Har hängt på din tråd ett tag , riktigt fint bygge. Jag blir fan nervös för uppstarten på mitt lilla monster när man läser allt... Och JA ett skevt block ställer till alla möjliga sorters problem Tror ja rev ur motorn ur min 9-3a 3 ggr o bytte blockpackningar hit o dit o ändå gick dom åt helvete. Problemet? Jo ett väldigt skevt block.
Du ska in passa på o kasta i ett par JE kolvar när du ändå rivt det en gång till samt balansera hela vevpartiet ? Väldigt värt i slutändan
Då var blocket tillbaka, dom hade fått plana det ganska mycket, tur de ju för de va ju skevt, har monterat vev, kolvar, stakar, plåten bakom svänghjulet, kamkedjan. samt fått nya okhållare så nu går det fritt!!! Bilder kommer snart!
Gör om gör rätt märker jag. Å andra sidan är oddsen bättre denna gången för att det går bra och håller för säsongen! Lite bilder vore trevlig!
Ja fungerar inte detta, så blir det o-ringning av blocket! Elr kanske sänka laddtrycket Nhaaa!
Har hängt på din tråd ett tag , riktigt fint bygge. Jag blir fan nervös för uppstarten på mitt lilla monster när man läser allt... Och JA ett skevt block ställer till alla möjliga sorters problem Tror ja rev ur motorn ur min 9-3a 3 ggr o bytte blockpackningar hit o dit o ändå gick dom åt helvete. Problemet? Jo ett väldigt skevt block.
Du ska in passa på o kasta i ett par JE kolvar när du ändå rivt det en gång till samt balansera hela vevpartiet ? Väldigt värt i slutändan
Prenumerant!
Haha, ska du inte vara, du har väl planat blocket? Jag slarvade lite med det när jag byggde ihop motorn i vintras, skulle mätt med två linjaler och inte en, för den va krokig så den visa att blocket var rakt. Är sugen på kolvar och stakar men tycker att det är för dyrt, har blivit mycket pengar nu, och bubblan ska ihop med.
Då var blocket tillbaka, dom hade fått plana det ganska mycket, tur de ju för de va ju skevt, har monterat vev, kolvar, stakar, plåten bakom svänghjulet, kamkedjan. samt fått nya okhållare så nu går det fritt!!! Bilder kommer snart!
Gör om gör rätt märker jag. Å andra sidan är oddsen bättre denna gången för att det går bra och håller för säsongen! Lite bilder vore trevlig!
Ja fungerar inte detta, så blir det o-ringning av blocket! Elr kanske sänka laddtrycket Nhaaa!
Micke, Absolut inte mer än 1,7-1,8 bar hade jag gett mig in på att ladda för det blir problem att köra 2 bar !!! Think about it !!
Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Micke, Absolut inte mer än 1,7-1,8 bar hade jag gett mig in på att ladda för det blir problem att köra 2 bar !!! Think about it !!
Hmm, har funderingar på det, men alltså, helt jävla sjukt för saaaatan, vad hon gick med 2,1bar jaaahuuu! sen att MV.n gick sönder så hon överladda 2,7bar och förmodligen flyttade ringarna på packningen är ju inte mitt fel, ska sänka grundladdet för det är för högt, ska bli runt 1,8-1,9. Kommer så fort hon är ihopa, så du får känna!
Och då är hon tillbaka igen, tomgången ska mappas om då hon lägger felkod på lambda, sänkt grundladd, blir nog 1,8-1,9 i ladd, håller mig där, denna säsongen. bromsrna nyper satan! dock tog bak slut så de skriker som fan, typiskt, de va dom redstuff beläggen. Och så får man höra ljudet från wg:n igen, porr på hög nivå!
Fan va härligt! Vill se en film på när hon vråålar
Ja måste fixa det snart alltså, får dock bli lite bättre väder just nu små rullar hon bara, vill köra lite lugnt och sen prova dra toppen igen. Sen ladda!
Ja nu är grundladdet satt på 0,3 idt för 0,6 så nu kan den inte ladda för mkt, öppnar tidigt, bara för att jag ska kunna köra lite "lugnt" drar som fan ändå haha.
Ja nu är grundladdet satt på 0,3 idt för 0,6 så nu kan den inte ladda för mkt, öppnar tidigt, bara för att jag ska kunna köra lite "lugnt" drar som fan ändå haha.