2234
Sök

Saab 9000 Screampipe Edition's motorrenovering + trim 450hk

Bra gatbil och rolig banbil är syftet med denna bil.

129 688 Visningar
Projektet avslutat 6 februari 2014
294 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
#121
kwansa skrev:
Micke_9000 skrev:
Varit på Ica och handlar, nya spridare 875:or se om dessa klarar det jag vill uppnå, vill ha inte för stora, är inte så stort "fan" av att tanka smile

Snart dags att besiktiga bilen(2h 20min), hoppas den går ingenom så jag kan börja bygga om den.
http://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-250c4de2e775185b798e3aa6f078f929.jpg

ännu större och tanka sprit!!! big_smile

E85 program är redan beställt wink vi maxade 630 spridarna vid 1,7bar förra året med e85.

-1h 11min högt lambda värde. 1,34 jaha, ja det är ganska högt, vart läcker det måntro?

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

434 Inlägg
27 mars 2012
#122
Innan lambdan iaf, kolla grenröret så packiningen sitter ordentligt, eller så är helt enkelt lambdan kass tongue

294 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#123
Såja, då blir det till att gömma bilen och börja bygga om den wink

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

751 Inlägg
30 mars 2012
#124
Micke_9000 skrev:
Såja, då blir det till att gömma bilen och börja bygga om den wink

Ehm, Wtf? Vad har du nu för monsterplaner på G? För mycket glada miner för att vara ett mästerras, måste alltså vara ett mästerbygge som är på g! Tell us!

294 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#125
Owla skrev:
Micke_9000 skrev:
Såja, då blir det till att gömma bilen och börja bygga om den wink

Ehm, Wtf? Vad har du nu för monsterplaner på G? För mycket glada miner för att vara ett mästerras, måste alltså vara ett mästerbygge som är på g! Tell us!

Haha! Jo är ju så att jag inte trodde bilprovningen skulle godkänna den andra turbon så original är monterad. Så nu ska den bytas och spridarna mappsensorn ska på igen smile

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

588 Inlägg
30 mars 2012
#126
hur stort jobb är det att göra om så man kan köra på e85? och hur gör man smile?


294 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#127
Hamster skrev:
hur stort jobb är det att göra om så man kan köra på e85? och hur gör man smile?

Tja. Ska du trimma med större turbo o spridare och sådant??

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

588 Inlägg
31 mars 2012
#128
Micke_9000 skrev:
Hamster skrev:
hur stort jobb är det att göra om så man kan köra på e85? och hur gör man smile?

Tja. Ska du trimma med större turbo o spridare och sådant??

mest för att hålla nere bensinkostnaderna och ja framtida monster projekt när jag har körkort smile


294 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
#129
40min efter ankomsten till garaget:


https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-f61d626db2d88de0315f09d2964e36b6.jpg


50min:


https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-661d3b09b17e147024c5e90d18d48b49.jpg


Downpipen monterad:


https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-c29f408511a099d235ccdbb6026a09b6.jpg


Grenrör,turbo,downpipe monterat på motorn:


https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-867c93c2459c893a9935be637f808a0a.jpg

Avbruten då maten blev klar och man fick köra hem. fortsättning följer........

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

294 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
#130
Hamster skrev:
Micke_9000 skrev:
Hamster skrev:
hur stort jobb är det att göra om så man kan köra på e85? och hur gör man smile?

Tja. Ska du trimma med större turbo o spridare och sådant??

mest för att hålla nere bensinkostnaderna och ja framtida monster projekt när jag har körkort smile

Om bara att köra på e85 så tror jag du klarar dig med mappning och byta slangar som klarar e85(gummit på insidan av slangen lossnar), kan även behöva byta spridare om du kör något lite trimm.
själv kommer jag köra med 3bars mappsensor, stor turbo, siemens deka 875cc spridare, mappning och även pumpen är bytt till en som är dum nog och pumpar mer smile
Senast redigerat av Micke_9000 (31 mars 2012)

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

588 Inlägg
31 mars 2012
#131
Micke_9000 skrev:
Hamster skrev:
Micke_9000 skrev:

Tja. Ska du trimma med större turbo o spridare och sådant??

mest för att hålla nere bensinkostnaderna och ja framtida monster projekt när jag har körkort smile

Om bara att köra på e85 så tror jag du klarar dig med mappning och byta slangar som klarar e85(gummit på insidan av slangen lossnar), kan även behöva byta spridare om du kör något lite trimm.
själv kommer jag köra med 3bars mappsensor, stor turbo, siemens deka 875cc spridare, mappning och även pumpen är bytt till en som är dum nog och pumpar mer smile

vilka slangar skall man byta? om jag kör med t25 turbo 3'' rör från turbon och öppet luftfilter? så behöver jag byta upp mig en aning i spridare samt mappning säger du ?


294 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
#132
Hamster skrev:
Micke_9000 skrev:
Hamster skrev:

mest för att hålla nere bensinkostnaderna och ja framtida monster projekt när jag har körkort smile

Om bara att köra på e85 så tror jag du klarar dig med mappning och byta slangar som klarar e85(gummit på insidan av slangen lossnar), kan även behöva byta spridare om du kör något lite trimm.
själv kommer jag köra med 3bars mappsensor, stor turbo, siemens deka 875cc spridare, mappning och även pumpen är bytt till en som är dum nog och pumpar mer smile

vilka slangar skall man byta? om jag kör med t25 turbo 3'' rör från turbon och öppet luftfilter? så behöver jag byta upp mig en aning i spridare samt mappning säger du ?

Retureren från fuelrailen är i gummi, vad jag vet, den har jag bytat på min. Jag tror det, e85 drar ju typ 25% mer bränsle

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

294 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
#133
Så allt nästan klart, glycol och slang till oljereturen kvar, sen är det dags för start, väntar på boxen än, vill åka fort! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71898/71898-af553735e753c03f11cc5e3d5559d62e.jpg

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

588 Inlägg
1 april 2012
#134
Micke_9000 skrev:
Hamster skrev:
Micke_9000 skrev:

Om bara att köra på e85 så tror jag du klarar dig med mappning och byta slangar som klarar e85(gummit på insidan av slangen lossnar), kan även behöva byta spridare om du kör något lite trimm.
själv kommer jag köra med 3bars mappsensor, stor turbo, siemens deka 875cc spridare, mappning och även pumpen är bytt till en som är dum nog och pumpar mer smile

vilka slangar skall man byta? om jag kör med t25 turbo 3'' rör från turbon och öppet luftfilter? så behöver jag byta upp mig en aning i spridare samt mappning säger du ?

Retureren från fuelrailen är i gummi, vad jag vet, den har jag bytat på min. Jag tror det, e85 drar ju typ 25% mer bränsle

ok tack, skall kolla mer på det smile


159 Inlägg
1 april 2012
#135
Nu ser du till o kommer hit när den är ihop xD

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN

294 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
#136
Mattias.C.O skrev:
Nu ser du till o kommer hit när den är ihop xD

Haha, får nog bli till helgen då smile kan vi hoppas om inget klyddar!

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

294 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
#138
jonnielahti skrev:
snyggt smile

Man tackar!

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

294 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
#139
Fick min e85 box idag! Yeehaaa! Montera den spridarna och mappsensorn. Uppstart! Jävla otacksamma bila jävel! Avgasläckage, och kopplingen slirar! Grrrr. Men hon gick fin fint på e85 iaf smile

Chiptrimmar Trionic 5 och Trionic 7 till SAAB

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
1 april 2012
#140
Micke_9000 skrev:
Fick min e85 box idag! Yeehaaa! Montera den spridarna och mappsensorn. Uppstart! Jävla otacksamma bila jävel! Avgasläckage, och kopplingen slirar! Grrrr. Men hon gick fin fint på e85 iaf smile

vad har du för koppling? roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.


Sök