4450
Sök

V6 Vs Rak 6a...

12 086 Inlägg
24 augusti 2006
#21
En V6 är mer harmoniserad, mjuk och stabil gång. Har med kolvföljd och rörelse o göra, en rak 6a är som en fyra med 2 extra cylindrar.. effektivitet vet jag fkt inte. Jag älskar karaktären på V6 så jag skulle valt Vtyp före rak.

Säger väl kanske inte så jävla mkt men de är min åsikt ! smile

12 086 Inlägg
24 augusti 2006
#22
Janken skrev:
så..är det en bil att satsa på eller vad tycker ni? lämna gärna tips på likvärdiga bilar i samma prisklassa annars...smile  alla tips är välkommna! smile mer info om galanten i fråga också såklart smile!

tack för alla svar så långt.

Gärna tips på hur man relativt enkelt kan få den lite piggare också...big_smile vet att det är svårt att få ur något nämnvärt iomed avsaknaden av turbo, och att ett luftfilter ger 10hk går bort hehe...extraktorrör osv däremot är välkommna tips!

mvh

Såg en Maxima VG30e motor de trimmat i USA, portad och planad samt specialslipade kammar och balanserat gav 300hk på axeln mot 170 orginal. Så de går att pressa ut, dock är den på 3 liter, Galanten är väl bara på 2.5
Senast redigerat av JapMax (24 augusti 2006)

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
#23
tack för tipset men kul o höra lite här också smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
#24
JapMax skrev:
Janken skrev:
så..är det en bil att satsa på eller vad tycker ni? lämna gärna tips på likvärdiga bilar i samma prisklassa annars...smile  alla tips är välkommna! smile mer info om galanten i fråga också såklart smile!

tack för alla svar så långt.

Gärna tips på hur man relativt enkelt kan få den lite piggare också...big_smile vet att det är svårt att få ur något nämnvärt iomed avsaknaden av turbo, och att ett luftfilter ger 10hk går bort hehe...extraktorrör osv däremot är välkommna tips!

mvh

Såg en Maxima VG30e motor de trimmat i USA, portad och planad samt specialslipade kammar och balanserat gav 300hk på axeln mot 170 orginal. Så de går att pressa ut, dock är den på 3 liter, Galanten är väl bara på 2.5

2,0 är den jag kikat mest på.finns en på 2,5 också som sagt...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SmartRepair.se
130 Inlägg
24 augusti 2006
#25
Tycker du ska satsa på VG30DETT med JUN´s stroker kit till 3,2 liter... wink big_smile

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

Studerande
463 Inlägg
24 augusti 2006
#26
Janken skrev:
JapMax skrev:
Janken skrev:
så..är det en bil att satsa på eller vad tycker ni? lämna gärna tips på likvärdiga bilar i samma prisklassa annars...smile  alla tips är välkommna! smile mer info om galanten i fråga också såklart smile!

tack för alla svar så långt.

Gärna tips på hur man relativt enkelt kan få den lite piggare också...big_smile vet att det är svårt att få ur något nämnvärt iomed avsaknaden av turbo, och att ett luftfilter ger 10hk går bort hehe...extraktorrör osv däremot är välkommna tips!

mvh

Såg en Maxima VG30e motor de trimmat i USA, portad och planad samt specialslipade kammar och balanserat gav 300hk på axeln mot 170 orginal. Så de går att pressa ut, dock är den på 3 liter, Galanten är väl bara på 2.5

2,0 är den jag kikat mest på.finns en på 2,5 också som sagt...

Japp, finns som 2,5 också smile Motorn är enligt mig det bästa med hela bilen, skönt ljud och bra bottendrag. Men jag tycker att den kunde ha varit ännu vassare på högre varv... Men man vill ju alltid ha mer förstås tongue En annan nackdel är att den drar ganska mycket soppa, fast det gör ju bmw:s sexor också har jag förstått...
Har inte heller haft några problem med motorn, däremot så var växellådan rasad när jag köpte bilen. Verkar vara en svag länk på min bil.
Lycka till med ditt bilköp smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Driver
2 111 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
#27
laazy skrev:
Janken skrev:
laazy skrev:
Okey trevligt, har bara haft bilen i 2 veckor nu och jag är rätt så nöjd med den faktiskt. Dock så har antingen batteriet eller generatorn pajjat för mig sad

Ok. föresten,vad är det för litet fönster i mitten av panelen fram,vid reglagen om du förstår.inte klockan...

Hur är den komfortmässigt? vägljud osv.. samt hur är motorn? pigg eller seg o stark?. Tänkte åka o provköra en men det var för långt bort så ..sad.  elhissar runtom?..

mvh

Det lilla "fönstret" är en lcd display för att stya ecc:n med, Komfortmässigt tycker jag den är rätt så bra, min är ju sänkt och har lågprofildäck på så komforten är ju inte riktigt densamma som original och vägljuden blir ju lite högre iom däcken, Motormässigt så tycker jag den är pigg och man behöver knappt växla ner vid omkörningar. Elhissar runt om har den med

ok, jo de planerna har man ju själv om de nu blir ny bil smile...

gött! smile. dedär med fönstren e ju nästan ett måste hehe tongue.

Hur är väghållningen då? samt bromsarna?...antar att det är skivor runtom...

Ursäkta min morgonpigghet men vad är det ecc gör som inte ac gör?. helt borta i bollen justnu.

mvh

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
#28
response skrev:
Janken skrev:
JapMax skrev:

Såg en Maxima VG30e motor de trimmat i USA, portad och planad samt specialslipade kammar och balanserat gav 300hk på axeln mot 170 orginal. Så de går att pressa ut, dock är den på 3 liter, Galanten är väl bara på 2.5

2,0 är den jag kikat mest på.finns en på 2,5 också som sagt...

Japp, finns som 2,5 också smile Motorn är enligt mig det bästa med hela bilen, skönt ljud och bra bottendrag. Men jag tycker att den kunde ha varit ännu vassare på högre varv... Men man vill ju alltid ha mer förstås tongue En annan nackdel är att den drar ganska mycket soppa, fast det gör ju bmw:s sexor också har jag förstått...
Har inte heller haft några problem med motorn, däremot så var växellådan rasad när jag köpte bilen. Verkar vara en svag länk på min bil.
Lycka till med ditt bilköp smile

yes smile hehe...

Kikar nog mer åt 2.0 ändå pga bränsleförbrukningen då jag kommer köra den ganska mycket :S tongue...växellådorna säger du...bra sak att veta..är det synkringarna som blir kassa eller ännu värre?..

mvh

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Studerande
463 Inlägg
25 augusti 2006
#29
Janken skrev:
response skrev:
Janken skrev:

2,0 är den jag kikat mest på.finns en på 2,5 också som sagt...

Japp, finns som 2,5 också smile Motorn är enligt mig det bästa med hela bilen, skönt ljud och bra bottendrag. Men jag tycker att den kunde ha varit ännu vassare på högre varv... Men man vill ju alltid ha mer förstås tongue En annan nackdel är att den drar ganska mycket soppa, fast det gör ju bmw:s sexor också har jag förstått...
Har inte heller haft några problem med motorn, däremot så var växellådan rasad när jag köpte bilen. Verkar vara en svag länk på min bil.
Lycka till med ditt bilköp smile

yes smile hehe...

Kikar nog mer åt 2.0 ändå pga bränsleförbrukningen då jag kommer köra den ganska mycket :S tongue...växellådorna säger du...bra sak att veta..är det synkringarna som blir kassa eller ännu värre?..

mvh

På min hade den gått sönder så att all växellådsolja läckte ut = ras. Men jag tror att det främst är de fyrhjulsdrivna som har klen låda.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Driver
2 111 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
#30
ok. Fler som har erfarenhet eller dyl om mitsubishi galant v6?...93 - 95

Allt är bra att veta...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
25 augusti 2006
#31
Janken skrev:
laazy skrev:
Janken skrev:

Ok. föresten,vad är det för litet fönster i mitten av panelen fram,vid reglagen om du förstår.inte klockan...

Hur är den komfortmässigt? vägljud osv.. samt hur är motorn? pigg eller seg o stark?. Tänkte åka o provköra en men det var för långt bort så ..sad.  elhissar runtom?..

mvh

Det lilla "fönstret" är en lcd display för att stya ecc:n med, Komfortmässigt tycker jag den är rätt så bra, min är ju sänkt och har lågprofildäck på så komforten är ju inte riktigt densamma som original och vägljuden blir ju lite högre iom däcken, Motormässigt så tycker jag den är pigg och man behöver knappt växla ner vid omkörningar. Elhissar runt om har den med

ok, jo de planerna har man ju själv om de nu blir ny bil smile...

gött! smile. dedär med fönstren e ju nästan ett måste hehe tongue.

Hur är väghållningen då? samt bromsarna?...antar att det är skivor runtom...

Ursäkta min morgonpigghet men vad är det ecc gör som inte ac gör?. helt borta i bollen justnu.

mvh

Väghållningen är helt ok, finns TCL på den som är som antisladd ungefär, Skivbromsar runt om är det och dom är helt ok. Med ECC kan man ställa in exakt den tempen man vill ha i kupén så håller det den temperaturen automatiskt.

Driver
2 111 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
#32
laazy skrev:
Janken skrev:
laazy skrev:
Det lilla "fönstret" är en lcd display för att stya ecc:n med, Komfortmässigt tycker jag den är rätt så bra, min är ju sänkt och har lågprofildäck på så komforten är ju inte riktigt densamma som original och vägljuden blir ju lite högre iom däcken, Motormässigt så tycker jag den är pigg och man behöver knappt växla ner vid omkörningar. Elhissar runt om har den med

ok, jo de planerna har man ju själv om de nu blir ny bil smile...

gött! smile. dedär med fönstren e ju nästan ett måste hehe tongue.

Hur är väghållningen då? samt bromsarna?...antar att det är skivor runtom...

Ursäkta min morgonpigghet men vad är det ecc gör som inte ac gör?. helt borta i bollen justnu.

mvh

Väghållningen är helt ok, finns TCL på den som är som antisladd ungefär, Skivbromsar runt om är det och dom är helt ok. Med ECC kan man ställa in exakt den tempen man vill ha i kupén så håller det den temperaturen automatiskt.

Så det är inga problem att ta kurvorna med lite fart då med andra ord hehe..vill inte görna byta ner mig vad gäller det...faktiskt riktigt bra i primeran.

abtisladd..antispinn?..går den att koppla ur?..hehe...

en annan mindre relevant fråga..sitter högtalarna bak i dörrarna eller i hatthyllan?..

mvh...
Senast redigerat av Janken (25 augusti 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
#33
Janken skrev:
laazy skrev:
Janken skrev:

ok, jo de planerna har man ju själv om de nu blir ny bil smile...

gött! smile. dedär med fönstren e ju nästan ett måste hehe tongue.

Hur är väghållningen då? samt bromsarna?...antar att det är skivor runtom...

Ursäkta min morgonpigghet men vad är det ecc gör som inte ac gör?. helt borta i bollen justnu.

mvh

Väghållningen är helt ok, finns TCL på den som är som antisladd ungefär, Skivbromsar runt om är det och dom är helt ok. Med ECC kan man ställa in exakt den tempen man vill ha i kupén så håller det den temperaturen automatiskt.

Så det är inga problem att ta kurvorna med lite fart då med andra ord hehe..vill inte görna byta ner mig vad gäller det...faktiskt riktigt bra i primeran.

abtisladd..antispinn?..går den att koppla ur?..hehe...

en annan mindre relevant fråga..sitter högtalarna bak i dörrarna eller i hatthyllan?..

mvh...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

177 Inlägg
26 augusti 2006
#34
jonTe skrev:
Jag skulle säga att det inte finns några fördelar till V-modellens fördel förutom att den mindre plats på längden/höjden.

Vridmoment kanske?

Over and out!

Driver
2 111 Inlägg
26 augusti 2006
Trådstartare
#35
Ingen som har något att tillägga?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
#36
Janken skrev:
Ingen som har något att tillägga?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
27 augusti 2006
#37
Janken skrev:
Janken skrev:
laazy skrev:

Väghållningen är helt ok, finns TCL på den som är som antisladd ungefär, Skivbromsar runt om är det och dom är helt ok. Med ECC kan man ställa in exakt den tempen man vill ha i kupén så håller det den temperaturen automatiskt.

Så det är inga problem att ta kurvorna med lite fart då med andra ord hehe..vill inte görna byta ner mig vad gäller det...faktiskt riktigt bra i primeran.

abtisladd..antispinn?..går den att koppla ur?..hehe...

en annan mindre relevant fråga..sitter högtalarna bak i dörrarna eller i hatthyllan?..

mvh...


Yes Finns en knapp man kan stänga av TCLen med, så man kan busa lite smile, Sitter tyvär bara 4 högtalare i bilen, 2st 4" i instrumentpanelen och 2st 6.5"(?) i hatthyllan

Driver
2 111 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
#38
laazy skrev:
Janken skrev:
Janken skrev:

Så det är inga problem att ta kurvorna med lite fart då med andra ord hehe..vill inte görna byta ner mig vad gäller det...faktiskt riktigt bra i primeran.

abtisladd..antispinn?..går den att koppla ur?..hehe...

en annan mindre relevant fråga..sitter högtalarna bak i dörrarna eller i hatthyllan?..

mvh...


Yes Finns en knapp man kan stänga av TCLen med, så man kan busa lite smile, Sitter tyvär bara 4 högtalare i bilen, 2st 4" i instrumentpanelen och 2st 6.5"(?) i hatthyllan

OK. Har du nån bra bild på dörrsidorna, tänkte om de är enkla att bygga ok lite...tongue.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
30 augusti 2006
#39
Janken skrev:
laazy skrev:
Janken skrev:


Yes Finns en knapp man kan stänga av TCLen med, så man kan busa lite smile, Sitter tyvär bara 4 högtalare i bilen, 2st 4" i instrumentpanelen och 2st 6.5"(?) i hatthyllan

OK. Har du nån bra bild på dörrsidorna, tänkte om de är enkla att bygga ok lite...tongue.

Har tyvärr ingen kamera hemma nu, men du kan ju höra med response han har byggt om  sina dörrsidor.

12 086 Inlägg
30 augusti 2006
#40
MrMonsterZ skrev:
Tycker du ska satsa på VG30DETT med JUN´s stroker kit till 3,2 liter... wink big_smile

MM.. vet du vad de kittet kostar? 75 tusen!! mailade japanerna o kolla, helt iskallt sa han att de kosta 12 miljoner Jpy (Japanska yen) Som motsvarar 75 SEK då..

Men annars är de ju coolt ! smile


Sök