21 september 2011
Trådstartare
Hallå, det som hänt är att jag var ute å körde igår. Det regnade så såg inte backen så bra. Så jag såg inte att det var en håla i vägen ( inte så djup kanske 4-5cm ) men iaf. Efter hålan så hörde jag att min stereo stängde av sig å tyckte det var mycket konstigt för jag inte rört den. När jag kommer hem kollar jag säkringsboxen och ser att Säkring på plats 14 har gått sönder. ( plats 14 : Elecritc mirrors, radio, lighter, rear windscreenwiper ) Så nu funkar inte något av det, även min yttertemp lade av. när jag byter säkring så smäller den med, vilket leder till att det antingen är jordfel eller kortslutining i någon del av den kretsen? Min bil är sänkt om de hjälper. misstänker att något har flyttat på sig eller gått av?
Så är det någon som har en idé om vart jag ska börja kolla. Har kollat bakom stereon och allt ser ut som det ska. Sitter det någon kabel till yttertemp fram vid höger framvagn? Eller kan det vara så enkelt att en kabelsko på högtalaren har hoppat av ? kan det frambringa detta problem ?
Senast redigerat av Mamborg (21 september 2011)