V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis, åka till affären och handla, semesterturer.. precis allt som en vanlig hederlig V70 gör, fast... Den ska vara Clean, Personlig och som en viss galen man i Kalmartrakten sa, "En familjebil ska vara: Trygg, säker, rymlig, bekväm och snabb!" Målet är alltså att bilen ska vara e bruksbil som ändå sticker ut och har prestanda nog att underhålla en!
  • 150 Följare
  • 520 157 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 juni 2017
Tiiimpa
19 juni 2012 · 465 Inlägg

det är bara att måla på wink det gör stor skillnad tongue eriks blev ju kanonobra ;P

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
Elot
19 juni 2012 · 493 Inlägg

Ja måla ni på så hoppas jag på att någon nappar på min s60 innan ni e klara så jak kan köra från er med en japs sen smile stackare, framför allt timmy... få se bakluckan på en japs också, kan inte vara lätt.. hoppas hoppas hoppas....

Googlemaster
Tiiimpa
19 juni 2012 · 465 Inlägg

hahahaha gör du så ! ;O köper jag också en japs så ska vi allt se wink

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
Elot
19 juni 2012 · 493 Inlägg

haha, e du också spekulant eller?

Googlemaster
Tiiimpa
19 juni 2012 · 465 Inlägg

har varit sugen länge på en 200sx s13 men har aldrig blivit av tongue men kul om du köper en så kan man ju se vad dom kan gå för big_smile

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
Elot
20 juni 2012 · 493 Inlägg

Haha en sånn ja tänk öra moppe så de känns som de e dax nu.. men de ska inte börja trimmas på riktigt innan ja får i bur och sparco stolar på båda sidor med 4-punkts bälten så ja kan sitta bra. blivit lite mer försiktig sen ja var ute på stycket med hojen för två veckor sen idag.. vill ha marginalerna på min sida känner jag

Googlemaster
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

jok3 skrev:
Låter gött. Kom just hem från turkiet själv så snart ska det börjas pilla på bilen igen smile Här är det generator, servopump o termostat som ska bytas.

Gött! hoppas ni hade lika trevligt som vi hade! Ja gick fan upp lite i vikt alltså! haha, flytande bröd (ÖL) och massa mat! Fint det!Jobba på!

Senast redigerat av spokenratt (11 april 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Tiiimpa skrev:
det är bara att måla på wink det gör stor skillnad tongue eriks blev ju kanonobra ;P

Ja, blev nästan lika bra som mina förra wink Ser den ju på nära håll nu för tiden och vist fan blev det bra så mälas ska det nog wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Elot skrev:
Haha en sånn ja tänk öra moppe så de känns som de e dax nu.. men de ska inte börja trimmas på riktigt innan ja får i bur och sparco stolar på båda sidor med 4-punkts bälten så ja kan sitta bra. blivit lite mer försiktig sen ja var ute på stycket med hojen för två veckor sen idag.. vill ha marginalerna på min sida känner jag

Smart drag! Fan va ball om ni båda kör riskokare, då tar jag o Erik o visar var skåpet ska stå wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Elot
20 juni 2012 · 493 Inlägg

spokenratt skrev:

Tiiimpa skrev:
det är bara att måla på wink det gör stor skillnad tongue eriks blev ju kanonobra ;P

Ja, blev nästan lika bra som mina förra wink Ser den ju på nära håll nu för tiden och vist fan blev det bra så mälas ska det nog wink

hahaha, ni kommer ju inte visa vart de ska stå mer än i komfort vid långfärd och välgång på tomgång med tanke på planerna ocm tomei-kammar och garrett gt3076r samt e85 genom 620cc spridare och walbro 255L/H för vettiga pengar

Googlemaster
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Elot skrev:

spokenratt skrev:

Tiiimpa skrev:
det är bara att måla på wink det gör stor skillnad tongue eriks blev ju kanonobra ;P

Ja, blev nästan lika bra som mina förra wink Ser den ju på nära håll nu för tiden och vist fan blev det bra så mälas ska det nog wink

hahaha, ni kommer ju inte visa vart de ska stå mer än i komfort vid långfärd och välgång på tomgång med tanke på planerna ocm tomei-kammar och garrett gt3076r samt e85 genom 620cc spridare och walbro 255L/H för vettiga pengar

När det blir så så skramlar jag o Erik ihop o skickar min T5a till trollhättan sen får du bara se volvo lysen, min baklysen!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Elot
20 juni 2012 · 493 Inlägg

spokenratt skrev:

Elot skrev:

spokenratt skrev:

Ja, blev nästan lika bra som mina förra wink Ser den ju på nära håll nu för tiden och vist fan blev det bra så mälas ska det nog wink

hahaha, ni kommer ju inte visa vart de ska stå mer än i komfort vid långfärd och välgång på tomgång med tanke på planerna ocm tomei-kammar och garrett gt3076r samt e85 genom 620cc spridare och walbro 255L/H för vettiga pengar

När det blir så så skramlar jag o Erik ihop o skickar min T5a till trollhättan sen får du bara se volvo lysen, min baklysen!

hmm, med tanke på flugvikten och att den släpper på rätt hjul och då ca 4-500hk så lär ni få joba med den vagnen... wink

Googlemaster
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Elot skrev:

spokenratt skrev:

Elot skrev:

hahaha, ni kommer ju inte visa vart de ska stå mer än i komfort vid långfärd och välgång på tomgång med tanke på planerna ocm tomei-kammar och garrett gt3076r samt e85 genom 620cc spridare och walbro 255L/H för vettiga pengar

När det blir så så skramlar jag o Erik ihop o skickar min T5a till trollhättan sen får du bara se volvo lysen, min baklysen!

hmm, med tanke på flugvikten och att den släpper på rätt hjul och då ca 4-500hk så lär ni få joba med den vagnen... wink

Du.. du vet mycket väl vad vissa grabbar här plockar ur öppnade 5or wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Lurifaxaren
20 juni 2012 · 4 Inlägg

Jag kommer stötta dig Patrik! Dom kommer bara se en Volvo- baklucka !!!

Mer Plasti Dip åt folket!
nixon89 klabbarpan
20 juni 2012 · 3 041 Inlägg

Ta det lugnt nu;) hälsar på med saaben sen;)

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

MrET5 skrev:
Jag kommer stötta dig Patrik! Dom kommer bara se en Volvo- baklucka !!!

oh yeas!
Lite kvar tills dess! Och vi ska bara köra rullande starter mot japsarna!
Men som sagt. Innan dess åker vi i stil! tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Elot
20 juni 2012 · 493 Inlägg

hmmm, beslutsångest... kasnke  wankelturbo istället. då kan ni lukta avgaser och stirra på min feta flygplansvinge!!

Googlemaster
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Elot skrev:
hmmm, beslutsångest... kasnke  wankelturbo istället. då kan ni lukta avgaser och stirra på min feta flygplansvinge!!

Du, nu är detta en volvo tråd så du får stilla ditt "svävande" lite!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Elot
20 juni 2012 · 493 Inlägg

hahaha vi får se, lite att lösa innan de e dags smile

Googlemaster
spokenratt
20 juni 2012 · 3 860 Inlägg

Så då var det lite småfix idag. Så här långt har det blivit renovering av grillen och armen till vindrutetorkarna.

Bilder kommer senare ikväll!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang