3265
Sök

Dumpar när man gasar.

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Tjena, Har nyligen införskaffat mig en Saab 9000 Aero årsmodell 95.

Bilen går väldigt bra för övrig men:

Efter jag monterade ett öppetluftfilter och så dumpar(pyser) bilen och slår ifrån när man trycker på, den accelererar men  trögt, det kommer precis efter 3 tusen varv.

Undrar såklart vad det kan bero på... Tack på förhand!

930 Inlägg
21 september 2011
Förmodligen så laddar bilen över 1.55bar så att laddvakten säger ifrån och då slår den ifrån och man sitter i framrutan med ansiktet. (DVS den skenladdar)

Kolla så att din magnetventil är hel, kolla även så att drivsteget i styrboxen är helt.
Senast redigerat av Kamulen (21 september 2011)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Okej tack för svar, men jag kanske borde ha skrivit det, det är så att bilen är helt original och det ända som är gjort på den är att jag satte dit det öppna luftfiltret.

Ska kolla upp de där sakerna du skrev! fick även veta från han jag köpte den utav att bilens Knackindikator/sensor kan slå ifrån när bilen får för dåligt bränsle, men har tankat 98.. Det kunde tydligen vara olika bränsle kvalitéer från olika bensin bolag. Eftersom den inte höll på så här efter jag köpte den, märkte det efter runt 3 dagar.

7 281 Inlägg
21 september 2011
Dumpar den när du gasar?
Isåfall har du nog läckage i vakumslangen till dumpen eller så är dumpen trasig.

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
det får fortfarande tryck , men att de låter som att den dumpar luft precis när man bygger upp laddet. kommer som sagt runt 3 tusen varv och uppåt.

930 Inlägg
21 september 2011
Men alltså, är det så att det lixom hugger till i hela bilen när du gasar och den dumpar då?

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Jaa precis, den går jätte fint upp till 3 tusen varv med mycket bra tryck, sen så hugger den som om man får soppa torsk nästan och samtidigt dumpar, fast att den accelererar men går inte rent. svårt o förklara tongue

930 Inlägg
21 september 2011
Ja det låter som skenladd. Testa med en annan magnetventil, kan även vara din tändkasset.

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Okej! aa får kolla upp det, tackar!

930 Inlägg
21 september 2011
Jag skulle testa med en annan tändkasset först, sen om det inte funkar så skulle jag åka på skroten och köpa en magnetventil och funkar det så skulle jag byta styrbox illakvickt.

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Aa får pröva det!  Tackar så mkt!

930 Inlägg
21 september 2011
Kom gärna med en update!

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Jaa absolut!

930 Inlägg
21 september 2011
Kanon!

7 281 Inlägg
22 september 2011
Om du har vägarna förbi gävle så har jag bägge två liggandes som du kan testa med.

Team STOCKHOLM
26 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
Jag hittade felet, det var simpelt... Det var en vakuum slang som hade spruckit 1,5 cm och hoppat av en Y-koppling, så var bara o klippa av det spruckna och trycka på den. Nu går den som den ska smile

Tack för hjälpen!

930 Inlägg
22 september 2011
Vad bra att det löste sig!

Sök