_DamnIt´s garage. Bilen bytt, hojarna på g!

HU: Kenwood BT61u, A-stolpar: Amega Qcox 350, dörrar: Amega DRVRQ6 2 par, Bas: Gladen SQX12, Steg fram: SLP Dynamics ICE 150.4, Bas; SPL Dynamics ICE 1500.1, Processor: Mosconi Gladen 4to6
  • 87 Följare
  • 185 748 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 juni 2014
_DamnIt R1 driver!
17 september 2012 · 5 128 Inlägg

racer-putte skrev:
bara att gräva ner sig å ta nya tag ..de e värt besväret när de rockar big_smile

Jo, men det ser för jävla tråkigt ut. Har inte ens plats att *** med glasfiber...


TooS skrev:
Du är på bra väg så keep on goin smile

Får se hur det blir sen.

_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

Just nu så velar jag om jag ska bygga ut dörrsidorna i glasfiber, eller om jag ska ha dom släta. Vad tycker ni?

Har omröstning till kl 21 ikväll (om någon nu är intresserad).

/Marcus

rasurbo
18 september 2012 · 818 Inlägg

Skulle se bättre ut om du byggde ut dom i glasfiber, men det beror på om du har orken till att göra det smile

Apevi
18 september 2012 · 24 Inlägg

släta tycker jag iaf tongue men de är ju du som måste bli nöjd med det hela^^

_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

rasurbo skrev:
Skulle se bättre ut om du byggde ut dom i glasfiber, men det beror på om du har orken till att göra det smile

Apevi skrev:
släta tycker jag iaf tongue men de är ju du som måste bli nöjd med det hela^^

Jag vill göra dom släta pga att det är enklare, men jag vill även göra lite form i glasfiber eftersom det är snyggare. Och egentligen så orkar jag varken göra dom släta eller i GF, därför kör vi omröstning. Men just nu lutar det mest åt glasfiber!

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 september 2012 · 2 322 Inlägg

jag tycker du ska köpa  ett par begagnade  dörr sidor och bygga på och ha kvar de originala.. då gör det inget om du  sabbar dom begagnade för då har du  kvar dina originala åtminstone.. bra o ha dom om du ska sälja bilen framöver.. fast det är min åsikt, vet ej om någon mer tycker densamma

Horsyhorse
18 september 2012 · 1 727 Inlägg

_DamnIt skrev:
Just nu så velar jag om jag ska bygga ut dörrsidorna i glasfiber, eller om jag ska ha dom släta. Vad tycker ni?

Har omröstning till kl 21 ikväll (om någon nu är intresserad).

/Marcus

SLÄTA!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

mingan77 skrev:
jag tycker du ska köpa  ett par begagnade  dörr sidor och bygga på och ha kvar de originala.. då gör det inget om du  sabbar dom begagnade för då har du  kvar dina originala åtminstone.. bra o ha dom om du ska sälja bilen framöver.. fast det är min åsikt, vet ej om någon mer tycker densamma

Det är för sent. Originalsidorna är redan mördade! smile Och säljer jag bilen, så är det med högtalare i.


Horsyhorse skrev:

_DamnIt skrev:
Just nu så velar jag om jag ska bygga ut dörrsidorna i glasfiber, eller om jag ska ha dom släta. Vad tycker ni?

Har omröstning till kl 21 ikväll (om någon nu är intresserad).

/Marcus

SLÄTA!

Pierre

Då blir det som på bilderna, bara att klä dom, och sen montera högtalarna utanpå det. Tror du inte det blir lite tråkigt? Och om jag kör med glasfiber så är det bara för att runda dom lite, och få ut högtalarna ett par centimeter. Mao, absolut inget överdrivet! smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 september 2012 · 2 322 Inlägg

Gör du saker först och tänker sen ? smile

_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

Nej, tänkte först, gjorde sen, och tänkte igen! tongue
Men original är ju bara i mjuk plast, så känns inte som att det va mycket att jobba med, utan det är nog mer en svag punkt att försöka använda dom. Plus, har ju inga planer på att försöka återställa bilen! smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 september 2012 · 2 322 Inlägg

_DamnIt skrev:
Nej, tänkte först, gjorde sen, och tänkte igen! tongue
Men original är ju bara i mjuk plast, så känns inte som att det va mycket att jobba med, utan det är nog mer en svag punkt att försöka använda dom. Plus, har ju inga planer på att försöka återställa bilen! smile

man vet aldrig, därför jag frågade big_smile

_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

mingan77 skrev:

_DamnIt skrev:
Nej, tänkte först, gjorde sen, och tänkte igen! tongue
Men original är ju bara i mjuk plast, så känns inte som att det va mycket att jobba med, utan det är nog mer en svag punkt att försöka använda dom. Plus, har ju inga planer på att försöka återställa bilen! smile

man vet aldrig, därför jag frågade big_smile

Haha, dock brukar jag göra först och tänka sen. Nu är det dock en tänkning före allt det! tongue

Horsyhorse
18 september 2012 · 1 727 Inlägg

_DamnIt skrev:
Då blir det som på bilderna, bara att klä dom, och sen montera högtalarna utanpå det. Tror du inte det blir lite tråkigt? Och om jag kör med glasfiber så är det bara för att runda dom lite, och få ut högtalarna ett par centimeter. Mao, absolut inget överdrivet! smile

Grå som inredningen, gör någon radie/fasning/höjning som har samma formspråk som nåt på bilen.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

Horsyhorse skrev:

_DamnIt skrev:
Då blir det som på bilderna, bara att klä dom, och sen montera högtalarna utanpå det. Tror du inte det blir lite tråkigt? Och om jag kör med glasfiber så är det bara för att runda dom lite, och få ut högtalarna ett par centimeter. Mao, absolut inget överdrivet! smile

Grå som inredningen, gör någon radie/fasning/höjning som har samma formspråk som nåt på bilen.

Pierre

Hmm, får se hur jag gör där då! Dock börjar jag bli sugen på att mjuka upp formen med hjälp av glasfiber. Mest pga att jag är helt värdelös när det gäller att få det snyggt genom att arbeta i rent trä eller liknande, och inte har tillgång till så mycket maskiner, eller något garage att stå i.

Dock kommer det inte bli grått, utan det blir svart skinn. Resterande av panelerna i bilen, säten och antagligen tak kommer bli svart skinn. Resterande av gråa plastbitar ska kläs in i svart mocca.

Horsyhorse
18 september 2012 · 1 727 Inlägg

_DamnIt skrev:
Dock kommer det inte bli grått, utan det blir svart skinn. Resterande av panelerna i bilen, säten och antagligen tak kommer bli svart skinn. Resterande av gråa plastbitar ska kläs in i svart mocca.

I'm on black.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
racer-putte
18 september 2012 · 6 558 Inlägg

plaaaaaaaaaaaaaaaaaaastaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lite former e snyggt smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

racer-putte skrev:
plaaaaaaaaaaaaaaaaaaastaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lite former e snyggt smile

Lutar åt det nu faktiskt! smile

racer-putte
18 september 2012 · 6 558 Inlägg

_DamnIt skrev:

racer-putte skrev:
plaaaaaaaaaaaaaaaaaaastaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lite former e snyggt smile

Lutar åt det nu faktiskt! smile

BRAAA smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
18 september 2012 · 5 128 Inlägg

Ingen mer som har en förslag på vad som blir bäst?

racer-putte
18 september 2012 · 6 558 Inlägg

_DamnIt skrev:
Ingen mer som har en förslag på vad som blir bäst?

nupp inga fler  .. plasta  nu smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang