1714
Sök

Projekt Golf 3 !!

Eget stuk

238 244 Visningar
Projektet avslutat 24 april 2013
591 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
lynn skrev:
Lothigiius skrev:
lynn skrev:
Jag var osäker på vad joey mod var så jag frågade helt enkelt min kära och han förklarade och visade på en lykta som han gjort detta på.. Håller med om att det inte var så smidigt att lacka reflektorerna då du kommer få mycket sämre ljus ut på vägen sad Vet dock inte om du redan visste detta men...

Här är en bild på hans gamla MK3 lykta som han gjort detta på och han har då inte lackat reflektorerna
http://dubway.se/lackade.JPG

Jo jag vet redan om det. Men jag har min egen vilja o ska alltid göra tvärtom mot vad andra gör smile Sån är jag Stefanie Lothigius!!

Okej, var osäker så bäst att kolla. Haha ja man kan inte vara som alla andra jämt tongue Har du fått färdigt dina fälgar o så nu då?

Menar det smile Nä dem är långt ifrån färdiga ännu..har blivit lite ändrade planer

it's not a competition...
116 Inlägg
27 februari 2012
Lothigiius skrev:
lynn skrev:
Lothigiius skrev:

Jo jag vet redan om det. Men jag har min egen vilja o ska alltid göra tvärtom mot vad andra gör smile Sån är jag Stefanie Lothigius!!

Okej, var osäker så bäst att kolla. Haha ja man kan inte vara som alla andra jämt tongue Har du fått färdigt dina fälgar o så nu då?

Menar det smile Nä dem är långt ifrån färdiga ännu..har blivit lite ändrade planer

Jaha annan färg? Föresten vad tycker farbror polisen om lyktorna? De gillar ju inte för tonade tänkte jag på

591 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
lynn skrev:
Lothigiius skrev:
lynn skrev:

Jaha annan färg? Föresten vad tycker farbror polisen om lyktorna? De gillar ju inte för tonade tänkte jag på

Dem kan ta sig i r*ven !! Den smällen får man ta om man vill köra med stil! Nepp inte annan färg

116 Inlägg
27 februari 2012
Lothigiius skrev:
lynn skrev:
Lothigiius skrev:

Dem kan ta sig i r*ven !! Den smällen får man ta om man vill köra med stil! Nepp inte annan färg

Tja det blir väl bara lite böter wink

591 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
lynn skrev:
Lothigiius skrev:
lynn skrev:

Tja det blir väl bara lite böter wink

Då får man väl hosta upp dem cashen..

591 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Jaserru skrev:
Och ombesiktning.  smile

Inte om jag bes med org lampor

Blästermäster
112 Inlägg
27 februari 2012
Om polisen stoppar dig blir det ombesiktning i bästa fall och böter i värsta. Har varit med och fått ombes.  wink    Fast det brukar gå att köra ett tag om man har hyffsade lampor i.  smile

591 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Jaserru skrev:
Om polisen stoppar dig blir det ombesiktning i bästa fall och böter i värsta. Har varit med och fått ombes.  wink    Fast det brukar gå att köra ett tag om man har hyffsade lampor i.  smile

Då säger man bara att man hade dem strålkastarna på när man bes o dem godkände de

116 Inlägg
27 februari 2012
Lothigiius skrev:
Jaserru skrev:

Då säger man bara att man hade dem strålkastarna på när man bes o dem godkände de

När killen lackat utanpå lyktan i somras åkte han dit och kunde han inte tvätta rent dem på plats så skulle han få flygande besiktning men som tur var kunde han tvätta dem tongue men fick dock dryga böter och varning

Blästermäster
112 Inlägg
27 februari 2012
Lothigiius skrev:
Jaserru skrev:

Känner en som torskade dagen efter besiktningen. Tyvärr står polisen högre än besiktningen så det var bara att rätta till och åka in på en ny besiktning.   Fast jag har alltid kört tonade ljus på min gamla golf. Fast numer kör jag bara med lagliga tonade eller blåa bakljus och blinkers.  smile

207 Inlägg
28 februari 2012
Lothigiius skrev:
__AleXx_ skrev:
Detta är inte "Joey mod" att lacka reflektorn är nog de dummaste jag sett tongue bättre du lagt toningsfilm över hela lyktan istället wink

Tack för att jag får göra som jag vill! Bara för att ni är avundsjuka o kör med original strålkastare! Mesar!!!!!!

Helt rätt att du kör ditt eget! Är inte alls kul att köra som alla andra smile
Kör ditt race, jag gillar det! måste även passa på att fråga vad du fick ge för dom? (pm:a om du vill) Söker själv efter såna här lyktor! big_smile

oijoij-society.com
774 Inlägg
28 februari 2012
Bamse_ skrev:
Lothigiius skrev:
__AleXx_ skrev:
Detta är inte "Joey mod" att lacka reflektorn är nog de dummaste jag sett tongue bättre du lagt toningsfilm över hela lyktan istället wink

Tack för att jag får göra som jag vill! Bara för att ni är avundsjuka o kör med original strålkastare! Mesar!!!!!!

Kör ditt race, jag gillar det! måste även passa på att fråga vad du fick ge för dom? (pm:a om du vill) Söker själv efter såna här lyktor! big_smile

Förlåt glömde att de var på garaget man kommenterade så kanske ska ta och formulera sig lite bättre tongue

Detta klassar jag personligen som trafikfara för andra medtrafikanter då de inte kommer lysa ett skit från dessa lyktor. Då som många vet är de insatsen som sprider ljuset till den rätta ljusbilden.
Den svarta färgen kommer knappast göra de ändamålet för att ge en ljusbild eller något ljus alls..

När jag körde med min toning på lyktorna så är de en annan sak, de blir svart samt att de lyser igenom toningen.
Som många vet så är toningen ljusgenomtränglig från ett håll men inte andra. Då är de rätt uppenbart hur de ska sitta..
https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38837/38837-9d38cb0053ca6be4c1ad6dff2ee9263f_large.jpg

Sedan har Jaserru rätt ang bes och polisen, polisen står bra mycket högre än besiktningen så de kvittar egentligen i vilket skick bilen är besiktad.

Förövrigt så sitter de inte några "originallyktor" cool

591 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Bamse_ skrev:
Lothigiius skrev:
__AleXx_ skrev:

Tack! Nä precis, man måste våga lite här i världen smile Jag pm:ar priset!

591 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
__AleXx_ skrev:
Bamse_ skrev:
Lothigiius skrev:

Förlåt glömde att de var på garaget man kommenterade så kanske ska ta och formulera sig lite bättre tongue

Detta klassar jag personligen som trafikfara för andra medtrafikanter då de inte kommer lysa ett skit från dessa lyktor. Då som många vet är de insatsen som sprider ljuset till den rätta ljusbilden.
Den svarta färgen kommer knappast göra de ändamålet för att ge en ljusbild eller något ljus alls..

När jag körde med min toning på lyktorna så är de en annan sak, de blir svart samt att de lyser igenom toningen.
Som många vet så är toningen ljusgenomtränglig från ett håll men inte andra. Då är de rätt uppenbart hur de ska sitta..
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Sedan har Jaserru rätt ang bes och polisen, polisen står bra mycket högre än besiktningen så de kvittar egentligen i vilket skick bilen är besiktad.

Men Alex mina är långt ifrån så tonade som dina! Och dessutom är inte mina tonade svarta! Det ser väldigt svart ut på bilden jag la upp, det kan jag hålla med om. Men det är inte så dem ser ut i verkligheten. Dem ser snarare ut som på den första bilden jag la upp. Mer röktonade! Kolla in polyvax här på garaget. Det är mattias o han har tonat sina likadant o hans lyser. Det är bara att sätta i starkade lampor. Borde du veta som är "bilkunnig" smile
Bla bla bla om polisen o bes. Jag vet nog hur jag ska göra den dagen jag blir stoppad! Absolut inget ni behöver oroa er för. Men snällt att du är orolig för min skull, haha tongue

oijoij-society.com
774 Inlägg
28 februari 2012
Lothigiius skrev:
__AleXx_ skrev:
Bamse_ skrev:

Men Alex mina är långt ifrån så tonade som dina! Och dessutom är inte mina tonade svarta! Det ser väldigt svart ut på bilden jag la upp, det kan jag hålla med om. Men det är inte så dem ser ut i verkligheten. Dem ser snarare ut som på den första bilden jag la upp. Mer röktonade! Kolla in polyvax här på garaget. Det är mattias o han har tonat sina likadant o hans lyser. Det är bara att sätta i starkade lampor. Borde du veta som är "bilkunnig" smile
Bla bla bla om polisen o bes. Jag vet nog hur jag ska göra den dagen jag blir stoppad! Absolut inget ni behöver oroa er för. Men snällt att du är orolig för min skull, haha tongue

Men snälla fatta, har sett hur hans ser ut.
De blir inte någon väsentlig ljusbild av de ni gjort, montera dem och ta en sväng en kväll. (Inte sommarkväll för då är de ju ljust iaf)

Så här stakt lyser ju till och med mina positionsljus som är på 5w.
https://www1.garaget.org/archive/32/31426/255630/255630-2651447.jpg

eftersom du kallar mig "bilkunnig" så kanske de är dags att fatta och lyssna istället? Men visst glöm detta inlägg och lägg ner diskussionen istället.

161 Inlägg
28 februari 2012
Kommer bli mkt bra de där och jag tycker också att du ska skita i vad andra tycker,kör ditt race.Bygg och modda så som du tycker ser bra ut!

Så har jag byggt min Golf ivarjefall wink

591 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
De va då jäklar vilken uppståndelse de blev angående mina strålkastare. KUL ATT NI GILLAR DEM!!!
Man kan ju inte jämt vara som alla andra, tråkiga människor. Jag kör mitt eget race och jag vet om att det kommer bli asgrymt med dessa och dessutom kommer jag få ljus!
Nog pratat om personer som ständigt är negativa...

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-b5b7403ea952ee0e07d35bd95895b7f9.jpg
Limmade dit emblemet igen. Gjorde ju de för ett tag sen också men då lossnade det igen. Emblemet är nu svart och jag pillade loss dedär svarta gummit som emblemet egentligen ska sitta på. Snyggare utan!
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-f29327a2f062e914e6d062e9b05e0545.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-891a39bf3d0ffc9d9d442c726433bf42.jpg
Har slipat ner locken. Ska se om jag kan få lite färg av farsan i eftermiddag när jag ska hämta rotorn o de.

Så idag ska jag hämta rotorn och fördelarlocket hos farsan och sen ska vi byta det idag också. Sen hoppas jag på att min bil inte ska krångla mer. Igår kontaktade jag killen jag köpte bilen av eftersom han sa att kamremmen var bytt när jag köpte den men jag hittade inte några papper på de. Så jag frågade när den va bytt o han sa förra hösten men att det var gjort svart och att han därmed inte hade några bevis på att det verkligen var bytt. Så istället för att riskera att hela motorn kraschar så tror jag att jag ska ta och byta kamremmen också.
Ska se om jag hinner få målat locken i veckan också...

// Lothigiius
Senast redigerat av Lothigiius (28 februari 2012)

591 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
__AleXx_ skrev:
Lothigiius skrev:
__AleXx_ skrev:

Men snälla fatta, har sett hur hans ser ut.
De blir inte någon väsentlig ljusbild av de ni gjort, montera dem och ta en sväng en kväll. (Inte sommarkväll för då är de ju ljust iaf)

Så här stakt lyser ju till och med mina positionsljus som är på 5w.
http://www1.garaget.org/archive/32/3142 … 651447.jpg

eftersom du kallar mig "bilkunnig" så kanske de är dags att fatta och lyssna istället? Men visst glöm detta inlägg och lägg ner diskussionen istället.

Dem lyser på kvällen. Klart slut! Du är "bilkunnig" Alex inte bilkunnig. Det är skillnad. Det är du som bör lägga ner diskussionen o GE DIG ISTÄLLET!!!

591 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
per-ling skrev:
Kommer bli mkt bra de där och jag tycker också att du ska skita i vad andra tycker,kör ditt race.Bygg och modda så som du tycker ser bra ut!

Så har jag byggt min Golf ivarjefall wink

Tack det värmer att det verkligen finns människor som inte är negativa o tråkiga! smile

Sök