3800
Sök

Basen låter och går i takt med bilen. Inte vart så innan.

731 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Skriver från mobilen.
Dunkade på väldigt duktigt häromdan och basen la av, började låta konstigt mm. nu dunkar den till vid start av steg lch låter i takt med motorns varvtal.
Basarna fungerar som dom ska så dom utesluter jag (?).

Allt har fungerat perfekt innan det här hände, jag är relativt säker att det inte har med kablar att göra.

Roboo
26 september 2011
Det låter som att du har bränt signaljorden på stereon. Så kan det bli om du har för dålig jord till slutsteget.

Testa med en annan stereo till och börja med är mitt förslag.

731 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Köpte en pioneer DEH-9300se
får se hur det blir.. är det steg som gäller också om det inte löser si?

Roboo
26 september 2011
hardrox skrev:
Köpte en pioneer DEH-9300se
får se hur det blir.. är det steg som gäller också om det inte löser si?

Ja det var inte meningen att du skulle köpa en direkt, jag menade att du skulle låna en och prova och se ifall det var det som var felet.

Och om det är det felet så hoppas jag att du har förbättrat jorden till steget så att du inte råkar ut för samma problem igen.

Lycka till!

6 851 Inlägg
26 september 2011
Skulle råda till att först se över jordanslutningen till steget innan man kopplar in nya stereon. Vart har du satt jorden till steget?

731 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Jadå fixade en allan jordpunkt. innan var det något stag bak i bilen. nu sitter den pä renslipad plåt i hatthyllan bultad.
Verkar inte låta längre, tänkte cruisa lite sen och kika fall det är felfritt nu.

Roboo
26 september 2011
Men tänk på att plåtar offtast inte är bra ställen att jorda på. Du ska jorda i balk eller liknande.

Det enklaste och bästa stället som jag anser det är att jorda där bilbältet sitter fast under baksätet.

6 851 Inlägg
26 september 2011
Själv så tycker jag alltid man ska försöka sätta i en bult som sitter i en balk. Detta för att man ofta inte riktigt vet hur själva plåten sitter fast i karossen. Kan va punktad, limmad eller liknande. Sätt den, om möjligt i bältesinfästning eller liknande kraftig bult.

för långsam wink
Senast redigerat av TT-Avant (26 september 2011)

731 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
ändrar imorgon för att vara på säkra sidan!

Sök