Tjenare ! tänkte dela med mig utav mitt projekt här på Garaget oxå ! Kan börja med att jag heter Marcus Westerlund och är 19 år gammal.har bilar och tävlingsbåtar som mitt stora intresse här i livet då jag sysslar lite med varderaBilen i sig är en Nissan 200SX S13 -93 som jag köpte för ca 2 år sedan, och därmed min första bil.hade länge suktat efter dessa bilar och letat som en dåre ( ca 1.5 år ) tills jag äntligen hittade denna som vid inköps tillfälle hade rullat ca 9000mil och det såg jag som ett perfekt utgångs exemplar.körkortet togs och bilen fick rulla som vanlig vardags bil för mig första sommarn tills vintern kom och skruvandet tog över tanken var först att bygga på och trimma min ca18det som satt i men det slutade med att den såldes med en annan bil och jag hittade en sr20det till min svarta tanken med bygget är att det ska bli en grym gatbil men även fungera fint som drifting kälke ! bilen vid inköp ett garage införskaffades att skruva i och motorn lyftes ur ett stycke CA18DET hade inte så mycket verktyg och saker när jag började så man fick börja sammla på sig lite
började få lite struktur till slut.började med att sälja dom hemska fälgarna som satt på innan
påbörjad rensning utav inredning ! även ner strippad ifram beställde även nya lyktor för att slippa gå med strömmen, och det blev inga billiga lexuslysen
tvättade motorrummet en sväng så det såg lite trevligare ut !
fick hem ett trevligt paket
satt som en smäck
startade guldjobbet med att skrapa asfaltsmattorna vilket jävla sk*t göra det var ! en bit på vägen !
Senast redigerat av Mwesterlund (25 september 2011)
införskaffade mig en Apex performance 6punkts fullbur som jag köpte utav DDesign
införskaffade mig en lite blästerkabin för skojjs skull kan ju alltid fräscha till något ! skaffade mig även en mocca ratt och ett quick-release nav
bilen började blir klar rensad invändigt så införskaffade mig lite rostskydds primer och 1k solidsvart lack rensad och klar grunden lagd
Detta projekt lär följas eftersom man var lite med och rev i bilen!
Lackad !
Rota P45-R 18" och 9.5" bredd
Motor införskaffad i helgen ! blev en SR20DETBlock:Toppdeckat, honade lopp, linehonade ramlagerlägenACL lagerCP kolvarEagle stakarTopp:Omslipade orginal-kammar, duration 265 & 6,5mm i kamlyft (std är 5,98mm)Planslipad & Mirafräst topp med nya lyftareMLS 1,8mm Cosworth toppackningGreddy "rockerarm stoppers"Putsat lite i kanalernaBorttagna "Squish-kanter"Ställbara kamdrevARP-topp bultPlatina stiftÖvrigt:Blitz svänghjul2 skivig Blitz kopplingExtraktor grenrörSpridare Sard 850ccOljefilteradapter för filterflytt
Ser riktigt bra ut, bygget ditt kommer bli hur fint som helst!! Lycka till!
har blivit en garage dag idag med ander3on härpå garaget som hjälp och sällskap orkar inte sitta hemma med måndagsångest ! passade på att putsa upp och fräscha till lite i fram passade även på att prova gnugga upp mitt motoria catback lite som har rullat en sommar och samlat på sig lite skit !blev rätt bra med lite autosol ! även flyttat över lite saker till nya växellådan som skall användasblir nog lite mer pul här i veckan efter jobbet så kommer kanske en lite uppdatering då !
nordhmedh skrev:Detta projekt lär följas eftersom man var lite med och rev i bilen!
klart du har inte rivit klart än gosse !
RGG skrev:Ser riktigt bra ut, bygget ditt kommer bli hur fint som helst!! Lycka till!
tackar hoppas på det jag med
funderar på att sätta upp lådan nästa helg, men måste få tag på en växellådsbalk först