Stulen RS4a från Gustavsberg 111007

brk95
9 oktober 2011 · 140 Inlägg

tyvärr så vekar bilar int eprioreteras på eftrlyst sad verkar som det är mycket beställningsstölder på lite udda audi bilar över lag just nu sad  dom hamnar väl i nåt öststats land sad

Fredde_Vette JaG
9 oktober 2011 · 785 Inlägg

Men när man ser ett mönster som är så tydligt som detta, måste ju alla reagera... Skriv till Efterlyst..
Om inget annat så för att få upp det i ljuset.. Kan skrämma "ligan" så de byter område..

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Svanb3rg
9 oktober 2011 · 187 Inlägg

brk95 skrev:
tyvärr så vekar bilar int eprioreteras på eftrlyst sad verkar som det är mycket beställningsstölder på lite udda audi bilar över lag just nu sad  dom hamnar väl i nåt öststats land sad

Exakt,kanske dom borde kolla upp det...det lär ju inte vara nån moppeliga utan riktiga proffs som troligtvis har fler lik i garderoben..kanske bokstavligen tillomed wink

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

Svanb3rg skrev:
Beklagar verkligen,undrar varför dom inte tar upp detta med stulna RS:or på Efterlyst i tv? Har ju försvunnit flera st bara här på garaget!! Dom tar ju upp nån sunkig båt ibland,då borde detta vara mer intressant...

jag har mailat TV3 redan angående detta, gjorde det i fredags kväll och hoppas på svar snart. mvh

Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Men när man ser ett mönster som är så tydligt som detta, måste ju alla reagera... Skriv till Efterlyst..
Om inget annat så för att få upp det i ljuset.. Kan skrämma "ligan" så de byter område..

jag har redan mailat TV3, gjorde det i fredags och hoppas på svar i veckan. mvh

it_mutt Avstängd
9 oktober 2011 · 10 388 Inlägg

Ja, inget på rundan malmö->sthlm->malmö iaf...håller iaf ögonen öppna om det mot all förmodan skulle dyka upp i norra skåne/småland...kanske inte så troligt, men, ögonen är öppna iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

Svanb3rg skrev:

brk95 skrev:
tyvärr så vekar bilar int eprioreteras på eftrlyst sad verkar som det är mycket beställningsstölder på lite udda audi bilar över lag just nu sad  dom hamnar väl i nåt öststats land sad

Exakt,kanske dom borde kolla upp det...det lär ju inte vara nån moppeliga utan riktiga proffs som troligtvis har fler lik i garderoben..kanske bokstavligen tillomed wink

som jag skrev, har mailat TV3, men all hjälp jag kan få från omgivningen är ju bra. Sen inte bara för min skull utan för alla andra som har liknade bilar. Tråkigt att man måste välja bil för att inte bli utsatt för stöld. Att man inte kan få ha vad man vill på sin egen tomt är tragiskt. sad

Elin46
9 oktober 2011 · 84 Inlägg

it_mutt skrev:
Ja, inget på rundan malmö->sthlm->malmö iaf...håller iaf ögonen öppna om det mot all förmodan skulle dyka upp i norra skåne/småland...kanske inte så troligt, men, ögonen är öppna iaf

tack för det! uppskattas!

Fimp3n Random
9 oktober 2011 · 480 Inlägg

Om jag inte minns helt fel så måste försäkringsbolaget betala tv3 för att dom ska ta upp den i Efterlyst. Minns att jag läste det för några månader sen.

Tråkigt att man inte får ha bilen ifred.

jontecs
10 oktober 2011 ·

Hej Elin!

Läste ditt inlägg Elin om att din Audi har blivit stulen, mycket tråkigt att höra sad
Stackars dig som har blivit av med din fina bil! Förhoppningsvis hittar polisen den,
men då är den nog tyvärr inte hel bilen!

Vad är det för några människor som gör något sådant här? Javla idioter kräk är vad dem är de som går & stjäl andras bilar som inte kan skilja på mitt och ditt! Blir biltjuvarna tagna så borde de sitta bakom lås och bom resten av sina liv i en isolerad cell och bara få en bit bröd och vatten som föda varje dag så länge dem lever! Vad förbannad jag blir när man hör talas om sånt här!mad

Tycker synd om dig tjejen, håller tummarna på att de finner din bil polisen, tullen, eller de underbara människorna här på Garaget som hjälper till att hålla ögonen öppna efter din bil! Ni ska ha en stor eloge alla ni medlemmar här som hjälper Elin! Jag är glad att det finns snälla människor som ställer upp och hjälper sin medmäniska när den behöver hjälp! smile

/jontecs

kannebanne
10 oktober 2011 · 2 046 Inlägg

Såg en sådan rs4 här i malmö. Lik på pricken. Kan inte hela reg nr men de va ngt med B, förmodligen intr din bil. Hoppas du hittar den !!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
MrDegis Ingen fast bostadsort
10 oktober 2011 · 54 Inlägg

Glömde fråga innan.. Vart i Gustavsberg blev den stulen?

Elin46
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

MrDegis skrev:
Glömde fråga innan.. Vart i Gustavsberg blev den stulen?

Björnkärret. Närheten av lugnet om du vet?

Elin46
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

jontecs skrev:
Hej Elin!

Läste ditt inlägg Elin om att din Audi har blivit stulen, mycket tråkigt att höra sad
Stackars dig som har blivit av med din fina bil! Förhoppningsvis hittar polisen den,
men då är den nog tyvärr inte hel bilen!

Vad är det för några människor som gör något sådant här? Javla idioter kräk är vad dem är de som går & stjäl andras bilar som inte kan skilja på mitt och ditt! Blir biltjuvarna tagna så borde de sitta bakom lås och bom resten av sina liv i en isolerad cell och bara få en bit bröd och vatten som föda varje dag så länge dem lever! Vad förbannad jag blir när man hör talas om sånt här!mad

Tycker synd om dig tjejen, håller tummarna på att de finner din bil polisen, tullen, eller de underbara människorna här på Garaget som hjälper till att hålla ögonen öppna efter din bil! Ni ska ha en stor eloge alla ni medlemmar här som hjälper Elin! Jag är glad att det finns snälla människor som ställer upp och hjälper sin medmäniska när den behöver hjälp! smile

/jontecs

Jag tackar otroligt för dom fina orden och jag hoppas verkligen på hjälp, vilket många har visat här! Jag är så tacksam! Även om bilen hittas i dåligt skick så hoppas jag även att dom som gjort det hittas. sad mvh

Adeno självutnämnd expert
10 oktober 2011 · 157 Inlägg

Vet inte lite sent nu kanske ,men här kan man se Fartygstrafiken iallafall http://www.stockholmshamnar.se/sv/Karta/Listar-trafik/


Här kan man kolla göteborgshamn http://www.portgot.se/prod/hamnen/ghab/ … enDocument

Här är en länk till jag tror är alla Hamnar i sverige är bara att bläddra ner dem flesta har hemsida.
http://www.transportgruppen.se/template … x?id=37452

Senast redigerat av Adeno (10 oktober 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Elin46
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

Adeno skrev:
Vet inte lite sent nu kanske ,men här kan man se Fartygstrafiken iallafall http://www.stockholmshamnar.se/sv/Karta/Listar-trafik/

kan man se trafiken för fredagen? avgångar på morgonen? inte så bra på det här med detektivarbete sad

Adeno självutnämnd expert
10 oktober 2011 · 157 Inlägg

Elin46 skrev:

Adeno skrev:
Vet inte lite sent nu kanske ,men här kan man se Fartygstrafiken iallafall http://www.stockholmshamnar.se/sv/Karta/Listar-trafik/

kan man se trafiken för fredagen? avgångar på morgonen? inte så bra på det här med detektivarbete sad

Det vet jag inte om man kan se på hemsidan någonstans, men om man ringer dit och frågar så skulle dem nog kunna berätta

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Adeno självutnämnd expert
10 oktober 2011 · 157 Inlägg

Elin46 skrev:

Adeno skrev:
Vet inte lite sent nu kanske ,men här kan man se Fartygstrafiken iallafall http://www.stockholmshamnar.se/sv/Karta/Listar-trafik/

kan man se trafiken för fredagen? avgångar på morgonen? inte så bra på det här med detektivarbete sad

Det här var dem största hamnarna i Polen  Gdańsk, Gdynia, Szczecin och Świnoujście tänkte om man kanske kunde höra med dem ?hamnen i Gdansk http://translate.google.se/translate?hl … gdansk.pl/  Sen kanske kolla med dem stora hamnarna i Estland och litauen om det nu är dit den har gått

Senast redigerat av Adeno (10 oktober 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Elin46
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

Adeno skrev:

Elin46 skrev:

Adeno skrev:
Vet inte lite sent nu kanske ,men här kan man se Fartygstrafiken iallafall http://www.stockholmshamnar.se/sv/Karta/Listar-trafik/

kan man se trafiken för fredagen? avgångar på morgonen? inte så bra på det här med detektivarbete sad

Det här var dem största hamnarna i Polen  Gdańsk, Gdynia, Szczecin och Świnoujście tänkte om man kanske kunde höra med dem ?hamnen i Gdansk http://translate.google.se/translate?hl … gdansk.pl/  Sen kanske kolla med dem stora hamnarna i Estland och litauen om det nu är dit den har gått

tack för tipset! uppskattas verkligen!

ejon_850
10 oktober 2011 · 878 Inlägg

Bilen blir alltså inte efterlyst i övriga länder när man anmäler den stulen i Sverige ? :s

All The best
MVH
Jonas .L
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang