3803
Sök

Strul med stereon

3 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
sjukt otippat fel på min stereo.

slår på ljudet med allt kopplat rätt och riktigt, men det är bara mitt externa slutsteg som spelar... inte stereons..
inget ljud ifrån högtalarna jag kopplar till stereon, men den går igång, slår på mitt slutsteg och spelar bara på högtalarna som jag kopplat dit.

vad är felet??
stereon är ny.

3 187 Inlägg
26 september 2011
woons skrev:
sjukt otippat fel på min stereo.

slår på ljudet med allt kopplat rätt och riktigt, men det är bara mitt externa slutsteg som spelar... inte stereons..
inget ljud ifrån högtalarna jag kopplar till stereon, men den går igång, slår på mitt slutsteg och spelar bara på högtalarna som jag kopplat dit.

vad är felet??
stereon är ny.

på vissa huvudenheter kan man stänga av den inbyggda effekten, kollat så den inte står på "off"?
vad är det för stereo?

3 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
denna stereo: http://images.pricerunner.com/product/i … 2300BT.jpg

kan kortsluten högtalarutgång förstöra stereon?
ingen möjlighet till att jag har för liten stereo till högtalarna? inte för jag tror det men ändå, har bara 2st 6,9or samt två skrikare.

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
28 september 2011
Om högtalarna är för stora så kommer dom att låta men inte bra.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

3 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
ahaa, men fick till problemet igår iaf. kollade alla skarvar igen, ingen var dålig samt så blev det ingen skillnad... sen lät jag stereon stå på ett tag så till slut så fungerade det bara, så antar att jag kortslutit en högtalare och av automatik så slås dom av eller så..?.

3 187 Inlägg
28 september 2011
mrfjonsson skrev:

ee vaa?? utveckla gärna de?

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
28 september 2011
big-jepp skrev:
mrfjonsson skrev:

ee vaa?? utveckla gärna de?

Om man har stora och tungdrivna högtalare och för lite effekt så kommer det att låta, de kommer inte vara helt tyst. Men dom kommer inte låta så bra.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Sök