3271
Sök

Trimma eller byta till större motor s70

9 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
jag har en s70 2,0 jag undrar om det är bättre att byta motor till en 2,4 eller om jag bara ska vässa den gamla 2,0 10v, jag vet inte hur det blir om jag byter till en annan motor om jag måste byta ut annat då. tongue
jag hoppas att jag kan få hjälp med detta, jag vet inte vad jag ska välja och vilket som är smartare.

MHV Jens

live life fast on the road

309 Inlägg
21 september 2011
turboqvist skrev:
jag har en s70 2,0 jag undrar om det är bättre att byta motor till en 2,4 eller om jag bara ska vässa den gamla 2,0 10v, jag vet inte hur det blir om jag byter till en annan motor om jag måste byta ut annat då. tongue
jag hoppas att jag kan få hjälp med detta, jag vet inte vad jag ska välja och vilket som är smartare.

MHV Jens

Som jag har uppfattat det så är det i princip omöjligt att byta motor å få igenom på besiktningen om du har en bil 93a eller nyare. Om man nu inte byter till en som ser likadan utseende mässigt så att inte besiktningen ser någon skillnad. smile

865 Inlägg
21 september 2011
Sandegren skrev:
turboqvist skrev:

MHV Jens

Som jag har uppfattat det så är det i princip omöjligt att byta motor å få igenom på besiktningen om du har en bil 93a eller nyare. Om man nu inte byter till en som ser likadan utseende mässigt så att inte besiktningen ser någon skillnad. smile

omöjligt e det absolut inte utan det e bara lite jobbigare

309 Inlägg
21 september 2011
no_fake skrev:
Sandegren skrev:
turboqvist skrev:

MHV Jens

omöjligt e det absolut inte utan det e bara lite jobbigare

Ingenting är omöjligt. Men det var iaf så jag fick det beskrivet när jag hade samma fråga uppe. Om bilen var 93 eller nyare räckte det inte med att byta bromsar å hjulupphängningar osv.. Man var tvungen att bygga om hela bilen och skaffa flera intyg som tydligen var "snudd på omöjliga" att få tag på. Samt att det skulle kosta en förmögenhet.

9 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
okej så det är bara att ute sluta motorbyte, men är det så stor skillan på 2,0 och 2,4 om man kollar på dom jag tycket inte att man ser någon skilland?

8 267 Inlägg
21 september 2011
Att ens försöka vässa en 2 liters är fullständigt bortkastat. Det har man har att välja på lite realistiskt sett är att byta till en större 10V motor och hoppas att det inte upptäcks eller byta bil.

9 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Att ens försöka vässa en 2 liters är fullständigt bortkastat. Det har man har att välja på lite realistiskt sett är att byta till en större 10V motor och hoppas att det inte upptäcks eller byta bil.

jo det är ju sant, men jag tror aldrig dom märker någon skillnad på en 10v eller en 20v genom att se på motor dom är så identiska

668 Inlägg
21 september 2011
på 850 går det som jag förstått det byta den kåpan det 10v på till en där det står 20v, vet ju dock inte om det är samma på x70

Sök