Lämna tillbaka "ny" bil

emce
23 augusti 2006 · 54 Inlägg

Lite paff man blir när man märker att den nya bilen inte är speciellt ny...sad
Kvitterade ut en flong ny clio sport 2006, 12 juli...

Efter 3 dagars körande tyckte jag det var dax för en tvätt smile, döm om min förvåning när jag öppnar förardörren och ser färgrök vid b-stolpen, ser även där tejpen suttit....... omlackad....hela vänster bakskärm... yikes yikes SKANDAL.
Åker till en rekondare, där konstaterar han att lackskicktet är betydligt tjockare än normalt, 480 my.(norm.120-140).
Åkte till försäljaren för att diskutera,men han hade ju tatt semester...efter fyra veckors väntan dra jag mig åter ut till försäljaren och förklarar problemet...massor av folk kommer från alla håll och granskar bilen, säger att detta går att åtgärdas...med ÄNNU mera lack????? mad

Näää....jag kommer ju att se det ändå tänker jag högt,vad göra?...efter lite telefonsamtal med div personer säger en kille att jag ska in till försäljaren och diskutera hur vi ska göra...jag vill inget annat än att bilen ska se bra ut...så efter en kvart säger försäljaren att jag får kvittera ut en helt ny(hoppas jag ) bil.......bara så där...

Vad säger man......VÄRLDSKLASS, nä. Jag kommer alltid att granska nästa nya bil in i det minsta hur dumt det än kommer att se ut. hmm

Så efter att ha kört 500 mil kommer jag nu att hämta en bil som rullat 0 (exkl trans)Gôtt......

C ya............cool

precision
23 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

skönt att du fick byta in den

Ena Colaberoende
23 augusti 2006 · 1 219 Inlägg

Jobbigt att ha råkat ut för en bil som troligen har skadats vid transport.

Jag och tjejen såg en trailer med nya Volvo V70 körandes på Motorvägen en gång där en av bilarna stod vänd med fronten bakåt och förardörren var öppen som slogs mot en av trailerns balkar. Dessutom regnade just då så jag undrar hur dom bejandlade den bilen efteråt när den kom fram...

Troligen var den dyngsur, full med smuts + att balken hade när vi såg den tryckt in dörren närmare 10 centimeter.

Hoppas du får en "NY" bil denna gången...

/Ena

Senast redigerat av Ena (23 augusti 2006)

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
23 augusti 2006 · 1 852 Inlägg

emce skrev:
Lite paff man blir när man märker att den nya bilen inte är speciellt ny...sad
Kvitterade ut en flong ny clio sport 2006, 12 juli...

Efter 3 dagars körande tyckte jag det var dax för en tvätt smile, döm om min förvåning när jag öppnar förardörren och ser färgrök vid b-stolpen, ser även där tejpen suttit....... omlackad....hela vänster bakskärm... yikes yikes SKANDAL.
Åker till en rekondare, där konstaterar han att lackskicktet är betydligt tjockare än normalt, 480 my.(norm.120-140).
Åkte till försäljaren för att diskutera,men han hade ju tatt semester...efter fyra veckors väntan dra jag mig åter ut till försäljaren och förklarar problemet...massor av folk kommer från alla håll och granskar bilen, säger att detta går att åtgärdas...med ÄNNU mera lack????? mad

Näää....jag kommer ju att se det ändå tänker jag högt,vad göra?...efter lite telefonsamtal med div personer säger en kille att jag ska in till försäljaren och diskutera hur vi ska göra...jag vill inget annat än att bilen ska se bra ut...så efter en kvart säger försäljaren att jag får kvittera ut en helt ny(hoppas jag ) bil.......bara så där...

Vad säger man......VÄRLDSKLASS, nä. Jag kommer alltid att granska nästa nya bil in i det minsta hur dumt det än kommer att se ut. hmm

Så efter att ha kört 500 mil kommer jag nu att hämta en bil som rullat 0 (exkl trans)Gôtt......

C ya............cool

inte mer än rätt!

man lever bara en gång så lev väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang