tung_man skrev:
big-jepp skrev:
tung_man skrev:
Han som jag köpte det av skickade det aldrig har väntat ett par veckor och han skulle skicka det idag, också tappade han ner steget så han undrade om han skulle skicka det eller om jag ville ha tillbaka mina pengar.
Jag vet inte dom kanske är stöttåliga men jag ville inte chansa.
Ja det var strömmen jag var rädd för..
Jag har inte råd till några batterier tror jag.
Man kan väl inte heller koppla in steget före jag har batterier heller då är jag rädd att det går sönder?
Men jag tyckte sinus steget verkade intressant, lämnar det verkligen 3000w rms?
Har googlat som en tok men hittar ingen vettig info.
Hittar allt mellan 1350w rms - 2900w rms
du tror inte du kommer behöva extra batteri till sinus steget då?

(om du nu ska lasta ner steget)
Ja men det är ju de jag inte vet än då jag inte vet hur mycket effekt de lämnar.
Dock hade jag tänkt köpa ev nått billigare batteri efter jul någon gång då det kanske finns lite mer pengar.
Och tillfälligt kan jag använda ett batteri från husvagnen som är nytt i år, ett fritids batteri vet dock inte om dom lämpar sig så bra till just billjud.. Men troligtvis bättre än att köra utan.
Dock har jag blivit lite förtjust i SPL 1500D steget då det verkar bara skrivas bra saker om dem och jag tycker dem ser bra ut, iallafall på bild.

Fritidsbatterier funkar inte till billjud nej, riskerar bara att ha sönder de om du kopplar in de.. Till billjud är det någon form av AGM-batterier som gäller. Biltema har en ny serie med AGM-batterier som är lite billigare om du inte vill lägga ut så mycke pengar.
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"