1926
Sök

Instrumentbelysningsfel 740

9 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Tjena, jag har en 740 -86 där min instrumentbelysning inte fungerar. Det jag undrar över är vilka tre kablar som ska vara inkopplade bak på den, den som sitter i mitten är inkopplad men inte de på sidorna. Jastighetsmätaren, klockan och vatten tempen fungerar samt belysningen för de små ikonerna.

1 353 Inlägg
17 oktober 2011
försöker hjälpa dig innan dom låser pga fel avdelning...

hur menar du med tre kablar? dom tre som sitter i en vit kontakt och ska sitta typ i mitten på instrumenthuset bak?
eller syftar du på att de finns 3 olika kontakter? allt ska va ikopplat iaf..

9 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Det sitter ju tre stycken inkopplingar bak på den det sitter bara en sladd i mitten på min men inga på sidorna där man kan sätta kablar i "spadarna"

1 353 Inlägg
1 353 Inlägg
17 oktober 2011
sen brukar alltid belysningen krabba, så man får vicka lite på lamphållarna

292 Inlägg
17 oktober 2011
kolla upp kontakten.. sen ska det även finnas en säkring till panelen (belysning)

9 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Det är just det jag undrar över, vilka dom andra två kablarna ska vara, jord, plus?

9 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Har testat å mäta jorden och plusen på kablrna som kommer ut från reostaten. jorden funkar för testade att lägga plus på voltometern och sedan jorden och då lyst det (fungerade) så jorden funkar. men det jag undrar om är hur man kopplar förbi reostaten för jag hade ingen spänning på plusen som kom ut från reostaten, och minusen har jag ingen aning om hur man mäter. men hur ska man koppla om man vill koppla förbi reostaten. har hör t att det är ett vanligt fel. någon som möjligtvis har en bild på hur man gör. instrumentpanelen är från 84.

Sök