Bränsletrycksregulator vid uppställt ladd!

Fluggan
15 oktober 2011 · 42 Inlägg

Hade tänkt att ställa upp laddet lite med hjälp av en pys ventil.
Men har läst runt lite och det verkar som man ska köpa en Bränsletrycksregulator för att den inte ska få för lite soppa så den tar stryk.
Tänkte höra fall någon har gjort detta, hur de funkar?
Har en volvo 740 turbo + så har bosch box som inte går att chipa 401 elr vad den heter.
Hade tänkt öka till runt 0.9bars ladd.
Tack för svar

StlpMK Team T-Röd Racing
15 oktober 2011 · 507 Inlägg

Bränsletrycksregulator sitter de ju redan en på bilen

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Fluggan
15 oktober 2011 · 42 Inlägg

Ja men den kan jag väl inte skruva upp? läste att man var tvungen att köpa en ny?

StlpMK Team T-Röd Racing
15 oktober 2011 · 507 Inlägg

Jo en ställbar smile men inte att rekomendera att höja soppa trycket mer än det är, kör på original ladda på om de spikar så kan köpa en ställbar de e enklast så, annars så byter man spridare till större

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Fluggan
15 oktober 2011 · 42 Inlägg

är de inte bättre och höja laddet lite med en pysventil och köpa en Bränsletrycksregulator och ställa upp soppan för att vara på den säkra sidan?

NeXoR
16 oktober 2011 · 13 Inlägg

har hört att det är bara mata på så mkt det går "DET HÅLLER" big_smile big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Volvo 740gl "Stålvagn" (1989)
Volvo 740Glt "16v Turbo" (1988)
Volvo 745gl "skåpet" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang