Det där ser inte ut att vara en särskilt bra jordpunkt, även om det inte har med dagens problem att göra.
varför är de inte det då? år ny på dehär så. men de är i chasiet är de fel eller rätt?
okej ska försöka med det. eller går de inte att ta från tändningslåset? när man stoppar i nyckeln så startar väl strömen?
jo det stämmer att du ska jorda i chassit, men man kan inte jorda precis var som i chassit. hellst ska du försöka jorda ner i en balk på bilen, jorda i t.ex. bältes fästet. det brukar vara en bra jordpunkt.
oej. jag händer om jag har kvar jorden som den är nu? och måste jag byta upp storlek på kabeln som går mellan batteri och chassie med? då den bara är 20mm2 och jag kör 53mm2
varför är de inte det då? år ny på dehär så. men de är i chasiet är de fel eller rätt?
okej ska försöka med det. eller går de inte att ta från tändningslåset? när man stoppar i nyckeln så startar väl strömen?
jo det stämmer att du ska jorda i chassit, men man kan inte jorda precis var som i chassit. hellst ska du försöka jorda ner i en balk på bilen, jorda i t.ex. bältes fästet. det brukar vara en bra jordpunkt.
oej. jag händer om jag har kvar jorden som den är nu? och måste jag byta upp storlek på kabeln som går mellan batteri och chassie med? då den bara är 20mm2 och jag kör 53mm2
är jorden dålig så kan grejerna ta skada. eller så kan du få störningar t.ex. generatir vin eller basen slår av sig själv, MM.
angående jordkabeln till batteriet, jag skulle byta den, alltid bra med grova kablar.
Nummer 3 i listan, Remote. Första kabeln uppifrån på bilden över kontakten. Står "Blue" ( blå )
ja de är färgen på kabeln som ska koppla på rem från bilen. men tror jga har hittat en kabel nu. proscesor och steg slockna är man stänger av huvudenheten nu
Nummer 3 i listan, Remote. Första kabeln uppifrån på bilden över kontakten. Står "Blue" ( blå )
ja de är färgen på kabeln som ska koppla på rem från bilen. men tror jga har hittat en kabel nu. proscesor och steg slockna är man stänger av huvudenheten nu
jo det stämmer att du ska jorda i chassit, men man kan inte jorda precis var som i chassit. hellst ska du försöka jorda ner i en balk på bilen, jorda i t.ex. bältes fästet. det brukar vara en bra jordpunkt.
oej. jag händer om jag har kvar jorden som den är nu? och måste jag byta upp storlek på kabeln som går mellan batteri och chassie med? då den bara är 20mm2 och jag kör 53mm2
är jorden dålig så kan grejerna ta skada. eller så kan du få störningar t.ex. generatir vin eller basen slår av sig själv, MM.
angående jordkabeln till batteriet, jag skulle byta den, alltid bra med grova kablar.
edit: vad har du för grejer i bilen?
okej ska nog ta och göra det då. om ja börjar framifrån så är de MTX RE-Q ljudproscesor som är kopplad till orginalenher (clarion) sen bak till ett magnat RX mono block. bas SPL Dynamics XTR12D2S i 60 ca liter låda 27hz
oej. jag händer om jag har kvar jorden som den är nu? och måste jag byta upp storlek på kabeln som går mellan batteri och chassie med? då den bara är 20mm2 och jag kör 53mm2
är jorden dålig så kan grejerna ta skada. eller så kan du få störningar t.ex. generatir vin eller basen slår av sig själv, MM.
angående jordkabeln till batteriet, jag skulle byta den, alltid bra med grova kablar.
edit: vad har du för grejer i bilen?
okej ska nog ta och göra det då. om ja börjar framifrån så är de MTX RE-Q ljudproscesor som är kopplad till orginalenher (clarion) sen bak till ett magnat RX mono block. bas SPL Dynamics XTR12D2S i 60 ca liter låda 27hz
modell på rx steget? samt vilket ohm tal har du kopplat steget i?
då belastar du steget i 1 ohm, utgångarna är paralell kopplade i steget.
är det onyttigt eller? steget är stabilt till en ohm och basen ska väl klara de med? eller ska ja köra 4 ohm ?
nej det är inte onyttigt behöver inte bli orolig snarare bra att du driver den basen i 1 ohm, den kräver en del effekt för att prestera. har du kollat på batteri banken så den håller bara?
hmmnjr generatorn ger väl 90 amp och stege drar eller säkrat till 150 amp om de va de du menade? men är de större risk att grilla något i 1 ohm respektive 4?
hmmnjr generatorn ger väl 90 amp och stege drar eller säkrat till 150 amp om de va de du menade? men är de större risk att grilla något i 1 ohm respektive 4?
nope tänkte på ditt batteri, har du testat att mäta vad du har för spänning på batteriet samt steget vid fullt spelande.
nej använd öronen så är det ingen fara, börjar det låta illa sänk! ställer du steget i 4 ohm så får basen alldeles för lite effekt, den får egentligen för lite effekt i 1 ohm med.
hmmnjr generatorn ger väl 90 amp och stege drar eller säkrat till 150 amp om de va de du menade? men är de större risk att grilla något i 1 ohm respektive 4?
nope tänkte på ditt batteri, har du testat att mäta vad du har för spänning på batteriet samt steget vid fullt spelande.
nej använd öronen så är det ingen fara, börjar det låta illa sänk! ställer du steget i 4 ohm så får basen alldeles för lite effekt, den får egentligen för lite effekt i 1 ohm med.
okej då får de vara 1 ohm nja vid låga toner 27 och neråt så går den ner till typ 13.6v och vanliga toner ca 14.3v