Hejhej!
Jag tänkte höra vad ni lite mer erfarna ljudbyggare har för förslag på kitsystem fram.
Just nu består ljudsystemet av en baslåda, Digital Designs (1512's element) som drivs av ett Mac Audio fearless 1000d slutsteg, och i övrigt originalhögtalare.
Bilen är en Saab 9-3 -98 som har 6.5" i dörrarna, 6x9 i hatthyllan och 3.5" i instrumentbrädan. Behöver man byta ut original 3.5" i instrumentbrädan till diskanter, eller går det att använda dom som det?
Förslag på ett kitsystem till nuvarande ljudet skulle vara kul

hade tänkt mig prisklass runt 6.000, kan gå lite högre också, men 6.000 som riktmärke iallafall.
Planen just nu är att köpa ett system fram, men i framtiden tänkte jag även bygga ut med nya högtalare i hatthyllan. Så då är frågan om man ska satsa på ett 4kanals-slutsteg direkt. För köper jag ett 2kanals nu, och ska bygga ut i hatthyllan senare så måste jag ju köpa ett till steg då. Vilket skulle resultera i 3 steg i bagaget, och det känns ganska osmidigt.
Jag fick som tips av en vän att sätta kitsystem fram, och koaxar bak, och det är väl bäst antar jag - rätta mig om jag har fel.