Slutstegsstrul

El_Zeta
13 oktober 2011 · 7 Inlägg

Hej

Jag har sökt men hittar inte riktigt det jag söker.

Jag har ett litet udda problem med ett slutsteg i min bil.
På sommaren och så länge det är runt +10 så fungerar allting som det ska.

Nu när det börjar bli lite kallare ute så startar inte alltid slutsteget när jag startar bilen. Det kan hoppa igång ibland om jag stänger av och startar bilen igen.
När det blivit varmt inne i bilen så är det inga problem så jag antar att det har något med kylan att göra.
Slutsteget startar aldrig efter ett tag utan det krävs att jag stänger av och startar bilen på nytt.

Huvudenheten är lite till åren, kan den vara problemet? Läst en del om kallödningar i slutsteget oxå?

Mvh

El_Zeta
14 oktober 2011 · 7 Inlägg

Ähh, stolpskott (jag själv) som kopplat tidigare. Hade kopplat remote på "Illumination". Fungerade som sagt smärtfritt under varma årstider men när det blir kallt så är det problem. Varför det ska påverka har jag inget svar på. Kopplat rätt och problemet är borta.

Nitromast Dr. Scanner
14 oktober 2011 · 2 167 Inlägg

El_Zeta skrev:
Ähh, stolpskott (jag själv) som kopplat tidigare. Hade kopplat remote på "Illumination". Fungerade som sagt smärtfritt under varma årstider men när det blir kallt så är det problem. Varför det ska påverka har jag inget svar på. Kopplat rätt och problemet är borta.

Skönt att du hittat felet! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang