måste du lacka om folkvagnsloggan med! Trevligt att det går frammåt smile

Emblemet fram ska bli samma vita som bilen sen istället, och den där bak ska läggas igen helt! smile

TooS skrev:
Duktigt pojke big_smile Fan ett par ryck till sen erru färdig smile

Tjoff tjoff så är det klart! wink Nej, men ska göra ett jävla ryck till helgen. Framsystemet ska va spelande innan Måndag hoppas jag. smile

De låter sketa bra big_smile Håller mah tumbs tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Lite mer gjort på bilen nu då!

Taket är rivet. Dessvärre har jag inga bilder på demonteringen, men här är iaf bilen i nuläget!
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-ac4a517e98dbc6620d00ab2db3b20cc8.jpg
Bara wellpappliknande skräp i taket! Det ska rivas och ersättas med silentcoat! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-732ec9e1aab264738fff4477f4a0f088.jpg
Taket som senare ska kläs om i svart mocca, alt. svart superstrechvinyl, beroende på hur elastisk moccan är.

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-dbf003f99b68f5575466e29382189bd3.jpg
Och likadant med C-stolparna då.

Va allt för idag. I morgon kommer min backup i form av Micke, som ska hjälpa mig att bygga lite i Lupon. Så, stay tuned for more!

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
15 september 2012
haha satt o kikade lite snabbt..  dragkrok på lupon.. dom kan  fan inte dra något tungt tongue  med tanke på deras vikt smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Får dock dra ca 1000kr på b-kort! wink Men funderar på att antingen plocka draget, eller fixa ett "stance-släp" till den. Beror lite på om jag hittar något billigt lite släp eller inte, och om jag hittar garage att ha det i! tongue

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
Får dock dra ca 1000kr på b-kort! wink Men funderar på att antingen plocka draget, eller fixa ett "stance-släp" till den. Beror lite på om jag hittar något billigt lite släp eller inte, och om jag hittar garage att ha det i! tongue

finns ju mini släpvagnar så köp ett sådan och flippa axeln på den och lägg camber så är du hemma med det big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

finns ju mini släpvagnar så köp ett sådan och flippa axeln på den och lägg camber så är du hemma med det big_smile

Ungefär så jag funderat på. Dock lite mer inne på att slita loss "släpdelen", så all lastmöjlighet försvinner, och fixa fästen för t.ex. liten dirtbike eller bmx för träffar! smile

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

Ungefär så jag funderat på. Dock lite mer inne på att slita loss "släpdelen", så all lastmöjlighet försvinner, och fixa fästen för t.ex. liten dirtbike eller bmx för träffar! smile

ingen dum ide big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

ingen dum ide big_smile

Hade sett kungligt ut med matchande släp (vitt då, och likadana fälgar), och en matchande BMX. big_smile

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

ingen dum ide big_smile

Hade sett kungligt ut med matchande släp (vitt då, och likadana fälgar), och en matchande BMX. big_smile

och några flak öl + en reserv dunk till soppa big_smile classic

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

ingen dum ide big_smile

Nu ger du mig dumma ideer! Känner att jag MÅSTE hitta garage och ett litet släp nu! tongue

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

Nu ger du mig dumma ideer! Känner att jag MÅSTE hitta garage och ett litet släp nu! tongue

dumma ideér ?? det är mina ideér som jag hade gjort om jag hade  den chansen big_smile fast då hade jag nog byggt  en 3 hjuling med  10 graders camber istället  big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

dumma ideér ?? det är mina ideér som jag hade gjort om jag hade  den chansen big_smile fast då hade jag nog byggt  en 3 hjuling med  10 graders camber istället  big_smile

Det hade varit sjukt coolt det med! Lite reakad med, så man kan ha lååång framgaffel! wink

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

Det hade varit sjukt coolt det med! Lite reakad med, så man kan ha lååång framgaffel! wink

like a chopper big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

like a chopper big_smile

Nästan bud på att bygga vars en sån, så har vi dragrace på träffarna! lol

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

like a chopper big_smile

haha ska  fuska med o bygga dit en  80cc på den då big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

like a chopper big_smile

Haha, vissa ska alltid va värst! wink Men piskar dig om vi kör bil, för min tar nog inte i lika mycket som din! wink

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

Haha, vissa ska alltid va värst! wink Men piskar dig om vi kör bil, för min tar nog inte i lika mycket som din! wink

njaa kanske inte..  big_smile  men  jag vill bli av med min  just nu måste ha en annan bil för min hund.. jag värnar mer för hunden än mig själv ..
Senast redigerat av mingan77 (15 september 2012)

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:

njaa kanske inte..  big_smile  men  jag vill bli av med min  just nu måste ha en annan bil för min hund.. jag värnar mer för hunden än mig själv .. och sen   växer det för många minnen med exet med

Har förståelse för båda 2. Men är där ingen som har haft intresse för den? Eller det är det vanliga att dom vill byta med en rostburk eller köpa den för 10 papp?

2 322 Inlägg
15 september 2012
_DamnIt skrev:
mingan77 skrev:
_DamnIt skrev:

njaa kanske inte..  big_smile  men  jag vill bli av med min  just nu måste ha en annan bil för min hund.. jag värnar mer för hunden än mig själv .. och sen   växer det för många minnen med exet med

Har förståelse för båda 2. Men är där ingen som har haft intresse för den? Eller det är det vanliga att dom vill byta med en rostburk eller köpa den för 10 papp?

ne asså jag besiktade den   under veckan  med blankt papper.. eller ja  de kluddade dit med en liten anmärkning med att jag  inte hade satt dit alla hjulbultar på en fälg.. 4/5 bultar.. bah..   men jag hade den ute under  aug. 1 månad innan den skulle besiktas så då var det väl lite fel o sätta ut den  .. men nu ska den fan i mig ut

Sök