Angående: Intressekoll för Drift meets under vintern?

Emil192
10 oktober 2011 · 106 Inlägg

Den vintern som var så la vi ut grenar som markering hur våran bana skulle se ut, sen gav vi en ploggubbe lite pengar för de så ploga han banan så den blev 2-3 filig bred, där sladda vi rejääääääält ;D nästa vinter får vi göra en bana för isdäck och en för vanliga däck, blandat går inte på samma bana tyvärr yikes

Vi var vid Långtarmen ute på sjönn vid Ekerö smile

Hade alltid med oss stolar, grillkorv, grill såklart, ketchup cola och allt man behöver INKLUSIVE en fet baslåda som vi koppla till ett separat batteri och dunka musik över isen ;D längtar tills denna vinter så sjukt mkt!! big_smile

Senast redigerat av Emil192 (10 oktober 2011)

Svolte
10 oktober 2011 · 88 Inlägg

Emil192 skrev:
Den vintern som var så la vi ut grenar som markering hur våran bana skulle se ut, sen gav vi en ploggubbe lite pengar för de så ploga han banan så den blev 2-3 filig bred, där sladda vi rejääääääält ;D nästa vinter får vi göra en bana för isdäck och en för vanliga däck, blandat går inte på samma bana tyvärr yikes

Vi var vid Långtarmen ute på sjönn vid Ekerö smile

Hade alltid med oss stolar, grillkorv, grill såklart, ketchup cola och allt man behöver INKLUSIVE en fet baslåda som vi koppla till ett separat batteri och dunka musik över isen ;D längtar tills denna vinter så sjukt mkt!! big_smile

Det låter alldeles underbart! Jag ser nästan mer fram emot snön just nu än när man väntade på att få åka pulka som liten!

Robino
10 oktober 2011 · 241 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114170/114170-cc48e1be8ac8dd43bf4aa796c42230d0.jpg

Karta över hur jag och mina vänner brukar köra i Kungens kurva utanför Jula.

Kommer införskaffa "pinnar" målade i synlig orange färg som man trycker ner i snön som koner.
Eller ev. göra några mindre koner som inte skadar bilen om man kör över. Tips? wink

David_FT
10 oktober 2011 · 183 Inlägg

Jag är på!

Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
10 oktober 2011 · 115 Inlägg

Härligt! .... flera?
Intreserade:
1- Replaya
2- Robino
3- Svolte
4- Galnt
5- Maruchinu
6-David_FT

TBC - Team BMW Cruzin.
Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
10 oktober 2011 · 115 Inlägg

Coolt och de skulle vi kanske ordna! Inte alla som har isdäck dock men bra förslag är det någon annan som tycker det? smile

Emil192 skrev:
Den vintern som var så la vi ut grenar som markering hur våran bana skulle se ut, sen gav vi en ploggubbe lite pengar för de så ploga han banan så den blev 2-3 filig bred, där sladda vi rejääääääält ;D nästa vinter får vi göra en bana för isdäck och en för vanliga däck, blandat går inte på samma bana tyvärr yikes

Vi var vid Långtarmen ute på sjönn vid Ekerö smile

Hade alltid med oss stolar, grillkorv, grill såklart, ketchup cola och allt man behöver INKLUSIVE en fet baslåda som vi koppla till ett separat batteri och dunka musik över isen ;D längtar tills denna vinter så sjukt mkt!! big_smile

TBC - Team BMW Cruzin.
Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
10 oktober 2011 · 115 Inlägg

Väldigt bra tips dära!  Ja kommer imorgon med bilder på en bra plats också och vilket datum skulle man starta detta lite svårt att avgöra för man vet aldrig när snön kommer? smile

Robino skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 2230d0.jpg

Karta över hur jag och mina vänner brukar köra i Kungens kurva utanför Jula.

Kommer införskaffa "pinnar" målade i synlig orange färg som man trycker ner i snön som koner.
Eller ev. göra några mindre koner som inte skadar bilen om man kör över. Tips? wink

TBC - Team BMW Cruzin.
Robino
11 oktober 2011 · 241 Inlägg

Driftaren-E36 skrev:
Väldigt bra tips dära!  Ja kommer imorgon med bilder på en bra plats också och vilket datum skulle man starta detta lite svårt att avgöra för man vet aldrig när snön kommer? smile

Jag brukar vara ute näst intill varje kväll när det finns snö ute, eller kallare än -10. Jula stänger kl 8. Halv 9 brukar det vara tomt på parkeringen.

För att inte konstapeln ska bli grinig MÅSTE man respektera de andra trafikanterna som också är på vägarna. Gällande Kungens kurva bör man inte sladda runt på vägarna. Håll det på parkeringarna. Visa respekt!

Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
11 oktober 2011 · 115 Inlägg

brabra.. kul att höra att det är inte förbjudet att sladda i parkeringen. smile

Robino skrev:

Driftaren-E36 skrev:
Väldigt bra tips dära!  Ja kommer imorgon med bilder på en bra plats också och vilket datum skulle man starta detta lite svårt att avgöra för man vet aldrig när snön kommer? smile

Jag brukar vara ute näst intill varje kväll när det finns snö ute, eller kallare än -10. Jula stänger kl 8. Halv 9 brukar det vara tomt på parkeringen.

För att inte konstapeln ska bli grinig MÅSTE man respektera de andra trafikanterna som också är på vägarna. Gällande Kungens kurva bör man inte sladda runt på vägarna. Håll det på parkeringarna. Visa respekt!

TBC - Team BMW Cruzin.
turboforssen Telge Drifting Team
11 oktober 2011 · 5 398 Inlägg

Driftaren-E36 skrev:
brabra.. kul att höra att det är inte förbjudet att sladda i parkeringen. smile

Robino skrev:

Driftaren-E36 skrev:
Väldigt bra tips dära!  Ja kommer imorgon med bilder på en bra plats också och vilket datum skulle man starta detta lite svårt att avgöra för man vet aldrig när snön kommer? smile

Jag brukar vara ute näst intill varje kväll när det finns snö ute, eller kallare än -10. Jula stänger kl 8. Halv 9 brukar det vara tomt på parkeringen.

För att inte konstapeln ska bli grinig MÅSTE man respektera de andra trafikanterna som också är på vägarna. Gällande Kungens kurva bör man inte sladda runt på vägarna. Håll det på parkeringarna. Visa respekt!

klart det är förbjudet men polisen kan titta åt andra hållet så läge folk sköter sig och ingen klagar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
11 oktober 2011 · 115 Inlägg

jaha tänkte väll..

TBC - Team BMW Cruzin.
Robino
11 oktober 2011 · 241 Inlägg

Som sagt. Visar man respekt och bara håller sig till parkeringarna efter att affärerna har stängt brukar det vara ganska lugnt. Det betyder också att man inte kör allt för många bilar på rad efter varann. Säkerhet är viktigt!
Men är det några som sladdar runt på vägarna så får alla skit för det. Så är det. sad
Konstapeln skällde ut mig för att jag stod på en parkeringsplats i kungens kurva och bytte regplåtsbelysningen. De trodde att jag sladdade runt och gnällde som fan. Men de hade inte sett mig sladda.

Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
11 oktober 2011 · 115 Inlägg

mm

TBC - Team BMW Cruzin.
Sweet_Shadow
11 oktober 2011 · 103 Inlägg

Jag har ingen "driftbil" men jag kommer helt klart o kollar om de skulle bli av smile

Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
11 oktober 2011 · 115 Inlägg

Härligt! .... flera?
Intreserade:
1- Replaya
2- Robino
3- Svolte
4- Galnt
5- Maruchinu
6-David_FT
7- Sweet_shadow

TBC - Team BMW Cruzin.
Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
11 oktober 2011 · 115 Inlägg

Grabbar skriv upp er! skriv skriv.. Så vi sätter upp ett Start datum för detta ..
Mvh..

TBC - Team BMW Cruzin.
Alexarn
11 oktober 2011 · 73 Inlägg

Ifall det skulle råka bli nått.. Count me in smile

Volvo 945 Turbo "Sparrisen" (1995)
Driftaren-E36 TBC (Team Bmw Cruzer)
12 oktober 2011 · 115 Inlägg

Härligt! .... flera?
Intreserade:
1- Replaya
2- Robino
3- Svolte
4- Galnt
5- Maruchinu
6-David_FT
7- Sweet_shadow
8- Alexarn

TBC - Team BMW Cruzin.
alexxi - Fartdåre
12 oktober 2011 · 91 Inlägg

replaya skrev:
förra året körde jag på isen ute på ekerö...

jag med big_smile

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Audi S6 AVANT 5,2 V10 "435 HK FULLUTR" (2007)
PlOgEn
12 oktober 2011 · 21 Inlägg

Finns många bra ställen brukar hålla till i barkaby (ikea) och lunda industriområde (Spånga)
brukar vara rätt mycket folk och polisen brukar inte bry sig så mycket om man håller sig där efter stängning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang