2861
Sök

V6 Vs Rak 6a...

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
Vilka fördelar/nackdelar har en v6a gentemot en rak.

sugen på en mitsu v6a...

Vilken är "rappast" osv...

ursäkta min okunskap, bara ägt 4or änsålänge tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

5 710 Inlägg
24 augusti 2006
Jag skulle säga att det inte finns några fördelar till V-modellens fördel förutom att den mindre plats på längden/höjden.

MVH Jonas
..............

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
ok, skriv på alla vad ni tycker. eller ja..vet. Ljudmässigt då, vilken går det att få det råaste ljudet ur..?

Älskar ju själv ljudet i bmws raka 6or och undrar om ett par sportdämpare på en v6a kan göra något ?...

Löjligt jag vet. men ändå en detalj att inte förglömma.. wink
Senast redigerat av Janken (24 augusti 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
Jag skulle säga att det inte finns några fördelar till V-modellens fördel förutom att den mindre plats på längden/höjden.

Innebär detta då att ven v-motor väger mindre också? Har fått för mig att de är tyngre...

Gorgilus addictus
4 771 Inlägg
24 augusti 2006
Om jag inte minns fel så vibrerar en V6 mindre än en rak 6:a, rätta mig om jag har fel. Sen de med "rappast", beror ju helt på. Men en mitsu V6 är inte så jätte slö precis....men de är ju inte en rak 6:a heller för den delen....

Allt för den där jävla hatten!

Husägare
268 Inlägg
24 augusti 2006
BMW sexor ska det vara går så jävla gött smile

no turbo shit just real power

2 751 Inlägg
24 augusti 2006
Det finns Bmw 320i som R6 denär inte världens snabbaste!!

Who Djaa bless no man curse

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 augusti 2006
Vad för mitsu handlar det om?

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
laazy skrev:
Vad för mitsu handlar det om?

En likadan som din.. smile rekomenderar du bilen?...

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 augusti 2006
Okey trevligt, har bara haft bilen i 2 veckor nu och jag är rätt så nöjd med den faktiskt. Dock så har antingen batteriet eller generatorn pajjat för mig sad

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
laazy skrev:
Okey trevligt, har bara haft bilen i 2 veckor nu och jag är rätt så nöjd med den faktiskt. Dock så har antingen batteriet eller generatorn pajjat för mig sad

Ok. föresten,vad är det för litet fönster i mitten av panelen fram,vid reglagen om du förstår.inte klockan...

Hur är den komfortmässigt? vägljud osv.. samt hur är motorn? pigg eller seg o stark?. Tänkte åka o provköra en men det var för långt bort så ..sad.  elhissar runtom?..

mvh

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
679 Inlägg
24 augusti 2006
Åk VW så kör du både rakt och V på samma gång, VR!!! smile

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 augusti 2006
Janken skrev:
laazy skrev:

Ok. föresten,vad är det för litet fönster i mitten av panelen fram,vid reglagen om du förstår.inte klockan...

Hur är den komfortmässigt? vägljud osv.. samt hur är motorn? pigg eller seg o stark?. Tänkte åka o provköra en men det var för långt bort så ..sad.  elhissar runtom?..

mvh

Det lilla "fönstret" är en lcd display för att stya ecc:n med, Komfortmässigt tycker jag den är rätt så bra, min är ju sänkt och har lågprofildäck på så komforten är ju inte riktigt densamma som original och vägljuden blir ju lite högre iom däcken, Motormässigt så tycker jag den är pigg och man behöver knappt växla ner vid omkörningar. Elhissar runt om har den med

679 Inlägg
24 augusti 2006
Hur stor är den där sexan? Inte så mycket hk, men mycket ventiler.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 augusti 2006
BoraV6 skrev:
Hur stor är den där sexan? Inte så mycket hk, men mycket ventiler.

2.0liter, 24 ventiler, 150hk, 179Nm
Senast redigerat av laazy (24 augusti 2006)

524 Inlägg
24 augusti 2006
Jag ser bara bra grejer i min v6:a,, låter som en 8:a iofs så e den ju nästan på 4 liter me.. Vrid e de ju så in i helvete i den iaf.

679 Inlägg
24 augusti 2006
GrebyAxel skrev:
Jag ser bara bra grejer i min v6:a,, låter som en 8:a iofs så e den ju nästan på 4 liter me.. Vrid e de ju så in i helvete i den iaf.

Ja du har då stadigt med vrid iaf! smile

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
så..är det en bil att satsa på eller vad tycker ni? lämna gärna tips på likvärdiga bilar i samma prisklassa annars...smile  alla tips är välkommna! smile mer info om galanten i fråga också såklart smile!

tack för alla svar så långt.

Gärna tips på hur man relativt enkelt kan få den lite piggare också...big_smile vet att det är svårt att få ur något nämnvärt iomed avsaknaden av turbo, och att ett luftfilter ger 10hk går bort hehe...extraktorrör osv däremot är välkommna tips!

mvh

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 augusti 2006
Gå in och fråga på mitsu forumet så får du nog lite mer info.
http://www.mitsuclubsweden.com/forum/

Sök