Tjo, jag undrar om det finns nått man kan göra för att slippa köpa en förstärkt wg, vill ju ha maxladd uppe längre så jag undrar som sagt. Finns det någonting man kan göra för att laddet ska hållas uppe längre på org wgn?
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
skruva ut den så kommer den ju att ge mer ladd?? jag lossade muttern på min å skruvade ut den ca 3 varv så hade jag ett ladd på ca 1,1 bar sen
Han vill inte ha mer ladd, han vill ha kvar laddet på högre varv... Sen på bilar med elektronisk laddtrycksstyrning så är det bättre att låta datorn sköta det än att ändra för hand.
Du har ju en fjäder i wastegaten som håller den stängd. Då tar du bara en valfri fjäder av passande styrka och hjälper till att hålla stången bakåt.
Sen typ fästa den med 2 muttrar på wastegatestången eller om man fixar till ett litet hål i armen på axeln på turbon.
Ja det är lite bondaktigt men vill man inte lägga ut pengar så kan man testa på fullösningar också. Sen kan du behöva ändra på grundtrycket på wg'n för antagligen så lär den höjas med nya fjädern.
Annars så har jag för mig att det går att ta isär wgklockan och byta fjädern, men det gäller att kunna få ihop allt bra igen också.
Detta är inget som jag har testat men rent teoretiskt borde det fungera tycker jag.
Det går att byta den interna fjädern i original tryckdosa men man får punkta ihop den med svetsen. Eller så testat man med en tryckdosa från en gammal -80tals Saab med T3 turbo. De är hårdare! M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (24 september 2011)
det är fortfarande inte din klocka som sänker, de gör ditt program... sätt en stryp ventil.. INTE pys utan STRYP så får du ställa laddet på va du ska ha de..
det är fortfarande inte din klocka som sänker, de gör ditt program... sätt en stryp ventil.. INTE pys utan STRYP så får du ställa laddet på va du ska ha de..
Om man pyser ut för att öka laddet så sättar man ju original laddtrycksstyrning ur spel. Om det spikar pga nåt fel så kan inte längre ECU dra ner laddet till en nivå under spikningsgränsen, du menar att om man stryper i stället så bibehåller man säkerheten? Eller?